title
کد خبر: 214542
00
چرا شدت ابتلا به کرونا در افراد متفاوت است؟

یکی از پرسش‌هایی که در دوران همه گیری کرونا رخ داده است، چرایی شدت کرونا در افراد مختلف است.

به گزارش بهداشت نیوز، یکی از معما‌هایی که در خصوص کرونا وجود دارد، شدت این بیماری است؛ این که چرا برخی از افراد کرونای طولانی مدت و یا حتی کشنده‌ای را تجربه می‌کنند؛ اما برخی دیگر علائمی ندارند.

داشتن سن بالا یکی ازعوامل خطر در خصوص ابتلا به کروناست؛ هرچند بر اساس یک پژوهش جدید که در مجله علمی «Cell Reports» منتشر شده است، تعادل مناسب سلول‌های ایمنی ماکروفاژ، از افراد در برابر ابتلای شدید به بیماری کووید-۱۹ جلوگیری می‌کند.

ماکروفاژها، گلبول‌های سفید خون هستند که در سراسر بافت‌های بدن به منظور حفاظت از سیستم ایمنی بدن مستقر شده اند. ماکروفاژ‌ها معمولا مفید هستند؛ زخم‌ها را بهبود بخشیده و «پاتوژن‌های مضر و بیگانه» را در فرایندی به نام «بیگانه خواری» می‌بلعند.

با این حال، اکنون اعتقاد بر این است که شدت کرونا با «پاسخ شدید دستگاه ایمنی بندن» مرتبط است. دکتر «فلوریان دوام» (Florian Douam) استادیار میکروبیولوژی در دانشکده دانشگاه بوستون در این ارتباط می‌گوید: این، خود ویروس نیست که شما را به شدت مریض می‌کند، بلکه واکنش بیش از حد سیستم ایمنی بدن است.

تیمی از محققان از دانشگاه پرینستون آمریکا به همراه شماری دیگر از محققان ریه‌ها افرادی را که به نظر می‌آمد دچار کرونا نشده اند، مورد بررسی قرار دادند. محققان دریافتند ریه‌های که بیشتر مستعد ابتلا به کویید-۱۹ هستند، فاقد تنوع ماکروفاژ‌ها هستند.

محققان می‌گویند مطالعاتی که در آینده انجام می‌شود، باید به علت این مسأله پاسخ دهد که چرا برخی سیستم‌های ایمنی بدن قادر به بسیج طیف مختلفی از ماکروفاژهاست؛ در حالی که سیستم ایمنی برخی بدن‌های دیگر قادر به انجام چنین کاری نیست.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز