title
کد خبر: 215690
00
نزدیک شدن به مرحله اجرایی و عملیاتی مقابله با گردوغبار

معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست ایران در نشست امضای تفاهم‌نامه همکاری محیط زیستی بین دو کشور ایران و سوریه گفت: با امضاء و بروز شدن این تفاهم‌نامه موضوع مقابله با گرد و غبار به مرحله اجرایی و عملیاتی نزدیک‌تر می‌شود .

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر علی سلاجقه که به‌منظور تبادل‌نظر با مقامات سوریه برای مقابله با موضوع گردوغبار به دمشق سفرکرده است، امروز (سه‌شنبه 10خرداد 1401 ) در دیدار با حسین مخلوف، وزیر امور محلی و محیط‌زیست سوریه با اشاره به اهمیت روابط ایران و سوریه در زمینه‌های مختلف ازجمله محیط‌زیست و بروز شدن توافقات سال 2006 در بحث گردوغبار تأکید کرد: لازم است تفاهم‌های قبلی بین ایران و سوریه به‌روز و فعال شود و با امضا و بروز شدن‌این تفاهم‌نامه موضوع مقابله با گرد و غبار به مرحله اجرایی و عملیاتی نزدیک‌تر می‌شود.

وی افزود: هدف از بروز شدن این سند همکاری ایجاد یک کارگروه مشترک است که سالانه حداقل یک‌بار در ایران و سوریه جلسه  و نشست‌های منظم در جهت برنامه اقدام و عمل مقابله با پدیده گردوغبار تشکیل شود.

معاون‌رئیس‌جمهوری در ادامه تصریح کرد: در این یادداشت تفاهم، اقداماتی همچون همکاری‌های آموزشی و انتقال تجارب و همچنین اجرای پروژه‌های مشترک به‌صورت پایلوت در حوزه‌های مختلف محیط‌زیست، به‌ویژه مقابله، مدیریت‌ و سازگاری با پدیده گردوغبار پیش‌بینی‌شده است .

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست در بحث اجلاس وزاری محیط‌زیست کشورهای همجوار اظهار کرد: با توجه به ابتکار جمهوری اسلامی ایران در تهیه برنامه‌های عمل منطقه‌ای و  زیر منطقه‌ای که در کنفرانس تهران با حضور وزاری کشورهای همسایه در تاریخ 21 تیرماه سال جاری برگزار خواهد شد، امیداست این اجلاس بتواند با ظرفیت‌های خوبی که  ایجادشده است با تجربیات و مطالعات علمی و پژوهش‌هایی که در موضوع محیط زیستی به‌دست‌آمده است را به اشتراک گذاشته و  نسبت به اجرایی شدن این برنامه‌ها با همکاری کشورهای منطقه بتوانیم نسبت به کاهش خسارات گام‌های مفید و اثربخشی برداریم .


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز