title
کد خبر: 22406
00
	چگونه سیب زمینی سرخ کرده بلای جان انسان می شود

سیب زمینی سرخ کرده؛ خوراکی محبوب که کوچک و بزرگ نمی شناسد و دیدن یک بشقاب از آن برای تحریک اشتهای هر کسی کافی است. آیا شما هم جزء طرفداران پروپاقرص این خوراکی هستید؟ آیا از عوارض این خوراکی لذیذ آگاهی دارید؟

به گزارش «بهداشت نیوز» در دنیای امروز که فست فودها به غذای اصلی بسایری از افراد و خانواده ها تبدیل شده اند، مصرف سیب زمینی سرخ کرده به مراتب افزایش یافته است. این در حالی است که استفاده بیش از حد این خوراکی می تواند تبعات جبران ناپذیری داشته باشد. ممکن است گمان کنید صحبت از چاقی است؛ اما چاقی تنها آشکارترین عارضه این سیب زمینی های دوست داشتنی است.

بر اساس یافته های به دست آمده از آخرین تحقیقات انجام شده، مصرف بیشتر از دو بار در هفته سیب زمینی سرخ کرده احتمال مرگ را افزایش می دهد. در یک پژوهش طولانی مدت پزشکان عادت غذایی ۴ هزار ۴۴۰ نفر را مورد مطالعه قرار دادند، نتایج حاصله نشان از مرگ زودرس میان افرادی داشت که در مصرف سیب زمینی سرخ کرده زیاده روی می کردند. این در حالی است که وجود دیگر انواع سیب زمینی در برنامه غذایی تأثیری در این مورد ندارد.

دلیل این اتفاق از آنجا ناشی می شود که سیب زمینی سرخ کرده دارای مقادیر قابل توجهی کالری، سدیم و اسیدهای چرب ترانس است و در مقابل ارزش غذایی چندانی ندارد. با این وجود، نباید فراموش کرد که چگونه مصرف کردن سیب زمینی سرخ کرده در تبعات آن تأثیر بسزایی دارد. به عنوان مثال اگر این خوراکی جزء کوچکی از یک سالاد سبز باشد می تواند برای بدن مفید هم باشد؛ اما اگر همراه با یک همبرگر خورده شود سراسر ضرر است.

بنابراین، اگر از علاقه مندان این خوراکی هستید و دوست دارید در کنار غذای اصلی سیب زمینی سرخ کرده هم داشته باشید بهتر است تجدید نظری در برنامه غذایی خودتان داشته باشید؛ چراکه این عادت می تواند به آرامی و در خاموشی بلای جان شما شود.

منبع دیلی میل

 

 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز