title
کد خبر: 22203
00
 سم زدایی رژیم غذایی مارتا وینیارد

سم زدایی رژیم غذایی مارتا وینیارد به شما وعده می‌ دهد که در هر روز ۱ پوند وزن کم کرده و بدنتان را از شر سموم خلاص کنید؛ اما این ایده‌ی خوبی است اگر که بدنتان صرف‌ نظر از اینکه چه چیزی می‌خورید، خودش را سم‌ زدایی کند.

به گزارش بهداشت نیوز، در این برنامه، شما هر دو ساعت یک بار مایعات می‌ نوشید و مکمل‌هایی را مصرف می‌کنید که دارای تأثیر ملین است و تنقیه انجام می‌دهد.

این برنامه شامل سه اصل است: استراحت، کاهش و بازسازی. استراحت دلالت بر نجویدن غذا و ورزش نکردن دارد. کاهش دلالت بر کاهش وزن ناشی از یک رژیم غذایی مایع دارد و بازسازی آن چیزی است که رونی دلوز می‌گوید آن چیزی است که پس از ۲۱ روز در این برنامه برای سلول‌های شما اتفاق می‌افتد.

دلوز که یک پرستار و پزشک درمان‌ های طبیعی است یک رژیم ۲۱ روزه‌ی سم‌ زدایی را در هر سال، یک سم‌ زدایی ۷ روزه را در هر فصل و یک سم‌ زدایی آخر هفته را در هر هفته توصیه می‌کند. او می‌گوید این رژیم برای سطوح انرژی و متابولیسم فوق‌ العاده است. این برنامه همچنین استفاده از تنقیه با قهوه‌ی ارگانیک را یک بار در هفته توصیه می‌ کند که توسط تنقیه‌ی سنتی آب در روزهای دیگر تکمیل می‌شود.


آیا سم زدایی رژیم غذایی مارتا وینیارد رژیم مؤثر است؟

شما به احتمال زیاد با توسط به این رژیم سخت وزن از دست می‌ دهید؛ اما بیشتر این وزن از دست رفته آب و حتی توده‌ی عضلانی است زیرا تین برنامه خوردن پروتئین بسیار کم را توصیه می‌کند. همچنین ممکن است دچار سردرد شده و در طی این برنامه‌ی سم‌ زدایی دچار خستگی شوید. به احتمال زیاد پس از اینکه به غذا خوردن عادی خود بازگردید، این وزن مجدداً باز می‌ گردد. علاوه بر این، هیچ شاهدی دال بر اینکه بدن برای سم‌ زدایی خود نیاز به کمک دارد وجود ندارد و انجام این کار می‌تواند برای افراد خاص خطرناک باشد.


چه چیزی می‌توانید و چه چیزی نمی‌توانید بخورید؟

دلوز سم‌ زداهایی دارد که به آب می‌ چسبند، چای گیاهی، نوشیدنی‌هایی که از سبزیجات و میوه‌های ارگانیک درست می‌کنید، سوپ‌های خانگی و توت‌های پودر شده‌ی آنتی‌اکسیدان و نوشیدنی‌های سبز که او در وب‌ سایت خود آن‌ها را به فروش می‌رساند.

در یک روز معمولی، شما باید ۴۰ تا ۴۸ اونس آب، ۳۲ تا ۴۰ اونس چای گیاهی، ۱۶ اونس از سوپ سبزیجات و ۳۲ اونس از نوشیدنی سبز تهیه شده از سبزیجات، عصاره‌ی سبزیجات یا از یک نوشیدنی توت بنوشید.

غیرمجاز: هر چیزی که باید جویده شود، غذاهای فراوری شده، گوشت، شیر گاو، الکل، نمک و یا قهوه (به جز در تنقیه‌ی هفتگی) ممنوع است.

سطح تلاش: بالا

در کنار محدود کردن چیزهایی که می‌توانید بخورید، این برنامه درخواست انجام یک کولون بالا را در آغاز برنامه داشته و دریافت ماساژهای آبکشی لنف، درمان سلولیت، گرگرفتگی کبد، حمام‌های سم‌ زدایی و در لفافه بستن بدن را توصیه می‌کند. باز هم متذکر می‌شویم که هیچ مدرکی دال بر اثبات مفید بودن این موارد برای بدن شما وجود ندارد.

محدودیت‌ها: شما به احتمال زیاد باید بسیار متفاوت‌ تر از شیوه‌ای که قبل از این رژیم یا پس از پایان آن غذا می‌خوردید، غذا بخورید.

پخت‌ وپز و خرید: شما نیاز دارید که میوه‌ها و سبزیجات ارگانیک را در دست نگه داشته و آبگیری کرده و آن‌ها را درون نوشیدنی‌ها و سوپ‌ها ترکیب کنید. اگر شما وقت آبگیری میوه و سبزیجات و درست کردن سوپ را ندارید، دلوز پودر مکملی را می‌فروشد که شما می‌ توانید آن را با آب مقطر مخلوط کنید تا یک شیک درست کنید.

غذاها یا مواد غذایی بسته بندی شده: نیاز نیست.

در جلسات حضوری: خیر.

ورزش: دلوز انجام شکل‌های بسیار خاصی از حرکت را توصیه می‌کند که شامل استفاده از یک ماشین چی و پریدن روی یک ترامپلاین کوچک که ریباندر نامیده می‌شود است که باعث می‌ شود مایعات لنفاوی تخلیه شوند. یوگا، حرکات کششی و ۱ مایل پیاده‌ روی نیز بخشی از این برنامه هستند.


آیا محدودیت‌ها یا ارجحیت‌هایی بر ای رژیم غذایی مجاز است؟

گیاه‌ خواران: مجموعه غذاهای مجاز زیر برای شما مؤثر هستند:

  • سیر پودر شده، پوره شده یا عصاره‌ی سیر

  • هویج

  • خیار

  • کرفس

  • خربزه

  • بادمجان

  • کلم پیچ

  • چغندر

  • پیاز

  • تربچه

  • سیب‌ زمینی شیرین

  • کدوتنبل تابستان

  • اکثر سبزیجات سبز

  • گوجه‌ فرنگی

  • کلم بنفش

فاقد گلوتن: شما نیازی به بررسی وب‌ سایت رژیم غذایی برای دیدن اینکه کیت محصولات فاقد گلوتن است یا خیر ندارید.

منبع: نسخه


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز