title
کد خبر: 233179
00
حضور جهادی طلاب در مناطق زلزله‌زده خوی

حجت الاسلام والمسلمین صادقی، مسئول دفتر حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان امدادونجات از آمادگی گروه‌های جهادی طلاب برای اعزام به مناطق زلزله‌زده خوی خبر داد. مسئول دفتر حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان امدادونجات در گفت‌وگوی خود با پایگاه اطلاع رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر به هماهنگی صورت گرفته جهت مشارکت طلاب در طرح حمایت‌های روانی از حادثه‌دیدگان اشاره و بر ضرورت بهره‌گیری از مشارکت کانون‌های طلاب در این طرح تاکید کرد.

به گزارش بهداشت نیوز، حجت الاسلام والمسلمین صادقی، مسئول دفتر حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان امدادونجات به وقوع زمین لرزه‌های متعدد در این شهرستان در چند هفته اخیر نیز اشاره داشت و بر لزوم توجه به موضوع حمایت‌های روانی و تسکین آلام شهروندان این مناطق تاکید کرد. وی گزارشات دریافتی مبنی بر نگرانی‌ و اضطراب شهروندان مناطق حادثه دیده را مساله‌ای مهم دانست که بایستی نسبت به آن توجه بسیار کرد.

وی در ادامه گفت‌وگوی خود به اقدامات دفتر حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان امدادونجات پس از وقوع این حادثه نیز اشاره کرد. حجت الاسلام والمسلمین صادقی نظارت بر توزیع اقلام امدادی و زیستی و ارسال آن از سازمان امدادونجات به مناطق حادثه دیده و همچنین حضور میدانی مسئول دفتر حوزه نمایندگی ولی فقیه در استان آذربایجان غربی در شهرستان خوی در ساعات اولیه پس از حادثه را به منظور نظارت و ارزیابی از جمله وظایف انجام شده این دفتر برشمرد.

بنا به گفته حجت الاسلام والمسلمین صادقی طبق گزارشات دریافتی و مشاهدات میدانی در 32 روستا اقلام امدادی توزیع شده است که شامل  380 شعله والور، 436 بخاری برقی، 436 بسته غذای 72 ساعته، 4380 تخته پتو و 1890 تخته موکت بوده است. لازم به ذکر است که محموله‌های امدادی از طریق 2 فروند هواپیمای نیروی هوایی ارتش به وزن تقریبی 40 تن از سازمان امداد و نجات به مناطق حادثه دیده ارسال شد.

 

همچنین حجت الاسلام والمسلمین پیروزفر، مسئول دفتر حوزه نمایندگی ولی فقیه در استان آذربایجان غربی نیز از ساماندهی طلاب به منظور ارائه خدمات به زلزله زدگان شهرستان خوی خبر داد. حجت الاسلام پیروزفر که از ساعات اولیه به منظور نظارت و ارزیابی میدانی از حادثه در شهرستان خوی حضور یافته و بر روند امدادرسانی و توزیع اقلام نظارت داشته است، در این باره می‌گوید:« اعزام 5 تیم ارزیاب ستادی از سازمان امداد و نجات، آماده‌باش تیم‌های امداد هوایی استان‌های معین و اعزام تیم‌های آنست از استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل، تهران، زنجان، همدان و سازمان امداد و نجات، برپایی اردوگاه‌های اسکان اضطراری در سطح شهرستان خوی در 19 منطقه و آغاز مرحله توزیع اقلام امدادی در بین آسیب دیدگان در روستاها در ساعات ابتدایی پس از زمین لرزه از اقدامات جمعیت هلال احمر در این زمین‌لرزه بوده است که بلافاصله پس از وقوع حادثه صورت گرفته است.

حجت الاسلام بهزاد پیروزفر مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی در ادامه از ایجاد ۱۹ کمپ اسکان خبر داد و خاطرنشان کرد: به صورت میانگین در هر کمپ ۷۰ خانوار با قریب بر ۲۸۰ نفر حضور دارند و حضور طلاب و روحانیون در این کمپ‌ها ضروری است.

بنا به گفته وی بعد از دستور آیت الله اعرافی برای کمک حوزه علمیه، طلاب و گروهای جهادی به زلزله‌زدگان، ستاد بحران حوزوی آذربایجان غربی با حضور نماینده ولی فقیه در استان، مدیر حوزه علمیه استان، مدیرکل مرکز خدمات حوزه و مسئول سازمان بسیج طلاب استان و مسئول دفتر حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر در استان برگزار شد و بلافاصله برنامه‌ریزی به منظور  مدیریت ورود طلاب به مناطق زلزله به صورت هدفمند صورت گرفت.

او همچنین از اعلام آمادگی حوزه‌های علمیه استان‌‌های همجوار برای اعزام نیرو به منطقه خبر داد و خاطر نشان کرد:« طلاب جهادی فعالیت‌های امدادی، فرهنگی و تبلیغی خود را در مناطق حادثه دیده از روز گذشته اغاز کرده‌اند.»


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز