title
کد خبر: 226119
00
مسیر بندرعباس به قشم با ماشین

وقتی صحبت از سفر به میان می‌آید، افراد مختلف تصمیم می‌گیرند از جاذبه‌های گردشگری مختلفی دیدن کنند و گزینه‌های زیادی برای سفر در داخل ایران وجود دارد. اما یکی از مهم ترین و زیباترین جاذبه های گردشگری جزیره قشم است که هر ساله هزاران گردشگر را از سراسر ایران و جهان به سوی خود می کشاند.

یکی از روش هایی که می توان به این جزیره زیبا سفر کرد با خودرو شخصی است. در ادامه این مقاله با سپنجا همراه باشید تا به بررسی نحوه سفر به عروس خلیج فارس بپردازیم.

آیا شناختی از قشم و موقعیت جغرافیایی آن دارید؟

جزیره قشم بزرگترین جزیره ایران است که در استان هرمزگان و تنگه هرمز واقع شده است و از شمال به بندرعباس، از جنوب به جزیره هونگاما، از شرق به جزیره لارک و از غرب به تنب بزرگ و تنب کوچک میرسد. این جزیره یک جزیره مدرن نوساز است و آنچنان از طول عمر بالایی برخوردار نیست. با توجه به جاذبه های گردشگری متعدد در جزیره قشم، گردشگران زیادی از طریق هوایی، زمینی و دریایی به این جزیره سفر می کنند.

مسیر بندرعباس به قشم با ماشین

سفر زمینی به قشم با ماشین شخصی

همانطور که قبلا ذکر شد جزیره قشم مملو از طبیعت، گردشگری و جاذبه های زیبا و تفریحی است و بازدید از این جزیره جادویی و زیبا یکی از تجربیات مفرح و ماندگار زندگی شما خواهد بود.

از مهم ترین جاذبه های گردشگری جزیره قشم می توان به دره ستاره ها، جزیره ناز، چاکو دره، حرا، غار هلبز، غار نمدان، سد جولان، دره مجسمه، دره خاموش و قلعه پرتغالی ها اشاره کرد.

برای رسیدن به قشم با خودروی شخصی ابتدا باید مسیری را از مبدا و انتهای آن مشخص کنید و تمامی مسیرهای آن را کنترل کنید. برای شروع سفر جاده ای خود به قشم با خودرو، علاوه بر بررسی وضعیت تمامی جاده های منتهی به قشم، باید شرایط آب و هوایی مسیر را نیز مطالعه کرده و تمامی اطلاعات مورد نیاز را استخراج کنید.

از کدام مسیر ها می توان به قشم رسید؟

برای سفر به قشم با ماشین شخصی دو مسیر اصلی وجود دارد و شما با انتخاب هرکدام از این دو مورد، می‌توانید خود را به بندرعباس برسانید و در این شهر بین‌راهی تصمیم بگیرید که می‌خواهید سفر خود را با خودروی شخصی‌تان ادامه دهید یا نه! در ادامه مسیر، به یکی از دو شیوه زیر می‌توانید خود را به جزیره قشم که معروف به عروس خلیج فارس است، برسانید:

مسیر بندرعباس به قشم با ماشین

  • رسیدن به قشم از راه سیرجان و یزد

اگر می‌خواهید خودتان به قشم بروید و ماشین شخصی خود را همراه خود داشته باشید با آن سفر خود را شروع و به پایان برسانید، باید از بندرعباس تا بندرپل را طی کنید که با بندرعباس نیم ساعت فاصله دارد.

سپس از این بندر وسیله نقلیه شخصی خود را با لند کرافت یا باربری خودرو به قشم منتقل کنید. خودروی شما از طریق لندیکرافت به بندر رافت و قشم می رسد و پس از تحویل می توانید برای سفری هیجان انگیز به محل اقامت خود که از سوئیت سپنجا رزرو کرده اید بروید.

  • رسیدن به قشم از راه اصفهان و جهرم

اما اگر نمی‌خواهید وقتی به بندر عباس رسیدید با ماشین خود به جزیره قشم بروید، می‌توانید ماشین خود را در یکی از پارکینگ‌های بندر عباس  پارک کنید و به اسکله حقانی بروید، جایی که می‌توانید سوار یک کشتی مسافربری در دریا شوید. و وارد جزیره زیبای قشم شوید.

مسافران زمینی قشم از دو طریق می توانند به جزیره قشم سفر کنند، مسافران می توانند با توجه به شرایط و سلیقه خود یکی را انتخاب کنند. البته هر دو مسیر خاطرات خوبی از سفر به قشم برای شما رقم می زند.

همه امکان سفر به قشم را با ماشین دارند؟

عموم مردم می توانند با ماشین شخصی خود ( هر نوع وسیله ای که میخواد باشد ) به قشم سفر کنند البته لازم به ذکر است که در زمانی که شرایط آب و هوایی و شرایط جوی کلی قشم مناسب نباشد امکان حرکت به این جزیره وجود ندارد. در این صورت برای جلوگیری از خسارات جانی و اقتصادی مسافران، تردد وسایل نقلیه شخصی به قشم ممنوع است.

توجه داشته باشید که در برخی ایام خاص از سال تردد به این جزیره محدود است، در صورتی که مسافر دارای کارت یا برگه اقامت برای اجاره سوئیت در قشم داشته که نشان دهنده رزرو اقامتگاه مسافر باشد، صدور گذرنامه بری این دسته از مسافران آسان تر خواد بود.

مسیر بندرعباس به قشم با ماشین

اجاره سوئیت و ویلا از سایت سپنجا

از قدیم الایام اقامتگاه یا مانی برای ماندن در سفر ها جزو دغدغه های اکثر مسافرین بوده و تایم زیادی را از سفر به خود اختصاص میداد چون بعد از رسیدن به مقصد مسافران باید زمانی را صرف پیدا کردن هتل یا اقامتگاه میکردند که هم نزدیک باشد و کیفیت بالایی داشته باشد و همچنین دارای قیمت مناسبی هم باشد.

سایت سپنجا دغدغه مسافران را حل کرده و سیستمی را به وجود آورده که به صورت آنلاین و در خانه می توان هتل ها و افامتگاه های مورد نظر را بررسی و یکی از آن ها را انتخاب و رزرو کرد. تا در زمان و هزینه تا جای ممکن صرفه جویی شود

               

نتیجه گیری

در این مقاله به بررسی راه های رفتن به قشم با خودروی شخصی پرداختیم. رفتن به قشم دو راه اصلی دارد که یکی از شهر تاریخی اصفهان می گذرد و دیگری از سیرجان و یزد. که مسافران بسته به سلیقه خود می توانند یکی از این مسیر ها را انتخاب کنند و راهی سفر شوند.

 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز