title
کد خبر: 215751
00
چند درصد از مردم تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند؟

مدیرعامل تامین اجتماعی با بیان اینکه ۵۳ درصد از جامعه تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند، گفت: قبل از انقلاب تنها ۲۰ درصد از جامعه تحت پوشش بیمه های اجتماعی قرار داشتند، این درحالی است که امروز حدود ۷۳ درصد جامعه ایرانی تحت پوشش هستند.

به گزارش بهداشت نیوز، میر هاشم موسوی روز چهارشنبه در نشست با تشکل‌های کارفرمایی، کارگری و کانون بازنشستگان شهرستان خوی با بیان اینکه قبل از انقلاب تنها ۲۰ مرکز درمانی به عنوان مراکز خدمات رسان در حوزه درمان فعال بود، افزود: امروز با افتخار می‌توانیم بگوییم ۳۸۰ مرکز درمانی در کشور در حال ارائه خدمت هستند که بیش از ۸۰ بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی نیز در زمره آنهاست.

وی از افزایش میزان امید به زندگی طی ۴۳ سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی خبرداد و اضافه کرد: در سال ۱۳۵۵ سن امید به زندگی حدود ۵۴ تا ۵۵ سال بود که امروز این میزان به حدود ۷۷ سال افزایش پیدا کرده که این افزایش امید به زندگی مرهون ارائه خدمات درمانی، بهداشتی، آموزشی و زیرساخت های بنیادین آب و برق و ارتباطات است.

وی با اشاره به علاقمندی هلدینگ شستا جهت سرمایه گذاری در مناطق کمتر برخوردار کشور ادامه داد: شهرستان خوی جزو شهرهای با ظرفیت عظیم معادن  بوده و هلدینگ تاسیکو در زیرمجموعه شستا با فعالیت های مختص معادن می‌تواند تحول بزرگی در احیای صنعت معدن در شهرستان خوی و منطقه داشته باشد.

مدیرعامل تامین اجتماعی با بیان اینکه در سفر به شهرستان خوی از بخش های مختلف مرتبط با سازمان تامین اجتماعی بازدید میدانی خواهیم داشت، افزود : تمام تصمیمات در راستای رفع موارد و مشکلات پیش روی جامعه کارفرمایی، کارگری و بازنشستگان در قالب همین بازدید های میدانی اتخاذ خواهند شد تا موثر واقع شوند.

شهرستان خوی در شمال آذربایجان‌غربی با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت، دومین شهر پرجمعیت این استان بوده که در حال حاضر دارای ۱۳۰ هزار بیمه شده ی اصلی و تبعی فعال است.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز