title
کد خبر: 222615
00
کینگو، گَندِواش یا خاراگوش چینی
تاریخچه کشف داروی مالاریا توسط کاشف چینی

از دیرباز مالاریا انسان‌ها را آزار می‌دهد و برای مدت طولانی هیچ درمان شناخته‌شده‌ای وجود نداشت که روی همه گونه‌های آن مؤثر باشد، اما در دهه 1970 «تو یویو» محقق چینی یک داروی چینی باستانی را شناسایی کرد که در نهایت تبدیل به داروی درمانی مالاریا شد. این دارو یکی از اصلی‌ترین ابزارهای دفاعی مدرن در برابر این بیماری است که به لطف او جان افراد بی‌شماری را نجات داده است.

کافه سلامت: از دیرباز مالاریا انسان‌ها را آزار می‌دهد و برای مدت طولانی هیچ درمان شناخته‌شده‌ای وجود نداشت که روی همه گونه‌های آن مؤثر باشد، اما در دهه 1970 «تو یویو» محقق چینی یک داروی چینی باستانی را شناسایی کرد که در نهایت تبدیل به داروی درمانی مالاریا شد. این دارو یکی از اصلی‌ترین ابزارهای دفاعی مدرن در برابر این بیماری است که به لطف او جان افراد بی‌شماری را نجات داده است. در ویدئوی  «تاریخچه کشف داروی مالاریا توسط کاشف چینی» با این موضوع بیشتر آشنا شوید.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز