title
کد خبر: 228558
00
سلیاک و بیماری هیپوفسفاتمی در مادر عامل نرمی‌استخوان مادرزادی
علت راشیتیسم و نحوه درمان آن را تماشا کنید

راشیتیسم یا نرمی استخوان اختلالی است که در آن استخوان‌ها نرم و ضعیف و مستعد شکستگی و بدشکلی‌ می‌شوند. علت این بیماری کمبود شدید ویتامین D است که باعث سخت شدن حفظ کلسیم و فسفات در بدن می‌شود. در نتیجه بدن هورمونی تولید می‌کند که کلسیم و فسفات از استخوان‌ها آزاد شود و این یعنی استخوان ضعیف و نرم می‌شود. اختلال هیپوفسفاتمی، سلیاک درمان‌نشده و... هم می‌توانند عامل آن باشند

کافه سلامت: راشیتیسم یا نرمی استخوان اختلالی است که در آن استخوان‌ها نرم و ضعیف و مستعد شکستگی و بدشکلی‌ می‌شوند. علت این بیماری کمبود شدید ویتامین D است که باعث سخت شدن حفظ کلسیم و فسفات در بدن می‌شود. در نتیجه بدن هورمونی تولید می‌کند که کلسیم و فسفات از استخوان‌ها آزاد شود و این یعنی استخوان ضعیف و نرم می‌شود. اختلال هیپوفسفاتمی، سلیاک درمان‌نشده و... هم می‌توانند عامل آن باشند. با  ویدئوی «علت راشیتیسم و نحوه درمان آن را تماشا کنید»  همراه شوید تا با بیماری راشیتیسم، علت و راه‌های پیشگیری و درمان آن بیشتر آشنا شوید.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز