title
کد خبر: 236530
00
چالش جدی کشور جوانی جمعیت است

مشاور وزیر بهداشت و مدیر کل حوزه وزارتی در دیدار با فرمانده سپاه الغدیر استان یزد جوانی جمعیت را چالش جدی کشور عنوان کرد.

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر پورحسینی در دیدار با سردار زارع کمالی، فرمانده سپاه الغدیر استان یزد اظهار داشت: در حوزه سلامت، ۲۵ درصد فعالیت ها در حوزه وزارت بهداشت و ۷۵ درصد فعالیت های سلامت بین بخشی است.

وی با اشاره به بحث جوانی جمعیت افزود: سالیان طولانی در حوزه ی کنترل جمعیت فعالیت شده است و در حال حاضر مقوله جوانی جمعیت چالش جدی کشور خواهد بود.

دکتر پورحسینی به توجه ویژه رهبر معظم انقلاب به کادر سلامت و توجه ویژه ایشان در رعایت شیوه نامه های بهداشتی اشاره کرد و تصریح کرد: توجه ویژه ایشان پشتوانه نظام سلامت قلمداد می شود‌.

وی هم چنین مطالبه جدی رهبر معظم انقلاب در بحث جمعیت را یادآور شد و ادامه داد: این موضوع یک بحث کلی است و بُعد ملی دارد به همین دلیل لازم است همه دستگاه های مرتبط و متعدد که در این زمینه نقش دارند با عملیاتی کردن برنامه های ابلاغی و تدوین شده خود، اقدامات موثری و گام های اثربخشی بردارند؛ هرچند فرهنگ سازی در این حوزه در دستور کار وزارت بهداشت قرار گرفته است.

دکتر پورحسینی گفت: همچنین اجرای طرح نظام ارجاع و پزشک خانواده در دستور کار وزارت بهداشت است.

وی یادآور شد: این طرح چندین سال در استان های فارس و مازندران شروع شده اما نتوانستیم اهداف آن را در سطح کلان اجرایی کنیم.

دکتر پورحسینی با اشاره به این که این طرح می تواند مصداق شعار سال باشد، خاطر نشان کرد: اجرای طرح نظام ارجاع و پزشک خانواده می تواند کاهش تورم در حوزه سلامت را در پی داشته باشد.

مشاور وزیر بهداشت تاکید کرد: زمانی که هزینه های مردم در درمان بالا رود شاهد مسائل دیگر هم هستیم و این موضوع اهمیت اجرای طرح نظام ارجاع و پزشک خانواده را دوچندان می کند.

وی به حضور همیشگی سپاه و بسیج در حوزه سلامت و برنامه های مشترک در این حوزه اشاره کرد و افزود: در دیدار با سردار سلامی مقرر شد در کل کشور هیات های اندیشه ورز با قوت بیش از پیش به فعالیت خود ادامه دهند و از این ظرفیت بسیج در اجرای طرح های مهم سلامت بهره مند شویم.

دکتر پورحسینی با اشاره به این که کادر بهداشت و درمان مرجع هستند، به اجرای برنامه های بسیج جامعه پزشکی و حضور کادر بهداشت و درمان در مناطق محروم تاکید کرد.

منبع: وبدا


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز