title
کد خبر: 215696
00
پیگیری راه اندازی دو شبکه ملی درمانی توسط جهاددانشگاهی

مدیرکل دفتر تخصصی علوم پزشکی جهاد دانشگاهی گفت: تشکیل شبکه ملی تشخیص و درمان سرطان پستان و شبکه ملی درمان ناباروری دو ماموریت برای جهاددانشگاهی است که در دستور کار دفتر تخصصی پزشکی این نهاد قرار گرفته است.

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر محمود طاووسی افزود: پژوهشکده معتمد جهاددانشگاهی متولی راه اندازی شبکه ملی درمان سرطان پستان است و بر همین اساس بازدیدهایی از واحدهای استانی جهاد دانشگاهی که دارای ظرفیت و درخواست به پیوستن به این شبکه هستند، در راستای ارزیابی توانمندی ها، امکانات و نیازهای موجود در حال انجام است و واحد استان مرکزی از واحدهای جهاد دانشگاهی است که از قبل مذاکراتی با دفتر تخصصی علوم پزشکی و نیز با پژوهشکده معتمد داشته است.

طاووسی افزود: برنامه ریزی های نهایی برای راه اندازی این شبکه و حمایت از واحدها و توزیع منابع پس از این بازدیدها و بررسی ها انجام و تصمیمات نهایی اتخاذ می شود. در مصوبه راه اندازی شبکه یاد شده که در مجلس شورای اسلامی در قالب قانون به تصویب رسیده ۷ استان برای راه اندازی مراکز تشکیل دهنده شبکه، نام برده شده اند و ۴ استان را نیز ما می توانیم براساس اولویت ها به این ۷ استان اضافه کنیم.

وی با تاکید بر این که تلاش می شود مراکز در استان هایی راه اندازی شوند که از نظر ظرفیت های لازم و خصوصیات اقلیمی به فعالیت آنها نیاز بیشتری است و حمایت های موجود، نیز بر همین اساس به مراکز تعلق می گیرد، اعتماد به جهاد دانشگاهی برای راه اندازی این شبکه را سرمایه بسیار بزرگی برای این نهاد دانست و گفت: باید این اعتماد را به خوبی پاسخگو باشیم و این برنامه را به گونه ای اجرایی کنیم که ضمن جلب رضایت مردم و ارتقای سلامت آنها، حمایت بیشتری را از سوی مراجع ذیصلاح به دنبال خود داشته باشد.

به گزارش ایسنا، طاووسی بیان کرد: در راستای تشکیل دو ماموریت فوق، باید به ماهیت شبکه توجه ویژه داشت. اینکه یک شبکه ولو با تعدادی معدودی از مراکز، در ارائه خدمات پیشگیرانه، آموزشی و درمانی هم افزایی ایجاد کند، بسیار مهم تر از آن است که تعداد زیادی مرکز داشته باشیم که ارتباطی با یکدیگر نداشته و سطح نازلی از خدمات را ارائه دهند.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز