title
کد خبر: 235771
00
ترتیب درست استفاده از محصولات در روتین پوستی چگونه است؟

ترتیب درست استفاده از محصولات در روتین پوستی چگونه است؟ چقدر به پوستتان اهمیت می‌دهید؟ به نظرتان داشتن یک پوست صاف و شاداب چقدر در زیبایی شما تأثیرگذار است؟ چگونه می‌توان یک پوست شاداب و ...

چقدر به پوستتان اهمیت می‌دهید؟ به نظرتان داشتن یک پوست صاف و شاداب چقدر در زیبایی شما تأثیرگذار است؟ چگونه می‌توان یک پوست شاداب و سالم داشت؟ آیا به دنبال یک برنامه رسیدگی خوب برای پوستتان هستید؟ پاسخ تمام این سؤالات در این مطلب است. شاید باورتان نشود؛ اما اگر پوستی صاف و شاداب داشته باشید، دیگر نیازی به آرایش ندارید چرا که پوست سالم می‌تواند زیبایی شما را دوچندان کند.

شادابی و شفافیت پوست مدیون داشتن یک برنامه منظم و دقیق برای رسیدگی به پوست است. به این برنامه روتین پوستی می‌گویند. اما یک سؤال مهم مطرح می‌شود که ترتیب یک روتین پوستی مناسب چگونه است؟ در این مقاله قصد داریم شما را با یک روتین پوستی خوب و مراحل انجام آن آشنا کنیم. پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را از دست ندهید و تا پایان همراه ما باشید.

مراحل روتین پوستی به ترتیب

این روز‌ها از زبان خیلی‌ها واژه روتین پوستی را می‌شنویم؛ اما همه افراد به مراحل روتین پوستی و ترتیب انجام آن مطلع نیستند. ما در این بخش از مقاله قصد داریم تا شما را مرحله‌به‌مرحله راهنمایی کنیم تا یک روتین پوستی عالی را انجام دهید.

مرحله اول: پوستتان را با یک شوینده مناسب بشویید

شاید فکر کنید شستن صورت یک موضوع پیش‌پاافتاده است؛ اما اصلا این‌طور نیست. شستن صورت از آلودگی و پاک‌کردن آرایش باید با شوینده مناسب انجام شود. شوینده‌ای مناسب است که بر اساس نوع و جنس پوستتان انتخاب شده باشد. باتوجه‌به اهمیت این موضوع پیشنهاد می‌کنیم که مناسب‌ترین شوینده صورت را از معتبرترین برند‌ها انتخاب کنید. تخفیف خوب محصولات برند «نوتروژینا» در خانومی منتظر شماست تا بهترین شوینده‌ها را در اختیارتان قرار دهد.

مرحله دوم: پوست خود را با تونر عمیق تمیز کنید

شاید فکر کنید که شستشو با شوینده‌هایی مانند ژل یا فوم شستشو کافی باشد؛ اما این تصور اشتباه است. اکثرا افراد روزنه‌های پوستشان باز است و آلودگی و مواد آرایشی به درون روزنه‌های پوستشان نفوذ می‌کند به همین دلیل باید با استفاده از یک تونر و با کمک پنبه، پوست را به‌صورت عمقی تمیز کنید.

مرحله سوم: با سرم‌های آنتی‌اکسیدان پوست خود را تقویت کنید

سرم‌های پوست باتوجه‌به داشتن ویتامین‌های مختلف می‌توانند باعث تقویت پوست شوند، به همین دلیل استفاده از سرم‌ها در روتین پوستی به‌شدت توصیه می‌شود. سرم‌ها را بهتر است که در صبح استفاده کرده تا اثرگذاری بیشتری داشته باشند. همچنین می‌توانید قبل از سرم از روغن‌های تقویتی پوست نیز استفاده کنید.

مرحله چهارم: با کمک کرم دور چشم از پوست اطراف چشم‌هایتان مراقبت کنید

فراموش نکنید که پوست اطراف چشم از جمله حساس‌ترین نقاط پوست صورت شماست که باید از آن مراقبت کنید. کرم دور چشم محصولی است که در این مورد به شما کمک می‌کند. این کرم‌ها با داشتن خاصیت آبرسانی و مواد تقویتی به پوست اطراف چشم‌هایتان کمک می‌کند تا از پیری پوست و چین‌وچروک در امان بماند.

مرحله پنجم: از کرم آبرسان برای رطوبت‌رسانی به پوست بهره ببرید

پس از شستشو و پاک‌کردن با تونر، پوست شما از هر نوعی که باشد، نیاز به آبرسانی دارد؛ بنابراین باید باتوجه‌به جنس پوستتان یک آبرسان مناسب را انتخاب کنید. این مرحله نیز بسیار مهم است چرا که اگر آبرسانی به پوست به‌درستی انجام نگیرد، به‌زودی شاهد پیر شدن و چین‌وچروک افتادن به پوستمان هستیم.

مرحله ششم: از پوستتان در برابر صدمات آفتاب حفاظت کنید

اشعه آفتاب برای پوست مضر است و می‌تواند اثراتی مانند تیرگی، چین‌وچروک و پیری پوست را برای شما به همراه داشته باشد، به همین دلیل توصیه ما به شما استفاده از کرم ضد آفتاب  با اس پی اف مناسب در طول روز است. فقط توجه داشته باشید که برای حفاظت از پوست باید کرم ضدآفتاب خود را هر 2 الی 3 ساعت تمدید کنید تا اثربخشی و کارایی لازم را داشته باشد.

آیا روتین پوستی شب با روز تفاوت زیادی دارد؟

روتین پوستی در شب تفاوت چندانی با روز ندارد. تنها تفاوتی که شب‌ها دارد این است که باید بادقت بیشتری صورتتان را بشویید تا پوست را از شر آلودگی‌ها و مواد آرایشی نجات دهید. همچنین پس از انجام روتین پوستی و استفاده از آبرسان، اگر مشکلات پوستی مانند آکنه دارید، می‌توانید کرم‌های درمانی پوست را بزنید. دقت داشته باشید که در شب نیازی به استفاده از ضدآفتاب در روتین پوستی نیست.

نتیجه‌گیری

داشتن پوستی شفاف، سالم و شاداب آرزوی هر خانمی است و این خواسته می‌تواند به‌راحتی محقق شود. ما در این مطلب شاه‌کلید داشتن پوستی باطراوات و جوان را به شما آموزش دادیم تا برای همیشه خود را از مخمصه پیری پوست نجات دهید. همچنین سعی کنید از آبرسان‌های مغذی برای پوستتان استفاده کنید. شما می‌توانید بهترین آبرسان‌ها را در سایت خانومی مشاهده کنید.

 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز