title
کد خبر: 235697
00
رونمایی از سامانه هوشمند ضد تگرگ در اراک

اولین دستگاه ساخته شده سامانه هوشمند ضد تگرگ با حضور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در محل پارک علم و فناوری استان مرکزی رونمایی شد.

به گزارش بهداشت نیوز، اولین دستگاه ساخته شده سامانه هوشمند ضد تگرگ با حضور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در محل پارک علم و فناوری استان رونمایی شد.

مدیر عامل شرکت سازنده این سامانه اظهار داشت: هر یک از این دستگاه‌ها ۱۰۰ هکتار را تحت پوشش قرار می‌دهد و دو میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان هزینه تحقیق و توسعه این سامانه شده است. این سامانه باعث فروپاشی ابرهای تگرگ‌زا می‌شود و به جای تگرگ بارش باران را ایجاد می‌کند، پیش از این نمونه‌های روسی این سامانه در کشور وجود داشت

. شهریار موبدی مدیرعامل شرکت گسترش صنعت خاورمیانه در این خصوص اظهار کرد: هر دستگاه سامانه هوشمند ضد تگرگ ۱۰۰ هکتار را تحت پوشش خود قرار می‌دهد، قیمت فروش دستگاه در حال حاضر ۳۱۰ میلیون تومان است و با حضور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری اولین دستگاه ساخته شده در محل پارک علم و فناوری استان رونمایی شد.

وی بیان کرد: مقرر شد سال آینده، سطح استان به این سامانه تجهیز شود تا خسارت‌های ناشی از تگرگ را کاهش دهیم.

موبدی با بیان اینکه فرآیند تحقیق و توسعه برای آماده‌سازی نمونه اصلی این سامانه دو سال به طول انجامید، گفت: دو میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان هزینه تحقیق و توسعه این سامانه شده است و به زودی در سطح کشور توسعه پیدا می‌کند و در آینده نیز بازارهای صادراتی را مدنظر خواهیم داشت.

وی اضافه کرد: این سامانه فروپاشی ابرهای تگرگ زا رقم می‌زند و بارش باران را به جای تگرگ ایجاد می‌کند، البته تا الان سامانه‌های ساخت روسیه در کشور وجود داشته است، اما این شرکت، سامانه‌ای کاملا بومی و تولید داخل را تهیه کرده است.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز