title
کد خبر: 235195
00
توسعه آموزش‌های اخلاق در پژوهش‌های زیست پزشکی

گردهمایی سالانه معاونین تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، چندین مصوبه در زمینه توسعه آموزش‌های اخلاق، رسیدگی به وضعیت اعضای هیات علمی پژوهشی و همینطور ساماندهی مراکز تحقیقاتی و پژوهشکده‌ها به همراه داشت.

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر یونس پناهی معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت در حاشیه برگزاری این نشست با بیان اینکه گردهمایی سالانه معاونین تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با طرح انتظارات متقابل برگزار شد، اظهار داشت: همانگونه که در ابتدای نشست خواسته‌های معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت از معاونین دانشگاه ها به صورت شفاف در محورهای عمده به اطلاع حاضران رسانده شد؛ مطابق تمامی این نشست‌ها فرصتی نیز برای طرح مسایل دانشگاه‌ها و انتظارات آنها از وزارتخانه در اختیار معاونین قرار داده شد که اغلب آنها پس از بحث و تبادل نظر مصوباتی را در پی داشت.

توسعه آموزش‌های اخلاق در پژوهش‌های زیست پزشکی

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، گفت: با طرح موضوعات مرتبط با اخلاق در پژوهش‌های زیست پزشکی و اعلام نیاز مبرم دانشگاه‌ها در این حوزه، توسعه آموزش‌های اخلاق با طراحی برنامه‌های پیشگیرانه در دستور کار قرار گرفت.

لزوم حضور معاونین تحقیقات و فناوری دانشگاه‌های علوم پزشکی در هیات جذب

وی با اشاره به درخواست‌هایی مبنی بر تبدیل وضعیت اعضای هیات علمی پژوهشی اظهار داشت: تمام تلاش‌ها بر این مهم قرار می‌گیرد تا برای هیات علمی پژوهشی از گروه‌های علوم پزشکی جذب انجام شود و رشته مقاطع قبلی افراد متقاضی در نظر گرفته شود. همینطور 20 درصد اعضای هیات علمی در فراخوان سهم هیات علمی های پژوهشی باشند.

دکتر پناهی یکی از خواسته‌های اصلی معاونین تحقیقات و فناوری دانشگا‌ه‌های علوم پزشکی را حضور معاونین پژوهشی در هیات جذب عنوان کرد و افزود: پیشنهاد حضور معاونین تحقیقات و فناوری در هیات جذب می‌تواند در ارتقا توان تولید علم و مرجعیت علمی و ماموریت‌گرایی مراکز تحقیقاتی کمک شایانی داشته باشد.

راه‌اندازی پژوهشکده‌های سلامت طبق استاندارد ادغام

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، با اشاره به مراکز تحقیقاتی و پژوهشکده‌ها، اظهار داشت: چند موضوع محوری در این خصوص مطرح شد که مسئله نخست ویرایش بودجه‌های مراکز و پژوهشکده‌های مستقل است و سپس طراحی روند راه‌اندازی پژوهشکده‌ها طبق استاندارد ادغام و همینطور ضرورت ساماندهی مراکز تحقیقاتی مشابه در دانشگاه‌های علوم پزشکی به تصویب رسید.

دکتر پناهی تاکید کرد: همچنین مصوب شد چالش‌های آیین نامه جدید مراکز تحقیقاتی در معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت به صورت تخصصی بررسی شود و با معاونین هفت دانشگاه‌ علوم پزشکی کشور به اشتراک گذاشته شود.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز