title
کد خبر: 215790
00
قطعی شدن افزایش پذیرفته شدگان پزشکی و دندانپزشکی تا این سقف

معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: افزایش ظرفیت پذیرش دانشجو پزشکی در کنکور امسال قطعی اعمال شده است و عدد ٩ هزار و ۶٠٠ نفر در دفترچه امسال خواهد آمد.

به گزارش بهداشت نیوز، ابوالفضل باقری فرد معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: افزایش ظرفیت پذیرش دانشجو پزشکی در کنکور امسال قطعی اعمال شده است و عدد ٩ هزار و ۶٠٠ نفر در دفترچه امسال خواهد آمد. موضوع افزایش ظرفیت دستیاری از مسیر پذیرش دستیار بومی برای امسال انجام خواهد شد تا کمبود متخصص در کشور به ویژه مناطق محروم برطرف شود.

باقری فرد گفت: وزارت بهداشت در موعد مقرر آیین نامه افزایش ظرفیت پزشکی را به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال کرده است. افزایش ظرفیت دندانپزشکی هم در ستاد نقشه جامع علمی کشور در شورای عالی انقلاب فرهنگی مراحل کار کارشناسی را طی می‌کند، با توجه به این موضوع وزارت بهداشت در اجرای قانون شورای عالی انقلاب فرهنگی در افزایش ظرفیت پزشکی، دندانپزشکی و دستیاری پزشکی هیچ تعللی انجام نداده است.

به گفته معاون آموزشی وزارت بهداشت طی پیگیری‌های متعدد همچنان منتظر تخصیص اعتبار لازم برای افزایش ظرفیت‌ها هستیم، زیرا دانشجویان پزشکی علاوه بر فضای آموزشی و خوابگاه به آزمایشگاه و مراکز مهارت‌های بالینی با تجهیزات خاص و از همه مهمتر نیازمند تخت‌های بیمارستانی و فضا‌های مناسب آموزشی در بیمارستان‌ها هستند، باید توجه داشت که اکنون با همین تعداد دانشجو پزشکی، دندانپزشکی و دستیاری پزشکی از نظر فضای آموزشی و آموزشی- درمانی در مضیغه جدی هستیم.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز