title
کد خبر: 230269
00
 برای گسترش همکاری‌ها با عراق در حوزه سلامت حدومرزی نداریم

دیدار دکتر «هانی موسی العقابی» معاون فنی وزیر بهداشت عراق و هیات همراه با دکتر «محمدحسین نیکنام» دستیار ویژه وزیر و مدیرکل همکاری های بین الملل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز (شنبه 3 دی ماه) در محل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به منظور گسترش همکاری های فی ما بین دو کشور در حوزه نظام سلامت برگزار شد.

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر «محمدحسین نیکنام» در این نشست ضمن ابراز خرسندی از حضور هیات عراقی در ایران، اظهار داشت: ما در این سفر موضوعات مختلف و متعددی را مورد بحث قرار دادیم و این دیدار و گفت و گوها نقطه عطفی بین دو کشور در حوزه سلامت خواهد بود.

وی با بیان اینکه مسئله سلامت برای هر دو کشور ایران و عراق از اولویت برخوردار است، گفت: در این دیدار و نشست موضوعات بهداشتی، درمان، دارو و تجهیزات پزشکی را مورد بررسی قرار دادیم و در مورد هر یک از این موضوعات نشست مجزا خواهیم داشت.

مدیرکل همکاری‌های بین‌الملل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد: ما هیچ حد و مرزی برای گسترش همکاری ها در حوزه سلامت با کشور دوست و مسلمان عراق نداریم.

دکتر «هانی موسی العقابی» نیز با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران از نظام بهداشت و سلامت بسیار پیشرفته ای برخوردار است، گفت: ما با انگیزه به ایران سفر کرده‌ایم تا باب جدیدی از همکاری‌ها در عرصه سلامت بین دو کشور گشوده شود.

وی افزود: ما تلاش می‌کنیم تا با همتایان خود در ایران در زمینه دارو، تجهیزات پزشکی و آموزش پزشکی راه‌های بهتری برای همکاری های بیشتر پیدا کنیم.

به دنبال تاب آوری بیشتر نظام شبکه سلامت ایران هستیم

دکتر حسین فرشیدی معاون بهداشت وزارت بهداشت نیز در این نشست اظهار داشت: بهداشت محیط کار، آلودگی هوا و ریزگردها از جمله مسائلی است که آماده همکاری با کشور عراق هستیم.

دکتر فرشیدی همچنین تاکید کرد: کووید-19 بحث تاب آوری نظام سلامت کشورها را یک بار دیگر محک زد و همین امر سبب شده ما علی رغم موفقیت های چشمگیر در این مسئله به دنبال تقویت بیشتر نظام تب آوری شبکه سلامت ایران باشیم.

در تشخیص و درمان سرطان یعنی ژن تراپی به موفقیت های چشمگیری رسیده‌ایم

دکتر ابوالفضل باقری‌فرد معاون آموزشی وزارت بهداشت نیز در نشست با معاون فنی وزیر بهداشت عراق تصریح کرد: آموزش پزشکی در ایران یک ویژگی خاصی دارد که در بسیاری از کشورها وجود ندارد و آن اینکه آموزش پزشکی ما در درمان و بهداشت ادغام شده است یعنی باعث می شود که دانشجویان ما، هم در دانشگاه و هم در بیمارستان در کنار بیماران آموزش ببینند.

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران در مقوله آموزش و در تشخیص سرطان و درمان آن یعنی ژن تراپی به موفقیت های چشمگیری رسیده است.

همه بیماری ها را در داخل ایران درمان می کنیم

در این نشست، دکتر کریمی معاون درمان وزارت بهداشت گفت: ایران بعد از انقلاب اسلامی در زمینه درمان بیماری ها جهش بزرگی را رقم زده است به گونه ای که درمان همه بیماری ها در ایران ممکن است و از اعزام بیمار به کشورهای غربی بی نیاز هستیم.

دکتر محمد عبده زاده رئیس هئات مدیره سندیکای صاحبان داروهای انسانی نیز اظهار داشت: علیرغم تفاهم نامه همکاری دارویی بین وزارت بهداشت ایران و عراق، حجم صادرات دارویی به عراق در حد قابل قبولی نیست. امیدوارم همکاریهای دارویی بین دو کشور با رویکرد جدید دنبال شود و طرف عراقی نیز در پذیرش مطالعات بالینی و زیست برابری طرف ایرانی تسریع بعمل آورد.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز