title
کد خبر: 228829
00
غرش یوزهای ایرانی در برابر استکبار جهانی

مرد پرتغالی برای دومین بازی برابر ولز علارغم شکسته شدن اعتمادبنفس بازیکنانش با دیدگاه و ترکیب کاملا متفاوتی به میدان آمد تا تصمیم قطعی خود برای ایجاد تغییر را از همان ابتدای کار به خوبی نشان دهد. 

به گزارش بهداشت نیوز، بدون شک یکی از عوامل اصلی شکست سنگین ایران مقابل انگلیس انتخاب ترکیب عجیب از سوی کارلوس کی‌روش برای این بازی بود. او با ترکیب ۱-۴-۵ سعی داشت مهاجمان خطرناک «سه شیرها» را کنترل کند اما در این کار موفق نبود و موجب شد تا سنگین‌ترین شکست تاریخ ادوار جام‌جهانی برای ایران رقم بخورد.

اما مرد پرتغالی برای دومین بازی برابر ولز علارغم شکسته شدن اعتمادبنفس بازیکنانش با دیدگاه و ترکیب کاملا متفاوتی به میدان آمد تا تصمیم قطعی خود برای ایجاد تغییر را از همان ابتدای کار به خوبی نشان دهد. 

*نگاهی به ترکیب ایران برابر ولز؛ با حضور جانشین‌های آماده 

سرمربی تیم ملی ایران برابر ولز با ترکیب: سید حسین حسینی، مرتضی پورعلی‌گنجی، سید مجید حسینی، رامین رضاییان، میلاد محمدی، سعید عزت‌اللهی، احمد نوراللهی، احسان حاج‌صفی، علی قلی‌زاده، مهدی طارمی و سردار آزمون به میدان رفت. مهمترین نکته‌‌ای که می‌توان در خصوص این ترکیب عنوان کرد اعتماد دوباره کی‌روش به حسینی و پورعلی گنجی بود؛ دو بازیکنی که مقابل انگلیس جزو ضعیف‌ترین بازیکنان ایران بودند و به نظر می‌رسید آن‌ها دیگر شانسی برای بازی در جام جهانی نخواهند داشت؛ اما کی‌روش با قرار دادن آن‌ها در ترکیب اصلی مقابل ولز یکبار دیگر بر خلاف پیش‌بینی‌ها عمل کرد. 

رامین رضاییان جانشین صادق محرمی شد. بازیکنی که پس از مدت‌ها برای تیم ملی بازی کرد. سعید عزت‌اللهی هم که در بازی با انگلیس نیمکت‌نشین بود مقابل ولز فیکس بازی کرد. انصافا عملکرد نسبتا بهتری از سایر بازیکنان هم‌پستی‌اش در بازی قبلی داشت.

احسان حاج‌صفی نیز در بازی با انگلیس هافبک چپ بود؛ اما برای بازی مقابل ولز در پست هافبک‌های میانی به میدان رفت تا هم پستی احمد نوراللهی در این دیدار باشد.

نکته جالب‌توجه دیگر این دیدار را می‌توان نیمکت‌نشینی جهانبخش و بازی کردن قلی‌زاده دانست که تا حدودی می‌توان علت این جایگزینی را حدس زد. چرا که جهانبخش در مصاف با انگلیس پایین‌تر از حد انتظار و بسیار ناامیدکننده ظاهر شد تا به همان اندازه قلی‌زاده برابر ولز بسیار قابل توجه و عالی ظاهر شود. تا جایی که قلی‌زاده موفق شد گل اول ایران را به ثمر برساند و به نوعی شجاعت را به سایر بازیکنان تیم تزریق کند. گرچه که این گل توسط داور آفساید و مردود اعلام شد. 

*تولد 2 ستاره فراموش شده در بازی با ولز 

علاوه بر تغییراتی اساسی در ترکیب تیم و تعویض‌های درست کی‌روش در شرایطی که بازی برابر ولز با تساوی دقایق پایانی خودش را سپری می‌کرد تیم ملی موفق شد با ۲ گل در دقایق اضافه به پیروزی و سه امتیاز شیرین این دیدار دست پیدا کند و امیدش را برای ماندن در مسابقات و نگه داشتن شانس صعود زنده نگه دارد.

بدون تردید از شگفتی‌های بازی با ولز حضور دو گلزن ایرانی بود که در مقطعی نام این ۲ به سمت فراموش شدن پیش می‌رفت.

گلزنان ایران دو بازیکن تدافعی و دور از دروازه یعنی روزبه چشمی و رامین رضاییان بودند.

ابتدا چشمی تازه به میدان آمده در نقش تعویض طلایی کی‌روش ظهور کرد و با شوتی دقیق و مهار نشدنی دروازه ولز را گشود و یخ بازی را شکست،  دقایقی بعد در شرایطی که حریف قرمز پوش تلاش می‌کرد جبران مافات کند، روی یک ضد حمله و با فرصت‌طلبی رضاییان، گل دوم ایران هم به ثمر رسید تا کار ولز یکسره شود.

این برد علاوه بر مرحمی روی زخم عمیق بازی با انگلیس و زنده نگه‌داشتن شانس صعود، به نوعی تولد دوباره دو بازیکنی بود که چند سالِ سخت در فوتبال ایران را پشت سر گذاشته و از مرحله‌ای که تا یک قدمی فراموش شدن پیش رفته بودند دوباره مورد اعتماد کی‌روش واقع شوند و حالا با گلزنی در جام‌جهانی به تاریخ فوتبال ایران بپیوندند. 

*ایران_ آمریکا؛ مبارزه با استکبار جهانی این‌بار در مستطیل سبز

سه‌شنبه شب ۸ آذرماه ۱۴۰۱ در حالی سوت بازی ایران و آمریکا زده می‌شود که اگر در جام جهانی ۹۸ کسی می‌گفت نزدیک به ۳ دهه بعد دو تیم دوباره در همین شرایط از لحاظ سیاسی با هم رقابت می‌کنند کسی باورش نمی‌شد. چرا که در آن دوره تعداد خوش بینی‌ها بیشتر از حال حاضر بود اما این اتفاق رخ نداد تا فردا ایران در شرایطی به مصاف آمریکا برود که فضا کمی نا آرامتر از همیشه است. چون هم مذاکرات برجام متوقف شده و هم تحریم‌ها علیه مردم ایران سختگیرانه‌تر از همیشه است. 
به همین خاطر دیدار ایران و آمریکا را باید رقابتی در دو عالم ورزش و سیاست دانست بازی که بدون شک تمامی سران ۲ کشور به تماشای آن می‌نشینند. 

البته در اینکه ما از لحاظ فنی برتر از آمریکا هستیم کوچکترین تردیدی وجود ندارد اما نتیجه این بازی هرچه هم که باشد برنده دیدار فردا 

ما خواهیم بود. چرا که ایستادگی برابر عامل استکبار جهانی؛ چه در عالم سیاست و چه در مستطیل سبز مساوی با پیروزی ملت ایران است. 

به همین خاطر ملی‌پوشان ما باید تلاش کنند تا ضمن تکرار پیروزی جام جهانی ۹۸ آماده‌تر از همیشه ظاهر شده با  کسب یک برد شیرین مشت محکمی بر دهان دشمنی ریشه‌دار این کشور با ایران و ایرانی بزنند. 

ناگفته نماند که تماشای برخی از صحنه‌های بازی آمریکا و انگلیس نیز بسیاری از ما را نگران کرده است. چرا که 80 درصد اسپانسرهای جام جهانی از آمریکا هستند بدون شک این قضیه میتواند روی فضای مدیریتی فیفا و داوری این مسابقه تاثیر مستقیم بگذارد. 

اما با این حال امیدوار هستیم تا یوزها ایرانی امشب با همدلی و اتحاد موفق به کسب 3 امتیاز این بازی شوند. زیرا همانطور که قبل‌تر هم گفتیم این برد علاوه بر تاریخ سازی در فوتبال میتواند باعث همبستگی و خوشحالی 80 میلیون ایرانی درست مثل بازی برابر ولز باشد. 

*بررسی شرایط صعود ایران از گروهA: 

در جدول رده‌بندی گروه A، انگلیس با ۴ امتیاز اول است و ایران با ۳ امتیاز در رده دوم قرار دارد. آمریکا با ۲ امتیاز سوم و ولز با یک امتیاز در رده چهارم جای گرفته‌ است. 

با توجه به بازی ایران با آمریکا در دور پایانی مرحله گروهی و دیدار ولز و انگلیس، ایران در صورت پیروزی یا تساوی در بازی خودش به مرحله حذفی جام‌جهانی صعود می‌کند. 

با توجه به پیروزی ایران در دقایق پایانی دیدار با ولز و روحیه، انگیزه‌ی بالای بازیکنان احتمال برد شاگردان کیروش و رقم خوردن یک پیروزی دیگر با طعم صعودی از جنس تاریخ‌سازی اصلا بعید و دور از ذهن نیست. چرا که کیروش بارها نشان داده برابر تیم‌های اسمی و در شرایط سخت کارش را به خوبی بلد است هیچ تیمی علارغم بزرگ بودن نامش برنده هیچ دیداری دیدار نیست. 

با این حال در زیر نگاهی کوتاهی به حالت‌های صعود ایران از دور گروهی رقابت‌های جام جهانی 2022 قطر خواهیم انداخت: 

*حالت‌های صعود به مرحله حذفی جام جهانی
 
۱- برد ایران و برد انگلیس؛ صعود انگلیس به عنوان تیم اول و ایران به عنوان تیم دوم 

۲ - برد انگلیس و تساوی ایران؛ صعود انگلیس به عنوان تیم اول و ایران به عنوان تیم دوم 

۳ - برد انگلیس و شکست ایران؛ صعود انگلیس به عنوان تیم اول و آمریکا به عنوان تیم دوم 

۴ - تساوی انگلیس و برد ایران؛ صعود ایران به عنوان تیم اول و انگلیس به عنوان تیم دوم 

۵ - تساوی انگلیس و تساوی ایران؛ صعود انگلیس به عنوان تیم اول و ایران به عنوان تیم دوم 

۶ - تساوی انگلیس و شکست ایران؛ صعود انگلیس به عنوان تیم اول و آمریکا به عنوان تیم دوم 

۷ - شکست انگلیس و برد ایران؛ صعود ایران به عنوان تیم اول و (ولز/انگلیس) به عنوان تیم دوم 

۸ - شکست انگلیس و تساوی ایران؛ صعود (انگلیس/ولز/ایران) به عنوان تیم اول و (انگلیس/ولز/ایران) به عنوان تیم دوم 

۹ - شکست انگلیس و شکست ایران؛ صعود آمریکا به عنوان تیم اول و (ولز/انگلیس) به عنوان تیم دوم

منبع: سراج24


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز