title
کد خبر: 222642
00
کتاب «مدیریت بحران در مراسم اربعین حسینی» منتشر شد

سرپرست دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از انتشار کتاب «مدیریت بحران در مراسم اربعین حسینی»، به همت این دفتر و جمعیت هلال احمر خبر داد.

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر «فرشید رضایی»، سرپرست دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت، هدف از تدوین این مجموعه را کمک به پیشگیری از بروز و کاهش آلام و خسارت‌های مالی و جانی، افزایش ضریب ایمنی زائران، کارکنان و ساکنان منطقه عنوان کرد و گفت: در پیاده‌روی اربعین حسینی به‌عنوان بزرگ‌ترین تجمع جهانی شیعیان و مسلمانان، ارزیابی و مدیریت خطر قبل، حین و بعد از روز اربعین، از اهم موضوعات است.

وی افزود: حوزه‌های مسئولیت در تجمعات انسانی شامل توانمندی سیستم بهداشتی و درمانی، آمادگی مقابله با حوادث پر تلفات، مراقبت از بیماری‌ها و پاسخگویی به طغیان‌های احتمالی، بهداشت محیط و ایمنی غذایی و ارتقای سلامتی و آمادگی پاسخگویی به حوادث انسان‌ساز احتمالی است.

سرپرست دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت، ارتباطات خطر و مشارکت اجتماعی در اربعین حسینی را مبتنی بر همکاری‌های بین بخشی در سطوح محلی، منطقه‌ای و ملی دانست و ادامه داد: از تمام همکاران آموزش و ارتقای سلامت دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور و دیگر شرکای این عملیات، به‌ویژه هلال احمر، اورژانس کشور، صداوسیما، حوزه علمیه، دفتر بعثه مقام معظم رهبری، ستاد بازسازی عتبات عالیات، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، سازمان حج و زیارت و رابطان مردمی که پای کار آمدند، صمیمانه قدردانی می‌کنم.

گفتنی است، محتوای کامل کتاب «مدیریت بحران در مراسم اربعین حسینی» از آدرس https://b2n.ir/m70456 قابل دریافت بوده و دیگر محتوا‌های آموزشی تولیدشده برای زائران اربعین حسینی، در آدرس https://b2n.ir/t42407 قابل دسترسی است.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز