title
کد خبر: 21946
00
کلسیم را با احتیاط مصرف کنید تا دچار کَلسیفیکاسیون نشوید!

یک متخصص تغذیه در خصوص مصرف بیش از حد کلسیم گفت: مصرف خودسرانه مکمل‌های کلسیم موجب بروز کَلسیفیکاسیون در بدن می‌شود.

به گزارش بهداشت نیوز، پیام نیستانی متخصص تغذیه، با اشاره به مصرف خودسرانه کلسیم اظهار کرد: افرادی که به صورت خودسرانه و بدون تجویز پزشک اقدام به مصرف کلسیم از طریق مکمل‌های غذایی می‌کنند اسید اکریلیک بدن آن‌ها بالا رفته و همین امر سبب بروز مشکلاتی می‌شود.

وی بیان کرد: هنگامی که بدن بیش از میزان مورد نیاز خود کلسیم کسب کند این مقدار اضافی در رگ‌های قلب رسوب کرده و باعث بروز مشکلات متعددی می‌شود و در آینده متاسفانه فرد دچار سکته قلبی می‌شود.

نیستانی ادامه داد: دریافت کلسیم برخلاف سایر مواد مغذی در حدود هزار گرم بوده و میزان آن در گروه‌های سنی مختلف متفاوت است.

وی عنوان کرد: با مصرف شیر کم چرب و لبنیات نیاز بدن به کلسیم برطرف می‌شود، اما مقدار بیش از حد آن سیستم بدن را دچار مشکل می‌کند.

نیستانی ادامه داد: بعد از جذب کلسیم از این منابع، بدن کلسیم اضافی را از طریق ادرار، مدفوع و عرق کردن دفع می‌کند. افزونی کلسیم زمانی اتفاق می‌افتد که بدن کلسیم را به طور منظم کنترل و دفع نکند.


وی تصریح کرد: انواع سرطان به ویژه سرطان سینه و ریه هم می‌تواند منجر به افزونی کلسیم شود. به طوری که ده تا بیست درصد از بیماران سرطانی افزونی کلسیم در بدنشان دارند.

نیستانی یادآور شد: اگر این عارضه درمان نشود منجر به مشکلات جدی مانند ضعیف شدن استخوان ها، سنگ کلیه و شکستگی استخوان‌ها می‌شود. مراقبت‌های پزشکی مرتب خود را دنبال کنید و درمان را ادامه دهید تا خطر افزونی کلسیم را که در بلند مدت باعث ناراحتی‌های بسیار زیاد می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز