title
کد خبر: 229428
00
آغاز به کار نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران‌ساخت

رییس نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران‌ساخت، از ارائه ۹هزار دستگاه و مواد آزمایشگاهی در این نمایشگاه خبر داد.

به گزارش بهداشت نیوز، محمدحسین بهشتی معاون نوآوری و تجاری سازی فناوری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، در آیین آغاز به کار دهمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران‌ساخت، با اشاره به نقش‌آفرینی شرکت‌های فعال در تولید تجهیزات از یک سو و حضور فعالان دانشگاه‌ها و پژوهشگران گفت: این رویداد با اهدافی چون تجهیز مراکز دانشگاهی، پژوهشگاه‌ها و پژوهش‌سراها،ایجاد برندهای ملی و ارتقای توان داخل برگزار می‌شود.

بهشتی، با بیان این‌که هر ساله حدود ۳۵۰ شرکت در این نمایشگاه حضور دارند و میانگین حدود ۹هزار محصول ارائه می‌شود، عنوان کرد: نمایشگاه دوره قبل تا کنون ۱۸۷ میلیارد فروش داشته که ۵۷ میلیارد تومان آن سهم حمایتی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری بوده است. در مجموع ۹ دوره توانسته ۱۳۳۰ میلیارد تومان فروش داشته و در مجموع ۳۵ درصد سهم حمایتی معاونت علمی بوده است.

حمایت تشویقی معاونت علمی

بهشتی ادامه داد: معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری با استفاده از اثر اهرمی خود توانسته است زمینه را برای صرفه جویی ارزی ۱.۷ میلیارد دلاری فراهم کند.
بهشتی با اشاره به مشارکت مراکز علمی، پژوهشی و فناور گفت: وزارت عتف و وزارت بهداشت دو خریدار اصلی این نمایشگاه هستند و  از زمان اعلام فراخوان ۶۰ شرکت ثبت نام کردند و ۳۷۳ شرکت تایید شده و بیش از ۳۲۷ شرکت در این دوره از نمایشگاه حضور دارند.

رییس دهمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران‌ساخت ادامه داد: بیش‌ترین حوزه تجهیزات ارائه شده، فیزیک پایه، مکانیک، عمران و متالورژی است.

وی با اشاره به حمایت محصولات با سطوح آمادگی فناوری مختلف گفت: محصولات دانش بنیان سطح یک ۷ درصد، محصولات سطح دو ۱۹ درصد و سطح ۳ بالغ بر ۴۴ درصد در این نمایشگاه سهم دارند.

حمایت از ارتقای طراحی‌ محصولات

معاون نوآوری و تجاری‌سازی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهروی، با اشاره به برگزاری دومین دوره جایزه طراحی ایران گفت: پس از تجربه موفق برگزاری اولین دوره جایزه طراحی ایران 1400، نمایشگاه ایران ساخت با همکاری مرکز طراحی ایران به‌منظور ارزیابی وضعیت طراحی صنعتی محصولات ایران ساخت و تشویق تولیدکنندگان تجهیزات آزمایشگاهی به استفاده از فرآیند طراحی صنعتی برای آنان مشوق‌های ویژه‌ای در نظر گرفته است.

بهشتی افزود: به‌منظور رونق هرچه بیش‌تر بازار شرکت‌های عرضه‌کننده تجهیزات و مواد آزمایشگاهی و ایجاد یک بستر دائمی برای همرسانی عرضه و تقاضا، تسهیلات لیزینگ برای خریداران بخش خصوصی با همکاری صندوق توسعه فناوری نانو و صندوق نوآوری و شکوفایی ارائه می‌شود.
وی ادامه داد: حوزه‌های برگزاری جایزه طراحی شامل تجهیزات آزمایشگاهی و پزشکی، تجهیزات کامپیوتر و فناوری اطلاعات، ماشین‌آلات صنعتی و رباتیک، طراحی فضای نوآوری و فناوری، فناوری های نرم شامل صنایع خلاق آموزش، سرگرمی و سرگرمی و صنایع‌دستی و بسته‌بندی می‌شود.

پرداخت یارانه 10 تا 50 درصدی به محصولات خریداری شده

معاون نوآوری و تجاری‌سازی فناوری معاونت علمی در خصوص حمایت‌های این نمایشگاه افزود: همانند سال گذشته برای محصولات سطح اول تا سوم، از 10 تا 50 درصد قیمت محصولات خریداری‌شده توسط مراکز علمی و پژوهشی دولتی بر اساس آیین‌نامه سطح‌بندی، به‌عنوان یارانه پرداخت خواهد شد.
بهشتی عنوان کرد: ۱۳۳ محصول از ۹۷ شرکت ثبت نام کرده‌اند و ۱۰۸ محصول از  ۸۸ شرکت به مرحله بعد راه یافته اند.

بهشتی با بیان این‌که  ۱۳ محصول در این نمایشگاه رونمایی خواهد شد، ادامه داد: ۱۲ محصول در حوزه آزمایشگاهی و یک محصول نیز ، ربات شست‌وشوی پنل های خورشیدی است که برای نخستین بار در این نمایشگاه رونمایی خواهد شد.

گفتنی است که 19 تا 22 آذرماه سال جاری، همزمان با برگزاری بیست و سومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار در سالن های 5 و 6 و7 و 27نمایشگاه بین المللی تهران شاهد نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران ساخت در سالن های میلاد(31)، خلیج فارس(44) و 40 با مشارکت گسترده شرکت‌های دانش‌بنیان، فناور، دانشگاهیان، مراکز آزمایشگاهی و پژوهشی خواهیم بود.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز