title
کد خبر: 223191
00
راه‌هایی برای تشخیص دزد وای فای

گاهی ممکن است سرعت اینترنت شما پایین بیاید و یا حجم مصرفی شما افزایش یابد، در این موارد به سراغ وای فایتان بروید زیرا احتمال هک آن وجود دارد.

به گزارش بهداشت نیوز، اگر شما هم یکی از آن هایی هستید که از طریق مودم بی سیم (وای فای) به اینترنت متصل می شوید، احتمالا گاهی شک کرده اید که نکند مودم شما هک شده و سرعت اینترنت افت کرده یا ترافیک تان زودتر از انتظار تمام می شود.

برای این که دزد وای فای تان را شناسایی کنید و راه های محافظت از هک شدن مودم را یاد بگیرید با ما همراه باشید. 

راه‌های شناسایی دزد وای فای
۱- اگر مشکوک هستید که شخصی در حال دزدیدن وای فای شماست، که وارد صفحه مدیریت مودم شوید. این کار را می‌توانید با تایپ ۱۹۲.۱۶۸.۱.۱ یا ۱۹۲.۱۶۸.۲.۱ در نوار آدرس انجام دهید تا به آن دسترسی پیدا کنید.

برای ورود به تنظیمات مودم باید نام کاربری و رمز عبور را وارد کنید که اگر تغییر نداده باشید هر دوی آن (admin) است. بعد از ورود به تنظیمات به صفحه ای بروید که آدرس‌های MAC مختلف متصل به مودم را به شما نشان می دهد.

۲- برنامه‌های بسیاری وجود دارند که جست وجوی خودکار دستگاه‌های غیرعادی وارد شده به شبکه وای فای را ارائه می‌دهند. این برنامه‌ها می‌توانند هکر‌ها را شناسایی کنند که از جمله این برنامه‌ها عبارتند از:اپلیکیشن فینگ و اپلیکیشن Wi-Fi Thief Detectorاین برنامه به شما امکان می‌دهد تا ببینید چه دستگاه‌هایی و با چه ماهیتی در لحظه به وای فای شما وصل هستند . 

راه های محافظت از هک شدن مودم
۱- به یاد داشته باشید که هر چه رمز عبور وای فای آسان‌تر باشد، شبکه شما در برابر هک آسیب پذیرتر است، بنابراین به جای استفاده از رمز‌های عبور آسان، توصیه می‌کنیم از رمز‌های عبور طولانی‌تر با حروف بزرگ و کوچک و همچنین اعداد و نماد‌ها استفاده کنید. برای این کار همان طور که پیش از این گفتیم وارد تنظیمات مودم شوید و به دنبال عبارت Wireless بگردید!

این عبارت ممکن است در قسمت NETWORK وجود داشته باشد و این بستگی به نوع مودم شما دارد. پس از پیدا کردن  Wireless به راحتی می توانید رمز وای فای تان را تغییر دهید.

۲- یکی دیگر از راه هایی که به شما کمک می کند تا اجازه ندهید غیر از دستگاه های انتخاب شده شما دستگاه دیگری به مودم تان وصل نشود، اضافه کردن آدرس مک وای دستگاه ها به مودم است. برای انجام این کار، آدرس‌ های مک را در دستگاه‌های خود جست وجو کنید.

در رایانه، در بخش فرمان‌ها «ipconfig /all» را تایپ کنید. در گوشی همراه و تبلت هم ، آدرس مک خود را در تنظیمات شبکه پیدا خواهید کرد. حالا وارد تنظیمات مودم شوید و این آدرس های MAC را به مودم اضافه کنید.

برای این کار وارد تب Wireless شوید .در قسمت Wireless MAC Address filter ابتدا گزینه Activated را فعال کنید و سپس در قسمت Action گزینه Allow Association را انتخاب کنید . حال در قسمت پایین می توانید مک آدرس های مد نظر خود را وارد کنید . بعد از انجام این کار فقط دستگاه‌هایی که آدرس MAC آن ها را در مودم ثبت کرده اید به وای فای دسترسی خواهند داشت. 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز