title
کد خبر: 236446
00
ارتقای چشمگیر جایگاه جهانی دانشگاه علوم پزشکی تهران در حوزه علوم بیولوژیک، داروسازی و پزشکی

نظام QS در سال 2023 میلادی، دانشگاه‌های برتر جهان را در 54 موضوع و پنج حیطه کلی علوم طبیعی، مهندسی و فناوری، علوم زیستی و پزشکی، علوم اجتماعی و هنر و علوم انسانی رتبه‌بندی کرد که بر اساس آن جایگاه دانشگاه علوم پزشکی تهران در سه حوزه علوم بیولوژیک، داروسازی و پزشکی ارتقای چشمگیری یافته است.

به گزارش بهداشت نیوز، حیطه علوم زیستی و پزشکی شامل 9 حوزه موضوعی داروسازی، پزشکی، روان‌شناسی، کشاورزی و جنگلداری، آناتومی و فیزیولوژی، علوم بیولوژیکی، دندانپزشکی، پرستاری و علوم دامپزشکی است.

مطابق با این نتایج، دانشگاه در سال 2022 جایگاه 350-301 حیطه داروسازی را کسب کرده بود که این رتبه در سال 2023 به جایگاه 250-201 جهانی ارتقا یافته است.

دانشگاه علوم پزشکی تهران در حوزه آناتومی فیزیولوژی که اولین بار به حیطه‌های رتبه‌بندی QS اضافه شده است رتبه 100-51 را به دست آورده است. همچنین در حوزه Life science medicine رتبه 209 را از آن خود کرده که این رتبه در سال قبل 282 بوده است. دانشگاه علوم پزشکی تهران در رتبه‌بندی جدید حوزه پزشکی overall medicine رتبه 350 -301 را کسب کرده است.

همچنین این دانشگاه در حوزه علوم بیولوژیکی نیز جایگاه 450-401 جهانی را به خود اختصاص داد.(جایگاه قبلی 551 تا 600 بود)

رتبه‌بندی QS به‌عنوان یکی از معتبرترین نظام‌های بین‌المللی، توسط موسسه کاکارلی سیموندز انگلیس انجام می‌شود.

رتبه‌بندی موضوعی این نظام بر اساس پنج شاخص بررسی شهرت دانشگاه، ارزیابی کارفرمایان، تعداد استنادها به ازای هر مقاله، h-index و همکاری‌های بین‌المللی صورت می‌پذیرد و این شاخص‌ها هرکدام با وزنی متناسب با هر حوزه موضوعی، برای معرفی بهترین دانشگاه‌ها مشخص می‌شوند.

بخشی از اطلاعات موردنیاز رتبه‌بندی موضوعی QS از طریق پایگاه استنادی اسکوپوس و بخشی دیگر نیز از نظرسنجی‌ها به دست می‌آید.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز