title
کد خبر: 227257
10
علت تغییررنگ پوست بینی بعد از عمل؛ قرمزی و لک شدن

چکیده : مهمترین علت تغییر رنگ پوست بینی بعد از عمل چیست؟

تغییر رنگ پوست بینی بعد از عمل یکی از علائم وجود حساسیت و یا در موارد نادر عفونت بر روی پوست می‌باشد. یکی از دلایل مهم و عمده در شکل گیری این عارضه قرار داشتن چسب بر روی بینی و نرسیدن هوا به پوست است که باعث ایجاد حساسیت پوستی بعد از عمل بینی می‌شود. اما برخی از افراد علاوه بر قرمزی پوست بینی بعد از عمل، از لک شدن پوست بعد از عمل بینی نیز شکایت می‌کنند. گاهی اوقات افراد گمان می‌کنند که این تغییر رنگ به دلیل عدم تبحر جراح می‌باشد. اما این طور نیست و شما حتی اگر نزد بهترین جراح بینی در شیراز نیز جراحی بینی انجام دهید ممکن است با این مشکل مواجه شوید.

ما در این مقاله قصد داریم تا به صورت دقیق و کامل در مورد علت و دلایل موثر بر روی بروز این عارضه بیشتر توضیح بدهیم. با ما در ادامه مطلب همراه باشید:

علت تغییر رنگ پوست بینی بعد از عمل

همان طور که بیان کردیم، یکی از اصلی‌ترین دلایل تغییر رنگ پوست بینی بعد از عمل وجود چسب به مدت زمان حداقل یک ماه بر روی بینی است که باعث می‌شود تا از رسیدن هوا به منافذ پوست جلوگیری کند. از تغییر رنگ و تغییر حالت پوست بینی بعد از جراحی می‌توان به مواردی همچون قرمز شدن پوست، لک شدن آن و یا حتی خشکی بینی اشاره کرد.

تغییر رنگ پوست بعد از عمل بینی

علاوه بر چسب بینی، از دلایل دیگری که برای تغییر رنگ پوست بینی می‌توان به آن اشاره کرد، ترس بیمار از شست و شوی بینی خود و رعایت اصول بهداشتی بعد از جراحی بینی است. زمانی که اصول بهداشتی و یا شست و شوی بینی به صورت مداوم انجام نپذیرد می‌تواند باعث بروز مشکلاتی در سلامت پوست فرد پس از عمل گردد.

جوش قرمز بعد از عمل بینی

گاهی اوقات ممکن است بعد از جراحی بینی فرد با جوش‌های قرمز رنگی بر روی پوست بینی خود مواجه شود، اما علت بروز این مسئله چیست؟ معمولا به دلیل استفاده بیش از اندازه از نوشیدنی‌های مقوی مانند آناناس برای بهبود سریع‌تر محل زخم‌ها و برش‌ها و یا استفاده از قرص آناهیل برای کاهش ورم و کبودی، بروز چنین جوش‌هایی بر روی پوست بینی و اطراف آن رخ می‌دهد. وجود این مسئله اصلا جای نگرانی ندارد و با گذشت زمان کاملا بهبود پیدا می‌کند.

 

جوش سر سیاه بعد از عمل بینی

یکی دیگر از عوارض پوستی بعد از عمل بینی، جوش‌های سر سیاه هستند که ممکن است برخی از افراد و با توجه به شرایط پوستی آن‌ها بعد از انجام جراحی بینی با این عارضه مواجه گردند. علت بروز این مسئله وجود چسب بینی برای مدت زمان طولانی و همچنین عدم رسیدگی کافی به پوست می‌باشد.

از آنجایی که بعد از عمل بینی میزان چربی موجود بر روی پوست بینی به دلایل مختلف تغییر پیدا می‌کند و معمولا باعث ایجاد ترشحات بیشتر چربی در این نواحی می‌شود جوش‌های سرسیاه ممکن است در این زمان نمایان گردند. برای جلوگیری از این عارضه می‌توانید در زمان تعویض چسب بینی خود، بینی را کاملا با احتیاط و با استفاده از پدهای بهداشتی شست و شو بدهید تا از بروز جوش بر روی پوست بینی خود جلوگیری نمایید.
البته در صورتی که با رعایت این موارد باز هم با جوش سرسیاه بر روی پوست بینی بعد از جراحی مواجه شدید می‌توانید برای انجام درمان‌های مناسب به پزشک متخصص مراجعه نمایید.

جوش سر سیاه بعد از عمل بینی
خشکی پوست صورت

گاهی اوقات ممکن است بعد از عمل بینی، افرادی که دارای پوست خشکی هستند نیز با این مشکل مواجع شوند و یا حتی میزان خشکی پوست آن‌ها افزایش پیدا کند و دچار پوسته بر روی صورت خود شوند. این موارد را بیشتر می‌توانید بر روی پوست نواحی پیشانی و یا گونه‌های خود مشاهده کنید که با کمک کرم‌های مرطوب کننده و یا آبرسان می‌توانید از شدت آن جلوگیری نمایید.

یکی از عمده دلایل بروز این مشکل تغییر در روند فعالیت طبیعی چربی سازی پوست در زمان بعد از جراحی بینی می‌باشد، که معمولا با گذشت زمان روند بهبودی را پیش می‌گیرد.

خشکی پوست بعد از عمل بینی

مراقبت پوستی بعد از عمل بینی

برای اینکه بتوانید از بروز چنین مشکلاتی بر روی پوستی بینی و صورت خود جلوگیری کنید می‌توانید نکات و مراقبت‌های پوستی بعد از عمل را رعایت نمایید که این اقدامات به شرح زیر می‌باشند:

  • استفاده از پاک کننده‌ها

استفاده از یک پاک کننده متناسب با نوع پوست شما می‌تواند تاثیر بسیاری بر بهبودی و جلوگیری از بروز عوارض پوستی بعد از عمل بینی داشته باشد. در واقع پاک کننده خوب می‌تواند علاوه بر تغذیه و تسکین پوست به داشتن احساس شادابی، یکنواختی، روشنی و سلامت کامل آن کمک بسیاری کند.

در صورتی که پوست صورت شما از نوع پوست چرب است می‌توانید از محصولاتی که دارای بنزوئیل پراکسید، سالیسیلیک اسید، اسید گلیکولیک و یا بتا هیدروکسی اسید هستند استفاده نمایید. این نوع از فراورده‌ها علاوه بر کنترل چربی پوست به درمان لک شدن پوست بعد عمل بینی نیز کمک بسیاری می‌کند.

  • استفاده از تونرهای بهداشتی

برای بهبود سریع‌تر و بهتر پوست خود بعد از عمل بینی می‌توانید در زمان برداشتن اسپلینت از روی بینی با استفاده از یک تونر و به آرامی پوست بینی خود را تمیز کنید. البته باید دقت داشته باشید که انجام این کار با دقت کامل و به آهستگی صورت بگیرد، چرا که بینی بعد از جراحی بسیار حساس است و نباید فشار زیادی به آن وارد شود.

  • حفاظت از پوست در مقابل نور خورشید

از آنجایی که پوست بینی بعد از اعمال تغییرات بر روی آن در زمان جراحی بسیار حساس می‌شود بایستی از آن در برابر نور مستقیم خورشید حفاظت گردد. در واقع این کار باعث می‌شود تا کبودی و التهاب بعد از عمل بینی با سرعت بیشتری بهبود پیدا کند و از باقی ماندن جای زخم‌ها نیز جلوگیری شود.
یکی از مهم‌ترین موارد در جلوگیری از این امر، این است که در طول روز بیرون نروید و در صورتی که مجبور به این کار شوید از ضد آفتاب‌های مناسب با شرایط پوستی خود استفاده نمایید. استفاده از چتر، کلاه و عینک آفتابی بزرگ نیز می‌تواند تاثیر بسیاری بر جلوگیری از تابش مستقیم اشعه مضر خورشید به پوست شما داشته باشد.

  • عدم استفاده از محصولات آرایشی قوی

بعد از عمل بینی بایستی از محصولات آرایشی که شامل ترکیبات ملایمی هستند استفاده کنید. بهتر است استفاده از محصولاتی که شامل ترکیباتی همچون آلفاهیدروکسیل اسید و یا رتینوئید هستند را تا مدت زمانی بعد از جراحی بینی کنار بگذارید زیرا این ترکیبات می‌توانند باعث شوند تا پوست حساس تحریک شود و حساسیت بیشتری در برابر نور خورشید پیدا کند.

کلام آخر

زمانی که برای انجام جراحی بینی اقدام می‌کنید هدف شما از انجام این کار رسیدن به زیبایی و جذابیت بیشتر چهره خود است. از آنجایی که داشتن یک پوست شفاف و شاداب نیز از جمله موارد مهم در زیبایی چهره محسوب می‌شود در نتیجه نباید از اقدامات و مراقبت‌های پوستی بعد از عمل بینی غافل شوید. در واقع داشتن یک روتین مناسب برای مراقبت پوست بعد از عمل بینی به شما کمک می‌کند تا در کمترین زمان ممکن عوارض بعد از عمل بینی که شامل لک شدن پوست، تغییر رنگ و یا قرمزی پوست است را به سرعت بهبود بخشد. چنانچه در در این زمینه هرگونه سوال و یا ابهامی دارید می‌توانید از طریق وب سایت پزشک 24 از مشاوره تخصصی و رایگان عمل بینی بهره مند شوید.

 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز