title
کد خبر: 235426
00
حضور ۳۸۰ عضو هیات علمی دانشگا‌ه در کلان بیمارستان هوشمند حضرت مهدی (عج)

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: کلان بیمارستان هوشمند حضرت مهدی (عج) نماد تمدنی نظام سلامت جمهوری اسلامی است و ۳۸۰ عضو هیأت علمی و استاد دانشگاه‌ در این بیمارستان حضور دارند.

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ظهر  چهارشنبه ۱۷ اسفندماه در  آیین افتتاح کلان بیمارستان هوشمند حضرت مهدی (عج)  اظهار داشت: امروز شاهد افتتاح یکی از بزرگترین بیمارستان‌های منطقه ایم که آن را کلان بیمارستان هوشمند حضرت مهدی(عج)  نام داده ایم. 
 
وی افرود: کلان بیمارستان هوشمند حضرت مهدی (عج) از سال ۹۰ توسط یک خیر بنیان‌گذاری شد؛ به طوری که ۱۰ درصد هزینه آن را این خیر پرداخت و  ۱۱ سال طول کشید تا بیمارستان افتتاح شود. 
 
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به پیشرفت ۸۰ درصدی کلان بیمارستان هوشمند حضرت مهدی (عج) در دولت سیزدهم، افزود: از شروع دولت سیزدهم تا  امروز ۲۰ درصد دیگر نیز تأمین اعتبار شده است. 
 
دکتر عین‌اللهی با بیان اینکه کلان بیمارستان هوشمند حضرت مهدی(عج)  بزرگترین مجموعه آموزشی و درمانی در نظام سلامت در دوران شکوهمند انقلاب اسلامی و حتی قبل از انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: کلان بیمارستان هوشمند حضرت مهدی(عج) سرآمد بیمارستان‌های ایران و منطقه است و  یک ابر پروژه محسوب می‌شود. 
 
وی خاطرنشان کرد که بیمارستان هوشمند حضرت مهدی (عج) نزدیک به هزار تخت دارد؛ به طوری که ۲۰۴ تخت به‌منظور بستری، حدود ۵۲۳ تخت عادی و ۱۱۰ تخت بستری اورژانس و ۴۲ تخت به اتاق های عمل آن اختصاص یافته و دارای هتلینگ با کیفیت و پیشرفته و معماری مترقی است. 
 
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به این که این بیمارستان دارای سیستم پرونده الکترونیک است، گفت:  بیمارستان حضرت مهدی( عج) ۱۸ طبقه و‌ ۱۰۸ هزار متریع وسعت دارد و مجهز به سکوی بالگرد است،  به طوری که بالگرد می تواند بر روی آن فرود آید و همچنین بیشترین تخت آی سی یو و سی سی یو کشور را داراست. 
 
دکتر عین اللهی افزود؛ اعمال جراحی پیشرفته اعم از پیوند کلیه ،کبد و اعمال جراحی مغز در بیمارستان هوشمند حضرت مهدی (عج) انجام خواهد شد. 
 
وی با بیان این که این ابر  پروژه ملی، الگوی منطقه محسوب می‌شود افزود: بیمارستان هوشمند حضرت مهدی (عج) نماد تمدنی نظام سلامت جمهوری اسلامی است و ۳۸۰ عضو هیات علمی و استادان برجسته دانشگاه‌ در این بیمارستان حضور دارند. 
 
دکتر عین‌‌اللهی افزود: این بیمارستان یاریگر بیماران است و با همه بیمه ها طرف قرارداد خواهد بود و به صورت کاملا دولتی اداره خواهد شد. 
 
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین به دستاوردهای نظام سلامت در افزایش مراکز دندانپزشکی اشاره و اعلام کرد که مراکز دندانپزشکی دولتی به ۵۳ مرکز افزایش یافته است.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز