title
کد خبر: 225049
00
 سرقت اطلاعات بیش از 1 میلیون کاربر واتس‌اپ

گزارش‌های منتشر شده حاکی از این است که شرکت متا از توسعه دهندگان چند برنامه غیررسمی واتس‌اپ به دلیل سرقت اطلاعات کاربران شکایت کرده است.

شرکت متا از شرکت‌های «HeyMods»، «Highlight Mobi» و «HeyWhatsApp» به دلیل سرقت بیش از یک میلیون حساب کاربری با استفاده از برنامه‌های غیررسمی واتساپ اندروید، شکایت کرده است. براساس این شکایت، برنامه های آلوده به بدافزار در چندین سایت APK و حتی فروشگاه گوگل پلی در دسترس بودند.

طبق دادخواستی که در دادگاه منطقه ای ایالات متحده در سانفرانسیسکو ارائه شده، پس از اینکه قربانیان برنامه های مخرب را نصب کردند، از آنها خواسته شد تا اطلاعات کاربری واتساپ خود را وارد کنند.

متهمان برنامه‌های مخرب را برنامه‌ریزی کردند تا اعتبار کاربر را به رایانه‌های واتساپ منتقل کنند و کلیدهای حساب کاربری و اطلاعات احراز هویت را به دست آورند.

برنامه‌های مورد بحث «Theme Store for Zap» و «AppUpdater for WhatsPlus 2021 GB Yo FM HeyMods» هستند. این برنامه ها بیش از یک میلیون بار از گوگل پلی نصب و دانلود شده اند.

نقل از ایران پرس


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز