title
کد خبر: 221467
00
معرفی بهترین کرم روشن‌کننده بدن مقطعی و دائمی

کرم روشن‌کننده ازجمله محصولات مراقبت از پوست است که می‌تواند تا حد زیادی تیرگی‌های روی آن را برطرف کند. درصورتی‌که براثر قرار گرفتن در معرض نور خورشید روی صورت لک ایجاد شود کرم روشن‌کننده می‌تواند تا مقدار زیادی مؤثر باشد. کرم روشن‌کننده برای از بین بردن کک‌ومک نیز مفید است.

کرم روشن‌کننده ازجمله محصولات مراقبت از پوست است که می‌تواند تا حد زیادی تیرگی‌های روی آن را برطرف کند. درصورتی‌که براثر قرار گرفتن در معرض نور خورشید روی صورت لک ایجاد شود کرم روشن‌کننده می‌تواند تا مقدار زیادی مؤثر باشد. کرم روشن‌کننده برای از بین بردن کک‌ومک نیز مفید است.

مصرف برخی از داروهای هورمونی، دوران بارداری در خانم‌ها و همچنین نور خورشید همه از عواملی هستند که باعث می‌شوند رنگ‌سازی در برخی از قسمت‌های پوست بیشتر اتفاق افتاده و روی گونه‌ها، چانه و پیشانی دانه‌های قهوه‌ای رنگی ظاهر شوند. کرم روشن‌کننده بدن می‌تواند این رنگ‌دانه‌ها را از بین برده و پوست را به حالت عادی برگرداند.

عوامل ایجاد لک پوستی چیست؟

اشعه آفتاب یکی از دلایل اصلی ایجاد لک روی صورت است. غیرازاین عواملی دیگری نیز هستند که ملانین پوست را تحریک کرده و باعث ایجاد لک روی پوست صورت می‌شوند. بیماری‌های ژنتیکی، تغذیه نامناسب، استفاده از لوازم‌آرایشی بی‌کیفیت و غیراستاندارد ازجمله این عوامل هستند. برخی از افراد در اثر استفاده از داروهای هورمونی و قرص‌های ضدبارداری نیز دچار لک روی پوست خود می‌شوند.

برخی از بیمارهای کبدی و کلیوی نیز باعث ایجاد لک روی پوست صورت می‌شوند. در این میان استفاده از کرم‌های روشن‌کننده بدن مقطعی و دائمی باید با مشورت پزشک متخصص پوست انجام شود تا تأثیر خوبی روی پوست داشته باشد.

به‌صورت خلاصه عواملی که باعث ایجاد لک‌های پوستی می‌شوند شامل موارد زیر هستند:

  • لک‌هایی که در جای جوش و آکنه به وجود می‌آیند
  • لک یا ملاسمایی که در دوران بارداری در نواحی چانه، پیشانی و گونه ایجاد می‌شوند.
  • استفاده از برخی از داروهای درمانی یا هورمونی باعث ایجاد لک می‌شود
  • لک‌هایی که براثر مشکلات در سیستم دفاعی بدن و استرس ایجاد می‌شوند
  • لک‌هایی که براثر نور خورشید روی پوست ایجاد می‌شوند
  • لک‌هایی که بر اثر افزایش سن و پیری در نواحی مختلف بدن ایجاد می‌شوند.

شدت ایجاد لک‌های پوستی به نوع پوست فرد نیز بستگی دارد. معمولاً افرادی که پوست روشنی دارند لک‌های کمرنگی داشته و زودتر از بین می‌روند؛ در مقابل افرادی که پوست تیره‌تری دارند لک‌های پررنگ‌تری داشته و از بین بدن لک‌ها نیز کاری مشکل و زمان‌بر خواهد بود.

کرم روشن‌کننده پوست چیست؟

کرم روشن‌کننده پوست بدن درواقع نوعی ضد لک است. این کرم‌ها حاوی مقادیری مواد لایه‌بردار هستند که به‌مرورزمان باعث از بین بردن لکه‌های پوستی می‌شوند. این نکته را به خاطر داشته باشید تعداد دفعات استفاده از کرم روشن‌کننده بدن با توجه به دستور پزشک انجام شود در غیر این صورت باعث بروز مشکلات پوستی می‌شود.

کرم‌های روشن‌کننده برای روشن کردن رنگ پوست همه قسمت‌های بدن به کار می‌روند. البته از مصرف زیاد کرم‌های روشن‌کننده باید اجتناب کرد زیرا این کرم‌ها حاوی جیوه بوده و می‌توانند منجر به مسمومیت با جیوه نیز بشوند. برخی از کرم‌های روشن کننده فقط مخصوص بدن هستند و برخی دیگر مخصوص بدن و صورت.

ماده اصلی کرم روشن‌کننده بدن هیدروکینون (hydroquinone) است. هیدروکینون معمولاً به میزان ۲ درصد به بالا در ساخت این نوع کرم‌ها به کار می‌روند. از مواد دیگر ساخت کرم روشن‌کننده می‌توان به آستروئید و رتینوئیک اسید مشتق شده از ویتامین A، کوجیک اسید و آربوتین اشاره کرد.

مزایای استفاده از کرم روشن‌کننده بدن چیست

اولین و مهم‌ترین مزیت کرم‌های روشن‌کننده خلاصی از لک‌هایی است که معمولاً روی پوست صورت، گردن و شانه وجود دارد. کرم روشن بدن معمولاً لک‌های ناشی از نور خورشید و لک‌های ناشی از افزایش سن را کمرنگ کرده و از بین می‌برند. در برخی از موارد دیده‌شده است جوش های روی پوست صورت بعد از مدتی تبدیل به لک می‌شوند. کرم روشن‌کننده برای از بین بردن این لک‌ها نیز مؤثر است

متخصصان پوست کرم روشن‌کننده را جزئی از محصولات مراقبت از پوست می‌دانند که استفاده از آن می‌تواند شادابی و طراوت را به پوست شما هدیه دهد.

کرم روشن‌ کننده می‌تواند مشکلات زیر را برطرف کند:

  • رنگ‌دانه‌های زیاد و پررنگ
  • برطرف کردن جوش های سرسیاه
  • کمرنگ کردن لک‌های ناشی از بارداری
  • از بین بردن جای جوش زخم و آکنه
  • برطرف کردن سیاهی آرنج، زیر بغل و کشاله ران
  • ماه‌گرفتگی
  • از بین بردن آسیب‌های ناشی از اشعه خورشید
  • از بین بردن منافذ باز پوست

عوارض احتمالی کرم‌های روشن‌کننده بدن

کرم‌های روشن کننده بدن در فروشگاه‌های معتبر و داروخانه‌ها به فروش می‌رسند. این کرم‌ها معمولاً دارای ترکیبات هیدروکینون هستند. برخی دیگر از کرم روشن کننده بدن دارای ترکیبات منوبنزن هستند که ملانوسیت را از بین برده و پوست را شفاف و روشن می‌کنند. این نوع کرم‌ها برای افرادی که لک‌های بسیار تیره و پیس دارند توصیه می‌شود.

کرم روشن کننده بدن دارای ترکیبات کورتون بوده و درصورتی‌که بیش‌ازحد مصرف شوند عوارضی مانند فشارخون بالا، دیابت، نارسایی کلیه، بی‌نظمی عادت ماهیانه در خانم‌ها و مشکلات مفصلی و استخوانی می‌شوند.

بهترین زمان و نحوه مصرف کرم روشن کننده بدن

کرم روشن کننده بدن را هر روز صبح و شب روی پوست تمیز بدن خود استفاده کنید. برای تأثیرگذاری بهتر و عدم بازگشت لک‌ها بهتر است هر ۳ تا ۴ ساعت کرم را تمدید کنید. در نواحی که در معرض نور آفتاب هستند بهتر است از کرم روشن کننده استفاده نکنید.

برای اینکه از کرم روشن کننده نتیجه مطلوبی بگیرید بهتر است ۲ تا ۳ ماه به مقدار دو بار در روز از این کرم‌ها استفاده کنید. تأثیر این کرم‌ها به‌مرور ایجاد می‌شود و برای نتیجه‌گیری بهتر است صبور باشید. تأثیر برخی از کرم‌های روشن کننده دائمی و بعضی دیگر مقطعی است.

انواع کرم روشن کننده پوست

کرم روشن کننده پوست در شکل‌ها و انواع مختلفی تهیه‌شده و به فروش می‌رسد.

  1. کرم روشن کننده استیکی: این کرم‌ها به‌صورت استیکی طراحی و بسته‌بندی‌شده‌اند. استفاده آسانی داشته و سطح موردنظر را به‌خوبی پوشش می‌دهند.
  2. کرم روشن کننده به‌صورت ژل: برخی از کرم‌های روشن کننده به‌صورت ژل هستند. این نوع کرم‌های به‌آسانی و با استفاده از دست روی ناحیه موردنظر استفاده می‌شوند. کرم‌های روشن‌کننده بدن به‌صورت ژل به‌آسانی جذب پوست می‌شوند.
  3. کرم روشن کننده پوست به شکل سرم: برخی از روشن‌کننده‌های پوست به‌صورت سرم به بازار عرضه می‌شوند. این سرم ها معمولاً حاوی ویتامین‌هایی ازجمله ویتامین سی هستند. با توجه به حساس بودن این ویتامین استفاده درست از سرم اهمیت زیادی دارد.

انتخاب کرم روشن کننده بدن با توجه به نوع پوست

برای انتخاب کرم روشن کننده پوست بهتر است از یک متخصص پوست کمک بگیرید. پزشک با توجه به نوع و ویژگی پوست شما کرم روشن کننده مناسب را به شما معرفی می‌کند. پوست صورت و بدن دارای سه نوع خشک، معمولی و چرب است. هرکدام از این نوع پوست‌ها دارای ویژگی‌هایی هستند که نوع کرم روشن کننده را تعیین می‌کنند.

برخی از کرم‌های روشن کننده بدن دارای نوعی ماده اسیدی هستند که می‌توانند به پوست‌های خشک یا حساس آسیب وارد کنند؛ و عوارض ناخواسته‌ای را ایجاد کنند. نوع رگ دانه‌ها یا ملانین موجود در پوست تعیین‌کننده رنگ پوست افراد است.

معمولاً ساکنان آسیا و آفریقا که پوست تیره‌ای دارند به دلیل غشا میان‌پوستی بیشتر، چین‌وچروک کمتری دارند. افرادی که پوست سبزه‌ای دارند پوستشان رطوبت را بیشتر نگه‌داشته و لایه بیرونی پوست آن‌ها بیشتر بازسازی می‌شود.

همان‌طور که گفته‌شده دکتر متخصص پوست با بررسی لک‌ها، عمق آن‌ها و علت ایجاد، کرم روشن‌کننده مناسب را برای شما تجویز می‌کند. بسیاری از متخصصان پوست در مرحله اول یک کرم روشن کننده ضعیف را معرفی می‌کنند درصورتی‌که نتیجه مطلوبی حاصل نشد از کرم روشن کننده بدن قوی‌تر استفاده می‌کنند.

نوع پوست

یکی از مهم‌ترین عوامل در انتخاب کرم روشن کننده بدن مناسب نوع پوست است. انواع کرم‌های روشن کننده بدن برای انواع پوست خشک، معمولی و چرب و مختلط طراحی‌شده‌اند و هرکدام ترکیب مناسب پوست‌ها را در خود جای داده‌اند. استفاده از کرم روشن کننده بدن نامناسب نه‌تنها لک‌ها را از بین نمی‌برد بلکه آسیب بیشتری به پوست وارد می‌کند.

ترکیبات کرم روشن کننده بدن:

کرم‌های روشن کننده بدن دارای ترکیبات متفاوتی هستند. مهم‌ترین ماده این کرم‌ها مواد لایه‌بردار هستند. لایه‌بردار به دو دسته لایه‌بردار طبیعی و لایه‌بردارهای شیمیایی تقسیم می‌شود. آنچه مسلم است لایه‌بردارهای طبیعی برای پوست و سلامتی بدن بسیار بهتر هستند اما مواد طبیعی اثرگذاری کمی داشته و برای نتیجه‌گیری از آن‌ها به صبر بیشتری نیاز است. به‌عنوان‌مثال محققان آلمانی اعلام کردند که عصاره گلبرگ گل سرخ اثر لایه‌برداری مناسبی روی پوست دارد.

 

مهم‌ترین و اصلی‌ترین ترکیبات کرم روشن کننده یا ضد لک موارد زیر است:

  • هیدروکینون: یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین ترکیبات کرم روشن کننده است که خاصیت ضد لک دارد. این ماده از ایجاد ملانین یا رنگ‌دانه جلوگیری کرده و مانع از ایجاد لک روی پوست می‌شود.
  • ویتامین C: ویتامین سی یکی از بهترین و کم‌خطرترین مواد برای روشن کنندگی پوست است. ویتامین سی اثر مستقیمی بر روشن شدن پوست دارد و با داشتن آنتی‌اکسیدان باعث روشنی و زیبایی پوست می‌شود.
  • عصاره شیرین‌بیان: عصاره شیرین‌بیان تأثیری مانند هیدروکینون داشته و در طولانی‌مدت تأثیر مخربی روی پوست ندارد.
  • آربوتین: این ماده نیز در کنترل ملانین پوست مؤثر است و می‌تواند جایگزین هیدروکینون در کرم روشن‌کننده بدن باشد.
  • اسید کوجیک: این اسید با مهار آنزیم‌های تیروزیناز تأثیر ضد لک دارد.
  • عصاره جلبک: یکی از مواد طبیعی که خاصیت روشن‌کنندگی آن به اثبات رسیده است.

تمامی مواد گفته‌شده یا برخی از آن‌ها در ترکیبات کرم روشن‌کننده بدن وجود دارد؛ بنابراین در هنگام خرید کرم روشن‌ کننده بدن به ترکیبات آن‌ها دقت کنید.

برند تولیدکننده کرم روشن کننده پوست

یکی از دیگر از عوامل مهم در هنگام خرید کرم روشن کننده مناسب توجه به برند آن است. برخی از برندها به‌صورت تخصصی در زمینه مراقبت از پوست فعالیت داشته و سابقه زیادی در این زمینه دارند. توجه داشته باشید کرم موردنظر ضد حساسیت باشد تا باعث قرمزی و تورم روی پوست نشود.

توجه به نظرات سایر کاربران

اگر قصد دارید کرم روشن کننده بدن را به‌صورت آنلاین خریداری کنید می‌توانید نظر سایر کاربران و خریداران را درباره آن محصول بخوانید. معمولاً خریداران بعد از مصرف میزان رضایت و اثرگذاری محصولات را در قسمت نظر کاربران درج می‌کنند.

قیمت کرم روشن کننده

نکته دیگر در هنگام انتخاب کرم روشن کننده بدن توجه به قیمت محصول است. امروزه قیمت کرم‌های روشن کننده ایرانی و خارجی از 100 هزار تومان تا 2 میلیون تومان نیز می‌رسد. در این میان محصولات ایرانی نیز وجود دارد که با داشتن قیمت مناسب و اثرگذاری خوب توانسته‌اند رضایت مشتریان را جلب کنند.

کرم روشن کننده مناسب را از کجا تهیه کنیم؟

برای تهیه کرم روشن کننده استاندارد و باکیفیت می‌توان از سایت‌های فروش اینترنتی کمک گرفت. این سایت‌ها معمولاً مشاوران پوستی آنلاین دارند که به‌صورت رایگان به مشتریان خود مشاوره می‌دهند. همچنین امکان مقایسه ویژگی‌ها، قیمت و تأثیرگذاری انواع کرم روشن کننده بر روی این سایت‌ها امکان‌پذیر است.

راه دیگر خرید کرم روشن کننده مراجعه به فروشگاه‌های عرضه محصولات مراقبت از پوست و داروخانه‌ها است. اکثر داروخانه‌ها نیز مشاوران پوست و زیبایی دارند که می‌توانند خریداران را در انتخاب یک کرم روشن کننده بدن با توجه به بودجه و نوع مشکلی که دارند راهنمایی کنند.

اگر مشکل پوست صورت و بدن شما جدی است و نیاز به بررسی تخصصی دارد بهتر است قبل از خرید کرم روشن کننده با پزشک خود مشورت کنید. مخصوصاً اگر قصد خرید کرم روشن کننده برند با قیمت بالا را دارید.

اما آنچه اهمیت دارد استفاده درست مستمر از کرم روشن کننده و انتخاب یک کرم مناسب است. کرم روشن کننده بدن در سه شکل کرم، ژل یا سرم به بازار عرضه می‌شوند. در ادامه این مقاله با برخی از انواع کرم‌های روشن کننده دائمی و مقطعی بدن آشنا می‌شویم.

  1. کرم سفید کننده بدن درمالیفت مدل Melalift

کرم سفید کننده بدن درمالیفت مدل Melalift یکی از بهترین کرم‌های روشن کننده بدن در بازار کشورمان است. این کرم تأثیر زیادی در روشن شدن پوست بدن داشته و درعین‌حال قیمت مناسبی نیز دارد. کرم روشن کننده ملالیفت در حجم ۷۵ میلی به بازار عرضه شده است و برای انواع پوست مناسب است.

مهم‌ترین ویژگی این کرم از بین بردن لک‌ها و تیرگی‌های روی صورت و بدن است. کرم سفید کننده بدن درمالیفت برای استفاده در نواحی مانند کشاله ران، زیر بغل و پشت دست‌ها به کار می‌رود. این کرم علاوه بر سفیدی و روشن کردن نواحی مورداستفاده پوست را شاداب و با طراوت کرده و رایحه خوبی نیز دارد.

  1. کرم ضد لک و روشن کننده قوی درماتیپیک

کرم ضد لک و روشن‌کننده قوی درماتیپیک با فرمولاسیون فرانسه برای انواع پوست مناسب است. این کرم برای از بین بردن جای جوش و لک و آفتاب‌سوختگی مؤثر بوده و یک روشن‌کننده قوی برای پوست است. ضد لک درماتیپیک با داشتن ۱۰ ماده مؤثر در فرمولاسیون خود مکانیسم‌های ایجاد لک را متوقف کرده و مانع از برگشت مجدد آن روی پوست صورت می‌شود. این کرم ساخت ملانین را متوقف کرده و بدون ایجاد هر نوع حساسیت و التهاب لک‌های تیره روی پوست صورت و بدن را از بین می‌برد. این کرم ۳۰ میل حجم داشته و تولید کشور ایران است.

  1. کرم روشن کننده بدن گاتیو

کرم روشن کننده بدن گاتیو یکی از کرم‌های روشن کننده بدن در بازار بوده و ساخت ایران است. این کرم با داشتن خواص روشن‌کنندگی پوست و متعادل‌سازی رنگ آن، از بین بردن لک‌های تیره روی پوست، رطوبت سازی فوق‌العاده به پوست، جلوگیری از ایجاد لک‌های پوستی ناشی از افزایش سن، تقویت کردن پوست و تسکین‌دهنده و التیام‌بخش پوست توانسته است رضایت مصرف‌کنندگان خود را جلب کند.

کرم روشن کننده بدن گاتیو با داشتن ویتامین‌های A، E و C قادر است به‌خوبی پوست را روشن کرده و آن را تقویت کند. همچنین با داشتن این ویتامین‌ها پوست را آب‌رسانی کرده و مرطوب نگه می‌دارد.

ترکیبات اصلی این کرم لیپوویت و Hentowhite AF هستند. دو ماده اصلی که کار مهم روشن‌کنندگی پوست را انجام می‌دهند. لیپوویت ترکیبی از چند اسیدآمینه لیپوتروپیک یا چربی‌دوست است. Hentowhite AF نیز از مشتقات رزورسینول است که در کرم روشن کننده گاتیو به‌کاربرده شده است.

کرم روشن کننده بدن گاتیو تا حد زیادی تأثیر دائمی روی پوست دارد و می‌تواند آفتاب‌سوختگی و لک‌های ناشی از بارداری، تغییرات سن و هورمونی را از بین ببرد. این کرم علاوه بر اینکه به روشن شدن رنگ‌دانه‌های پوست کمک می‌کند پوست را تقویت کرده و رطوبت لازم را به پوست می‌رساند.

قبل از استفاده از کرم روشن کننده بدن گاتیو بهتر است آن را روی قسمت کوچکی از بدن امتحان کنید تا مطمئن شوید پوست شما حساسیتی نشان نمی‌دهد. درصورتی‌که کرم روی بدن شما باعث ایجاد التهاب، خارش یا قرمزی شد آن را از روی پوست خود پاک کنید. برای خرید کرم روشن کننده گاتیو می‌توانید از سایت‌های معتبر استفاده کنید. محصولات گاتیو توسط شرکت بیز توزیع می‌شود.

گاتیو یکی برند ایرانی است که توانسته است با دستگاه‌های به روز و فرمولاسیون جهانی محصولات مراقبت از پوست را باکیفیت بالا و قیمت مناسب به بازار کشور وارد کند. کیفیت بالای محصولات این برند رضایت خاطر مصرف‌کنندگان را جلب کرده است.

  1. سرم ضد چروک و روشن‌کننده ویتامین C مدیلن

سرم ضد لک و روشن‌کننده ویتامین سی مدیلن برای انواع پوست حتی پوست‌های جوش زا مناسب است. این سرم علاوه بر خاصیت ضد چروک و روشن‌کنندگی که دارد رطوبت پوست را نیز تأمین می‌کند. سرم ویتامین سی مدیلن با داشتن ویتامین سی باعث کلاژن سازی و جوان‌سازی پوست می‌شود. بعد از مدتی استفاده از سرم مدیلن شاهد پوستی با طراوت و شاداب خواهید بود که تأثیر ویتامین سی بر روی پوست شما است.

سرم ویتامین سی مدیلن برای استفاده خانم‌ها و آقایان مناسب بوده و دارای قدرت جذب بالا و فوری روی پوست است. این سرم از پوست در برابر عوامل مضر محیطی محافظت کرده و مرطوب‌کننده و آب‌رسان پوست است. ایجاد خاصیت ابریشمی و لطافت در پوست از دیگر تأثیرات این سرم است. سرم ضد چروک و روشن کننده ویتامین سی مدیلن در حجم ۳۰ میلی عرضه‌شده و ساخت کشور ایران است.

  1. کرم روشن کننده بایو آکوا مدل CHERRY حجم ۳۰ میلی‌لیتر

کرم روشن کننده بایو آکوا مدل چری یک کرم روشن کننده بدن با تأثیر دائمی برای انواع پوست است. این کرم یک راهکار مناسب برای رهایی از تیرگی‌های نقاط مختلف بدن است. کرم روشن کننده آکوا برای تمامی نواحی بدن به‌جز صورت مناسب است. این کرم ملانین پوست بدن را رقیق کرده و به شکل مؤثری بدن را روشن می‌کند. اگر در نواحی از بدن مانند کشاله ران، زیر بغل، ناحیه تناسلی یا قسمت‌های دیگری از بدن پوست شما تیره است با استفاده از کرم روشن‌کننده بایو آکوا مدل چری می‌توانید در مدت‌زمان کوتاهی به‌خوبی آن را روشن و زیبا کنید.

یکی از ویژگی‌های کرم روشن کننده بدن بایو آکوا مدل چری که آن را از دیگر کرم‌های روشن کننده متمایز کرده است رایحه خوش و دلپذیر آن است. این کرم با داشتن رایحه گیلاس و شکوفه آلبالو رضایت خاطر مصرف‌کنندگان را جلب کرده است. بایو آکوا یک برند کره‌ای است که به‌صورت تخصصی محصولات مراقبت از پوست را تولید می‌کند. کیفیت بالای این محصول باعث شده است در بین مردم محبوبیت بالایی داشته باشد.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز