title
کد خبر: 228782
00
راهنمای خرید بلیط چارتر پرواز داخلی

بلیط چارتر یکی از انواع بلیط­هایی است که برای پروازهای داخلی به فروش می‌رسد. این بلیط‌ها تفاوت قیمت آشکاری نسبت به بلیط‌های عادی دارند. در این مطلب اطلاعاتی درمورد بلیط چارتر و نحوه خرید آن برای پروازهای داخلی به شما ارائه می‌شود. برای خرید بلیط‌های چارتری می‌توانید به سایت علی بابا مراجعه کنید.

بلیط چارتر یکی از انواع بلیط­هایی است که برای پروازهای داخلی به فروش می‌رسد. این بلیط‌ها تفاوت قیمت آشکاری نسبت به بلیط‌های عادی دارند. در این مطلب اطلاعاتی درمورد بلیط چارتر و نحوه خرید آن برای پروازهای داخلی به شما ارائه می‌شود. برای خرید بلیط‌های چارتری می‌توانید به سایت علی بابا مراجعه کنید.

پرواز چارتری چیست؟

پروازهای چارتری دسته‌ای از پروازها هستند که در لیست رسمی فروش بلیط هواپیما قرار نمی‌گیرند. این پروازها به دلایل مختلفی به روشی غیر از روش‌های رسمی فروخته می‌شوند. آژانس‌های هواپیمایی معروف‌ترین چارتر کننده محسوب می‌شوند. در این حالت برای مدتی معین اختیار همه صندلی‌های هواپیما یا تعدادی از آنها به دست چارتر کننده است.

در برخی موارد ارگان‌ها و شرکت‌های خصوصی چارتر کننده هستند. آنها برای کارکنان خود که در یک مسیر رفت‌وآمد زیادی دارند، تعدادی از صندلی‌ها را چارتر می‌کنند. این کار باعث می‌شود که در ادامه مشکلی برای خرید بلیط وجود نداشته باشد. کاهش هزینه‌ها  و خرید بلیط ارزان هواپیما  https://www.alibaba.ir/cheap-ticket ازاصلی‌ترین دلایلی است که ارگان‌ها برای خود پرواز را چارتر می‌کنند.

قیمت بلیط چارتر در زمان‌های مختلف تغیر می‌کند. هرچقدر که به زمان پرواز نزدیک شوید، می‌توانید بلیط‌های چارتر را با قیمت پایین‌تری بخرید. البته این کاهش قیمت به ظرفیت پرواز چارتر بستگی دارد. اگر تا مدتی قبل از پرواز ظرفیت هواپیما کامل نشده باشد، چارتر کننده قیمت بلیط را کاهش می‌دهد. در اینجا فروش تمامی بلیط‌ها برای چارتر کننده اهمیت دارد. کمترین قیمت، در ساعات قبل از پرواز است که به آن پرواز لحظه آخری می‌گویند.

کدام مسیرها در پروازهای داخلی بلیط چارتر دارند؟

مسیرهایی که در آنها تردد بیشتری وجود دارد، پروازهای چارتری دارند. این مسیرها به علت حجم بالای پروازها، گزینه خوبی برای چارتر کننده‌ها به شمار می‌رود. میان مسیرهای داخلی، پروازهای چارتری به مقصد شهرهای مشهد، تهران، اصفهان، کیش و شیراز قابل‌مشاهده هستند.

راهنمای خرید بلیط چارتر پرواز داخلی

بلیط چارتری این مسیرها در زمان تعطیلات بسیار محدود می‌شود. در برخی موارد نیز نمی‌توان در این زمان‌ها بلیط چارتری پیدا کرد. شما می‌توانید در زمان‌هایی که افراد کمتری سفر می‌کنند، بلیط چارتر با قیمت بسیار مناسبی بخرید.

مطالب جالب خواندنی دیگر: پرواز ماهان کدام ترمینال است

خرید بلیط چارتری برای پروازهای داخلی

اگر قصد خرید بلیط چارتری برای سفر به شهرهای داخل ایران دارید، در ادامه همراه ما باشید. در سایت علی بابا، امکان خرید بلیط چارتر فراهم شده است. شما می‌توانید به‌راحتی و در کوتاه‌ترین زمان ممکن، یک بلیط چارتر به مقصد موردنظر خود بخرید.

بعد از انتخاب مبدأ و مقصد پرواز داخلی در صفحه خرید بلیط، شما می‌توانید تمام بلیط‌های موجود را مشاهده کنید. این بلیط‌ها معمولا بر اساس ارزان‌ترین بلیط مرتب شده‌اند. برای خرید بلیط چارتر، باید گزینه مربوط به پروازهای چارتری را فعال کنید‌. برای این کار وارد بخش فیلترها در قسمت بالای صفحه شوید. در قسمت نوع بلیط، با دو گزینه سیستمی و چارتر مواجه می‌شوید. بلیط سیستمی، بلیطی است که  با یک برنامه از پیش مشخص شده، فروخته می‌شود. گزینه بلیط چارتری را فعال و بخش اعمال فیلتر را انتخاب کنید.

با این کار تمامی پروازهایی که چارتری هستند، برای شما به نمایش در می‌آیند. معمولا ظرفیت پروازهای چارتری محدود هستند. به همین دلیل باید در خرید آنها کمی سرعت عمل به کار ببرید. با انتخاب بلیط وارد صفحه مشخصات می‌شوید. در این قسمت باید اطلاعات هویتی خود اعم از نام و نام خانوادگی، کد ملی و تاریخ تولد خود را وارد کنید. بعد از تأیید اطلاعات به بخش پرداخت می‌رسید. در نهایت یک بلیط چارتری برای شما صادر می‌شود.

آیا امکانات پرواز چارتری با پرواز عادی فرق می‌کند؟

خیر. امکانات و مدت‌زمان پرواز، در پروازهای عادی و چارتری یکسان است. تفاوت این پروازها در هزینه بلیط است. پروازهای عادی به شکل رسمی به فروش می‌رسند اما پروازهای چارتری به علت محدودیت فروش رسمی ندارند. همچنین قیمت یک پرواز چارتری نزدیک به پرواز، کاهش پیدا می‌کند ولی درمورد پرواز عادی این امکان وجود ندارد.

در فروش بلیط‌های عادی متناسب با ایرلاین موردنظر، جریمه در نظر گرفته می‌شود. این جریمه‌ها باتوجه‌به ساعات مختلف کنسلی، مشخص شده است. بلیط‌های چارتری، جریمه بیشتری نسبت به یک بلیط عادی در کنسلی دارند. حتی در برخی موارد امکان استرداد بلیط وجود ندارد.

شرایط بهداشتی مربوط به کرونا در پروازهای چارتری رعایت می‌شوند؟

بعد از شیوع ویروس کرونا برای محافظت از جان افراد، قوانین سخت‌گیرانه‌ای در تمامی فرودگاه‌ها اعمال می‌شد. انجام تست کرونا در لحظه، اندازه‌گیری دمای بدن، چک کردن سوابق پزشکی ازجمله قوانینی بود همه باید آن را انجام می‌دادند. در حال حاضر به‌خاطر ازبین‌رفتن شرایط اضطراری، این قوانین کمتر شده است. برای انجام پروازهای چارتری و دیگر پروازها به کارت واکسن نیاز دارید.

راهنمای خرید بلیط چارتر پرواز داخلی

درصورتی‌که کارت واکسن نداشته باشید، سوابق بیماری کرونای شما چک می‌شود. اگر در ۱۴ روز گذشته، تست آزمایشگاهی کرونای شما مثبت شده باشد، از ورود شما به پرواز چارتری جلوگیری می‌شود. این کار برای حفظ سلامت شما و دیگر مسافران است.

درکل این قوانین هم در پروازهای چارتری و هم پروازهای عادی اجرا می‌شود. در این شرایط هزینه استردادی به مسافر پرداخت نمی‌شود. درصورتی‌که مشکوک به کرونا نیستید، بهتر است که تمامی پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنید‌. استفاده از ماسک در پرواز به حفظ سلامت شما کمک می‌کند.

در آخر

قیمت پرواز چارتری با پروازهای سیستمی و عادی فرق دارد. این پروازها با ظرفیت محدودی در برخی مسیرها فعالیت می‌کنند. معمولا چارتر کننده برای فروش تمامی صندلی‌ها، در روزهای پایانی قیمت بلیط را کاهش می‌دهد. سفر با پرواز چارتری می‌تواند به شما در کاهش هزینه‌ها کمک کند. در این مقاله نحوه خرید بلیط چارتری برای پروازهای داخلی به شما ارائه شد. شما می‌توانید به کمک این دستورالعمل از سایت علی بابا بلیط چارتری خود را بخرید.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز