title
کد خبر: 234523
00
 قالیباف: هلال احمر در زلزله ترکیه و سوریه نوع دوستی تاریخی ملت ایران را به نمایش گذاشت

رئیس مجلس شورای اسلامی‌گفت: مسئولین سازمان هلال احمر برای کمک به مردم ترکیه و سوریه فعالانه اقدام کرده اند و نوع‌دوستی تاریخی ملت مهربان ایران را به نمایش گذاشته اند.

به گزارش بهداشت نیوز، محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور صحن علنی امروز مجلس گفت: این روزها برادران مسلمان ما در ترکیه و سوریه با فاجعه بزرگ انسانی ناشی از زلزله مهیب، دست و پنجه نرم می‌کنند. اینجانب به نمایندگی از منتخبین مردم ایران بار دیگر این مصیبت را به مردم این کشورها تسلیت می‌گویم.

وی در ادامه بیان کرد: البته مسئولین سازمان هلال احمر و برخی گروه‌های جهادی برای کمک به مردم ترکیه و سوریه فعالانه اقدام کرده اند و نوع‌دوستی تاریخی ملت مهربان ایران را به نمایش گذاشته اند که وظیفه خود می دانم از همه آنها تشکر کنم در همین زمینه ضروری است که کمیسیون بهداشت مجلس در صورتیکه سازمان هلال  احمر جمهوری اسلامی در این زمینه نیاز به کمکی از جانب مجلس داشت، گزارش اقدامات مورد نیاز را ارائه کنند تا اقدام فوری صورت گیرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: لازم است به این نکته توجه داشت که این زلزله سهمگین باردیگر نگرانی‌ها را درباره میزان آمادگی مدیریت بحران دستگاه‌های مربوط در کشورمان زنده کرد. گرچه احتمال زلزله‌های مهیب در ایران هنوز بطور جدی مطرح نیست، اما باید برای این روز احتمالی که ممکن است حتی در آینده ای دور ، آماده بود. تجربه زلزله اخیر باید همه ما را از خواب بیدار کند و خود را برای هر بحران ناشی از بلاهای طبیعی آماده کنیم. در این زمینه لازم است کمیسیون‌های عمران و اصل 90 اقدامات صورت گرفته برای مدیریت بحران در سراسر کشور رابه طور دقیق بررسی کرده و گزارش آن را به صحن علنی مجلس ارائه کنند.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز