title
کد خبر: 235184
00
فعال سازی قرارگاه های استانی جوانی جمعیت

وزیر بهداشت بزرگترین معضل و تهدید آینده کشور را سالخوردگی جمعیت دانست و گفت: قرارگاه جوانی جمعیت در وزارت بهداشت تشکیل شده و مصوبات خوبی هم داشته و انتظار داریم که قرارگاه های استانی نیز تشکیل شوند و در جهت حل مشکل جمعیت، گام بردارند.

به کزارش بهداشت نیوز، دکتر بهرام عین اللهی در مراسم آغاز عملیات اجرایی بیمارستان ۱۰۰۰ تختخوابی اردبیل در دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، اظهار داشت: طرح عدالت و تعالی نظام سلامت در دستور کار وزارت بهداشت در دولت سیزدهم قرار دارد. وظیفه ما تحقق عدالت در سلامت در سراسر کشور، فراهم کردن دسترسی به امکانات و خدمات بهداشتی و درمانی و ارتقای کیفیت خدمات حوزه سلامت است.

وی با بیان اینکه از برنامه به کارنامه رسیده ایم، افزود: اولین و مهمترین مطالبه مقام معظم رهبری در آغاز کار دولت، کنترل کرونا بود که خوشبختانه امروز ایران به یکی از موفق ترین کشورها در مدیریت کرونا تبدیل شده و ۶ نوع واکسن در پلتفرم های مختلف تولید و صادر می کند که در بین کشورهای منطقه، بی نظیر است.

وزیر بهداشت از پوشش رایگان بیمه برای ۶ میلیون نفر با اعتبار ۶ همت، راه اندازی صندوق حمایت از بیماران صعب العلاج با اعتبار ۵ همت، اجرای تعرفه خدمات پرستاری، افزایش ۴۳ درصدی دانش بنیان ها، اجرای طرح دارویار و رشد تولید دارو در کشور، تقویت دیپلماسی سلامت، پذیرش داروهای ایرانی در فهرست داروهای رسمی سوریه و راه اندازی دانشگاه سبطین عراق به عنوان شعبه ای از دانشگاه علوم پزشکی تهران به عنوان بخشی از دستاوردهای وزارت بهداشت در ماه های گذشته یاد کرد.

دکتر عین اللهی با اشاره به برنامه های وزارت بهداشت برای تامین پزشک با رویکرد بومی گزینی، خاطرنشان کرد: حدود دو هزار و ۷۰۰ پزشک متخصص و ۱۰ هزار پزشک و دندانپزشک در کشور توزیع کردیم که ۷۰ درصد آن مربوط به مناطق محروم و کمتر برخوردار بوده است. از سوی دیگر ظرفیت پذیرش دستیاری ۲۵ درصد افزایش یافت و ۴ هزار نفر در آزمون امسال با اولویت بومی گزینی، پذیرش شدند.

وی یادآور شد: در دولت سیزدهم ۱۰ هزار و ۸۰۰ تخت بیمارستانی تا کنون افتتاح شده و ۷ هزار و ۷۰۰ تخت دیگر نیز تا دو ماه دیگر آماده افتتاح است همچنین دو هزار پروژه بهداشتی نیز به زودی آماده بهره برداری است. در این مدت حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان در بخش عمرانی و بیش از ۴ هزار میلیارد تومان در بخش تجهیزات، هزینه کرده ایم.

وزیر بهداشت به تبدیل وضعیت ۶۹ هزار نفر از کارکنان وزارت بهداشت با استفاده از ظرفیت قانون جامع ایثارگری، اشاره و عنوان کرد: مجوز استخدام ۲۵ هزار نفر را دریافت کردیم و نیروهایی که در دوران کرونا فعالیت داشتند، پس از شرکت در آزمون استخدامی، ۳۵ امتیاز دریافت می کنند.

دکتر عین اللهی ضمن قدردانی از همراهی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) در توسعه زیرساخت های سلامت و همچنین ساخت بیمارستان ۱۰۰۰ تختخوابی اردبیل، گفت: سپاه، نهادی مردمی و همگام با انقلاب اسلامی و ملت بزرگ ایران است. نمونه این همراهی را همگان در دوران کرونا، رسیدگی به بیماران و واکسیناسیون عمومی علیه این ویروس منحوس، به خوبی مشاهده کردند. قرارگاه خاتم الانبیاء تجربه ساخت ابر بیمارستان شهدای تجریش را دارد که به زودی افتتاح می شود و در اردبیل نیز کار بزرگ و اثرگذاری را در ساخت این بیمارستان در پیش دارد.

وی با بان اینکه از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی، پیشرفت های حوزه سلامت است، گفت: هیچ کس حتی دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران، نمی تواند منکر پیشرفت های سلامت در ایران شود و در بسیاری از شاخص های حوزه سلامت، ایران در جایگاه مناسبی در بین کشورهای منطقه قرار دارد و توانسته ایم بسیاری از بیماری ها را ریشه کن و کنترل کنیم.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز