title
کد خبر: 225645
00
آیا این خبر بد که سیگارهای الکترونیکی برای سلامتی مضرند حقیقت دارد؟

سوال: من اخیرا از سیگارهای الکترونیکی استفاده می کنم. امروز در تلویزیون خبری در مورد متوقف شدن فروش سیگار های الکترونیکی در امریکا و فروش آنها در بازهارهای داخلی دیدم. این یعنی سیگارهای الکترونیکی مضرند و شامل مواد سرطان زا هستند. سپس کمی در این باره در اینترنت تحقیق کردم و متوجه وجود اخبار منفی زیادی در مورد آنها شدم. من اطلاعی ندارم که آیا این اخبار صحت دارند یا صرفا نوعی حمله از طرف تولیدکنندگان سیگارهای تنباکویی هستند. امیدوارم کاربران اینترنت در این مورد جواب های معتبری به من دهند.

سوال: من اخیرا از سیگارهای الکترونیکی استفاده می کنم. امروز در تلویزیون خبری در مورد متوقف شدن فروش سیگار های الکترونیکی در امریکا و فروش آنها در بازهارهای داخلی دیدم. این یعنی سیگارهای الکترونیکی مضرند و شامل مواد سرطان زا هستند. سپس کمی در این باره در اینترنت تحقیق کردم و متوجه وجود اخبار منفی زیادی در مورد آنها شدم. من اطلاعی ندارم که آیا این اخبار صحت دارند یا صرفا نوعی حمله از طرف تولیدکنندگان سیگارهای تنباکویی هستند. امیدوارم کاربران اینترنت در این مورد جواب های معتبری به من دهند.

جواب: من در کار تجارت خارجی و صادرات در امریکا فعالیت می کنم و اخیرا سیگارهای الکترونیکی صادر کرده ام بنابراین درک خوبی از آنها در بازارهای داخلی و خارجی دارم. کمی در مورد علت و معلول ها برایتان میگویم. سال گذشته در امریکا اعلام شد که سیگارهای الکترونیکی مضرند و ممنوع هستند ولی به دلیل جاذبه ی این محصولات برای مردم ممنوعیت آنها برطرف شد. البته امریکا هنوز استفاده از آنها را به مردم پیشنهاد نمیکند و این مسئله دلیل واضحی دارد و آن منفعت صنعت تنباکوهای سنتی است.

 

چه سیگارهای الکترونیکی خوب باشند و چه بد شما میتوانید اینطور فکر کنید. عموما افرادی که مخالف استفاده از سیگارهای الکترونیکی هستند، در پاسخ به علت مخالفتشان وجود نیکوتین در آنها را به عنوان دلیل بیان می کنند در صورتی که اگر کمی اطلاعات در مورد نیکوتین داشته باشند باید بدانند که نیکوتین اصلا ماده ی سرطان زایی نیست. نیکوتین اگر به مقدار مناسب مصرف شود حتی مضر هم نیست و مقدار نیکوتین موجود در ویپ خیلی کم است بنابراین نیکوتین مشکلی برای کاربران ایجاد نخواهد کرد. اگر به سیگارهای تنباکویی نگاهی بیاندازید، متوجه خواهید شد که خاکستر و کربن مونوکسیدی که حاصل احتراق تنباکو (برگ مرده تنباکو) هستند بسیار مضر و سرطان زا هستند.

بنابراین افرادی که فکر می کنند که به خاطر وجود نیکوتین سیگارهای الکترونیکی مضرند، کاملا در اشتباهند. اگر کمی بیشتر در مورد نیکوتین اطلاع داشته باشید باید بدانید که تمامی محصولاتی که برای ترک سیگار از آنها استفاده میشود، از نیکوتین استفاده می کنند مثل آدامس ها و چسب های ترک سیگار. درواقع یکی از رایج ترین ترفند های ترک سیگار، ترفند جایگزینی نیکوتین است. حالا چرا تمام محصولات ترک سیگار دارای نیکوتین هستند ولی در این بین فقط به سیگار های الکترونیکی توجه میشود و گفته میشود که سیگارهای الکترونیکی مضرند و برای سلامتی زیان آورند؟ جواب این سوال ساده است چون نرخ موفقیت در ترک سیگار در محصولات دیگر به جز سیگارهای الکترونیکی خیلی پایین است. همین موضوع صنعت تنباکو را نگران کرده است ولی اخیرا فروشندگان خارجی سیگارهای الکترونیکی طبق حقایق بدست آمده از مشتریان و آمار این مسائل را بیان می کنند.

پس در نهایت ما به این نتیجه رسیده ایم که سیگارهای الکترونیکی تاثیر به سزایی در ترک سیگار دارند. درحالیکه در کشور های خارجی مردم برای ترک سیگار از سیگارهای الکترونیکی کمک می گیرند، در امریکا دولت خواستار ممنوعیت آنهاست ولی قدرتی ندارد. برای اینکه کمی از تاریخچه ی سیگار های الکترونیکی مطلع شویم باید بدانیم که آنها در کشور چین و در حدود سال 2004 اختراع شدند.

در سال 2006 شروع به تبلیغات کردند و تبلیغات یک برندی از سیگار های الکترونیکی توسط یکی از شبکه های تلویزیونی شانگهای پخش شد. این اولین باری بود که سیگارهای الکترونیکی به طور عمومی معرفی می شدند. در آن زمان مردم اطلاعاتی در مورد نیکوتین نداشتند و آن را ماده ای سمی میدانستند. پس از رونق فروش آن ها به طور موقت، فروش آنها متوقف شد. علاوه براین آژانس بین المللی نظارت بهداشت یک نمونه نظرسنجی در مورد سیگارهای الکترونیکی انجام داد. در سال 2007 صریحا بیان شد که افرادی که نیکوتین را استنشاق میکنند شامل نظارت دستگاه پزشکی نبوده اند. این نشان دهنده ی این بود که نیکوتین ماده ای مخدر نیست و شانس دوباره ای به سیگارهای الکترونیکی میداد.

با شناخت بیشتری که مردم نسبت به نیکوتین پیدا کردند و ارائه ی سیگارهای الکترونیکی بی نیکوتین این دستگاه ها در شنزن چین ظهور کردند، آماده ی صادر شدن به دیگر کشورها شدند و تکنولوژی خود را ارتقا دادند.

امروزه پیشرفته ترین و باکیفیت ترین سیگارهای الکترونیکی در شنزن تولید می شوند. در دو سال اخیر این دستگاه ها به اوج پیشرفت خود رسیده اند و در سال 2008 و 2009 صادرات آنها بسیار پر رونق بود. حتی زمانی معامله گران در مقابل کارخانه های تولیدکننده ی سیگارهای الکترونیکی برای خرید محصولات صف می کشیدند.

در آن زمان هر ویپی که قادر به تولید بخار بود به راحتی به فروش میرفت و در بسیاری از کشورها فروشگاه های خرده فروشی محصولات ویپینگ شکل گرفت. سوال بعضی از افراد این است که آیا کشور هایی هم وجود دارند که سیگار های الکترونیکی در آنها ممنوع نباشند؟ جواب این سوال بله است. سیگارهای الکترونیکی فقط در بعضی از کشور ها ممنوع اعلام شده اند البته بهتر است درباره این موضوع بیشتر تحقیق کنید چون بعضی کشورها هنوز درگیر این ممنوعیت هستند و در بعضی کشورها حتی سیگار کشیدن هم ممنوع است. مثلا در کشوری مانند ترکیه هم سیگار های الکترونیکی و هم سیگارهای تنباکویی هردو ممنوع اند.

این متن ترجمه ی مستقیمی از مقاله ای در سایت vape.hk است.

 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز