title
کد خبر: 232520
00
آشنایی با دیابت نوع یک به زبانی ساده
چرا افراد دیابتی زود خسته و تشنه می‌شوند و تکرر ادرار دارند؟

بدن انسان از سلول‌هایی ساخته شده که توسط گلوکز تغدیه می‌شوند و به بدن انرژی می‌دهد تا رشد کند. برای ساختن گلوکز، معده کربوهیدرات درون غذاها را تجزیه می‌کند و باعث می‌شود گلوکز در جریان خون گردش کند. گلوکز هم به انسولین نیاز دارد تا بتواند وارد سلول‌های بدن شود. انسولین بدن از لوزالمعده تامین می‌شود و وقتی دچار دیابت نوع یک هستید، بدن انیسولین تولید نمی‌کند و به همین دلیل است که فرد مبتلا به دیابت احساس خستگی و ضعف می‌کند

کافه سلامت: بدن انسان از سلول‌هایی ساخته شده که توسط گلوکز تغدیه می‌شوند و به بدن انرژی می‌دهد تا رشد کند. برای ساختن گلوکز، معده کربوهیدرات درون غذاها را تجزیه می‌کند و باعث می‌شود گلوکز در جریان خون گردش کند. گلوکز هم به انسولین نیاز دارد تا بتواند وارد سلول‌های بدن شود. انسولین بدن از لوزالمعده تامین می‌شود و وقتی دچار دیابت نوع یک هستید، بدن انیسولین تولید نمی‌کند و به همین دلیل است که فرد مبتلا به دیابت احساس خستگی و ضعف می‌کند. با ویدئوی    «چرا افراد دیابتی زود خسته و تشنه می‌شوند و تکرر ادرار دارند؟»     همراه شوید تا با دیابت نوع یک و دلایل آن بیشتر آشنا شوید.

 

ویدیوهای مرتبط:

چه عواملی باعث دیابت نوجوانی می‌شود

دیابت نوع دو چیست؟

دیابت نوع یک چیست؟


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز