title
کد خبر: 234067
00
مرکز جامع سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی شیراز بازگشایی شد

فاز نهایی مرکز جامع سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی شیراز با حضور معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس جمهوری افتتاح شد.

به گزارش بهداشت نیوز، روح‌الله دهقانی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس جمهوری که روز گذشته در دومین سفر استانی خود به فارس سفر کرده بود؛ فاز نهایی مرکز جامع سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی شیراز را افتتاح کرد.

فاز نهایی این مرکز که با حمایت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری راه‌اندازی شده است، شامل راه‌اندازی اتاق‌های تمیز بود که با حضور معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس جمهوری افتتاح شد. این اتاق‌ها فضای مناسبی برای فعالیت هم‌زمان 4 شرکت دانش‌بنیان را دارد.

تربیت نیروی انسانی متبحر در حوزه سلول درمانی و مهندسی بافت، توسعه پژوهش‌های مرتبط، تولید محصولات فناورانه و توسعه و تاسیس شرکت‌های دانش بنیان این حوزه، از جمله اهداف راه‌اندازی اتاق تمیز است.ساخت این مجموعه با مساحت ۲۳۰ متر مربع، طی قراردادی که از سال ۱۳۹۵ بین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و دانشگاه علوم پزشکی شیراز با هدف فعالیت در حوزه سلول درمانی و مهندسی بافت بسته شد، انجام شد.

پیش از این نیز 10 مرکز جامع سلول بنیادی و پزشکی بازساختی در کشور راه‌اندازی شده بود که برخی از آنها شامل مرکز جامع دانشگاه علوم پزشکی تهران، رویان، دانشگاه علوم پزشکی ایران و دانشگاه علوم پزشکی تبریز، می شود که به فاز نهایی رسیده و با تمام امکانات در حال فعالیت هستند. دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز یازدهمین مرکز جامع را در دل خود جای داد.

 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز