title
کد خبر: 234636
00
 تشکیل ستاد مولدسازی در وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت از مصوبه مولدسازی به عنوان فرصتی مغتنم برای حوزه سلامت یاد کرد و گفت: دو دستگاه اجرایی مجوز دارند تا مدت ۲ سال بدون هیچگونه محدودیتی از منابع و اعتبارات تخصیص یافته استفاده کنند که یکی از آنها وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دیگری وزارت آموزش و پرورش است.

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر بهروز رحیمی در اجلاس روسای دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور در مجتمع شهدای مدافع سلامت مشهد مقدس، اظهار داشت: ستاد مولدسازی به‌زودی در وزارت بهداشت و دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی شکل می‌گیرد و اخبار خوبی را در این خصوص اعلام خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: اجرای طرح تعالی و اعتلای سلامت از جمله مهمترین اقدامات وزارت بهداشت بوده و در معاونت توسعه، بر توسعه طرح‌های عمرانی در حوزه‌های آموزشی، پژوهشی، بهداشتی و درمانی تاکید داشته و داریم.

وی تصریح کرد: بودجه سلامت از جمله موضوعاتی بوده که روزها و ماه‌های پایانی هر سال دنبال می‌شود و در کنار آن پیگیر برنامه هفتم توسعه هستیم و عدد رشد بودجه‌ای هم رقم 42 درصد را نشان می‌دهد.

معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه رشد منابع عمومی 47 درصد است، خاطرنشان کرد: در سال جاری 67 هزار نفر از پرسنل با قانون ایثارگری، تبدیل وضعیت شدند همچنین در بحث بودجه با وجود مشکلات موجود، حمایت‌های لازم را در موضوعاتی مانند فرزندآوری و افزایش جمعیت داشتیم.

دکتر رحیمی افزود: برای اولین بار اعتبار ردیف تغذیه دانشجویان تخصیص یافت و از دیگر اقدامات حمایتی شاخص صورت گرفته می‌توان به طرح‌های دارویار و پزشکی خانواده و همچنین بودجه ویژه درمان اتباع بیگانه اشاره کرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: 33.8 هزار میلیارد تومان برای سفرهای استانی اختصاص یافته و در دولت ۳۷۱ مصوبه در این خصوص داشتیم و از دانشگاه‌ها و دانشکده‌ها می‌خواهیم که پیگیر حق و حقوق خود برای تکمیل پروژه‌های بهداشتی و درمانی باشند.

دکتر رحیمی تصریح کرد: برای برنامه هفتم توسعه، جلسات زیادی برگزار شده تا حوزه سلامت، مورد توجه ویژه و تقویت قرار گیرد. در برنامه‌های ۶ دوره گذشته رشد خوبی را در حوزه سلامت داشتیم و این رویه در برنامه هفتم هم همانند ۶ دوره قبل و حتی بهتر از آن تداوم خواهد داشت. برای نتیجه‌گیری بهتر در برنامه هفتم، برنامه‌ریزی لازم را داشته ایم که امیدواریم این برنامه ۵ ساله به‌خوبی و بی‌نقص اجرا شود.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز