title
کد خبر: 212777
00
9+1 مورد از بهترین مواد غذایی برای صبحانه

صبحانه راهی عالی برای شروع روز است. اگرچه برخی از افراد ترجیح می‌دهند که صبحانه را از وعده‌های غذایی خود حذف کنند اما برخی دیگر برای شروع روز خود نیاز به یک منبع انرژی دارند. اگر از صبحانه لذت می‌برید، انتخاب مواد مغذی برای این وعده غذایی می‌تواند به شما کمک کند که در طول روز انرژی زیادی داشته باشید و ساعت‌ها سیر بمانید. در این مقاله ما به بهترین مواد غذایی برای صبحانه اشاره می‌کنیم که انتخاب آن‌ها برای صبحانه می‌تواند برای سلامت بدنتان بسیار مفید باشد. بنابراین، اگر می‌خواهید با این مواد غذایی آشنا شوید در ادامه با ما همراه باشید.

صبحانه راهی عالی برای شروع روز است. اگرچه برخی از افراد ترجیح می‌دهند که صبحانه را از وعده‌های غذایی خود حذف کنند اما برخی دیگر برای شروع روز خود نیاز به یک منبع انرژی دارند. اگر از صبحانه لذت می‌برید، انتخاب مواد مغذی برای این وعده غذایی می‌تواند به شما کمک کند که در طول روز انرژی زیادی داشته باشید و ساعت‌ها سیر بمانید. در این مقاله ما به بهترین مواد غذایی برای صبحانه اشاره می‌کنیم که انتخاب آن‌ها برای صبحانه می‌تواند برای سلامت بدنتان بسیار مفید باشد. بنابراین، اگر می‌خواهید با این مواد غذایی آشنا شوید در ادامه با ما همراه باشید.

  1. عسل

عسل دارای خواص دارویی بسیار زیادی است که به‌صورت طبیعی به درمان گلودرد کمک می‌کند. از سوی دیگر، آنتی‌اکسیدان‌ها و خواص ضدباکتری این ماده غذایی در مبارزه با عفونت‌هایی که توسط ویروس‌ها، باکتری‌ها و قارچ‌ها ایجاد می‌شوند بسیار کمک‌کننده است. همیشه توصیه می‌شود که عسل را هر روز صبح و برای صبحانه یا حتی قبل از شروع ورزش مصرف کنید تا از این طریق انرژی بیشتری برای کل روز دریافت کنید. بااین‌حال، فراموش نکنید که حتما عسل با کیفیت و اصل را بخرید. شما می‌توانید برای تهیه این محصول از خرید آنلاین انواع عسل در فروشگاه اینترنتی دیجی کالا نیز استفاده کنید.

  1. تخم‌مرغ

تخم ‌مرغ یک انتخاب ساده و مغذی برای صبحانه است. تخم‌مرغ نه‌تنها منبع عالی پروتئین است، یکی از بهترین منابع کولین نیز محسوب می‌شود که کولین یک ماده مغذی ضروری برای سلامت مغز و کبد به شمار می‌رود. برخلاف تصور رایجی که وجود دارد، اگرچه تخم‌مرغ کلسترول بالایی دارد اما سطح کلسترول را در بدن بیشتر افراد افزایش نمی‌دهد و حتی می‌تواند تا حدودی از افراد در برابر ابتلا به بیماری‌های قلبی محافظت کند.

  1. قهوه

صرف‌نظر از آب، محبوب‌ترین نوشیدنی در جهان، قهوه است. قهوه سرشار از کافئین است که کافئین هوشیاری را افزایش می‌دهد، خلق‌وخو را بهبود می‌بخشد و عملکرد فیزیکی و ذهنی را تقویت می‌کند. نوشیدن منظم قهوه فواید بسیاری برای سلامتی دارد که از میان آن‌ها می‌توان به کاهش خطر ابتلا به بیماری قلبی، دیابت نوع دو، چاقی، بیماری کبد، پارکینسون، انواع خاصی از سرطان و حتی مرگ به هر علتی اشاره کرد.

  1. بلغور جو دوسر

بلغور جو دوسر، انتخابی کلاسیک برای صبحانه و ماده غذایی بسیار مغذی‌ای است. بلغور جو دوسر دارای فیبر منحصربه‌فردی به نام بتا گلوکان است که به کاهش کلسترول بدن کمک می‌کند و از سوی دیگر، باعث تاخیر در تخلیه معده و تقویت احساس سیری می‌شود. علاوه بر این، این ماده غذایی منبع بسیار خوبی از آهن، ویتامین‌های گروه B، منگنز، منیزیم، روی و سلنیوم است.

  1. آجیل

انواع آجیل‌ها غنی از منیزیم، پتاسیم و چربی‌های تک غیراشباع سالم برای قلب هستند. آن‌ها همچنین منبعی عالی از آنتی‌اکسیدان‌ها هستند. اگرچه آجیل‌ها کالری بالایی دارند اما تحقیقات نشان می‌دهند که بدن همه چربی‌های آجیل را جذب نمی‌کنند. از سوی دیگر، آجیل‌ها حاوی پروتئین، چربی و فیبر بالایی هستند که این خواص باعث احساس سیری می‌شوند و به همین دلیل به مدیریت وزن کمک می‌کنند.

  1. کره بادام‌زمینی

کره بادام‌زمینی نه‌تنها طعم فوق‌العاده‌ای دارد، بلکه ازنظر تغذیه‌ای نیز می‌تواند برای شما بسیار مفید باشد. وقتی از کره بادام‌زمینی در صبحانه خود استفاده می‌کنید برای بدن خود، پروتئین، فیبر و چربی‌های خوب فراهم می‌کنید و از این طریق می‌توانید تا زمان ظهر انرژی کافی داشته باشید. کره بادام‌زمینی می‌تواند همراه با انواع مواد غذایی ازجمله میوه و شکلات و ژله مصرف شود و بنابراین، برای صبحانه موردی ایده‌آل است. بااین‌حال، به یاد داشته باشید که بهترین مارک کره بادام زمینی را خرید کنید. دو مارک بسیار خوب این کره، عقاب و جیف هستند که هر یک از آن‌ها قیمت متفاوتی دارند.

  1. چای سبز

چای سبز نوشیدنی‌ای آرامش‌بخش است که می‌تواند برای صبحانه بسیار عالی باشد. این نوشیدنی نه‌تنها دارای کافئین است و می‌تواند به تقویت هوشیاری و خلق‌وخو کمک کند، بلکه دارای آنتی‌اکسیدانی به نام اپی‌گالوکتشین گالات (EGCG) است که از شما در برابر بیماری‌های مزمنی مانند بیماری قلبی، دیابت نوع دو و زوال عقل مراقبت می‌کند.

  1. میوه

اگر نمی‌خواهید برای صبحانه یک وعده غذایی کامل مصرف کنید اما همچنان تمایل دارید لقمه‌ای کوچک بخورید، میوه می‌تواند انتخاب بسیار مناسبی باشد. همه میوه‌ها نسبتا کالری کمی دارند و دارای فیبر و قندهای ساده هستند. فیبر موجود در میوه‌ها در کاهش جذب قند به بدن موثر است و از سوی دیگر، منبع انرژی بسیار خوبی به شمار می‌رود. علاوه بر این، بسته به اینکه چه میوه‌ای می‌خورید، ویتامین‌ها و مواد معدنی متفاوتی را دریافت می‌کنید.

  1. ماست یونانی

اگر به دنبال صبحانه‌ای فوری هستید ماست یونانی می‌تواند گزینه بسیار مناسبی برای شما باشد. ماست یونانی نسبت به منابع پروتئینی دیگر، کالری کمتری دارد و همچنین سرشار از مواد مغذی مختلف مانند کلسیم، ویتامین B12، روی، پتاسیم و فسفر است. علاوه بر این، برخی از انواع ماست یونانی دارای پروبیوتیک نیز هستند که پروبیوتیک‌ها می‌توانند به هضم بهتر غذاها کمک کنند. سعی کنید ماست یونانی را با انواع توت‌ها و میوه‌های خردشده ترکیب کنید تا فیبر، ویتامین و مواد معدنی بیشتری به غذای خود اضافه کنید.

  1. دانه‌های چیا

دانه‌های چیا منبعی عالی از فیبر هستند که بخشی از این فیبر محلول در آب است. این بدین معنی است که آب را جذب می‌کند و حجم غذا را افزایش می‌دهد. درنتیجه به تقویت احساس سیری کمک می‌کند. علاوه بر این، این امر باعث می‌شود که سطح قند خون تثبیت پیدا کند و از سلامت قلب حمایت شود. اگرچه دانه‌های چیا پروتئین بالایی ندارند اما می‌توانید آن‌ها را با مواد غذایی‌ای که پروتئین بالایی دارند مانند ماست یونانی و پنیر دلمه مصرف کنید.

درنهایت، اضافه کردن هر یک از این مواد غذایی به صبحانه به شما کمک می‌کند که در طول روز احساس سیری کنید. بسیاری از این مواد غذایی فیبر بالایی دارند و می‌توانند سرعت هضم غذاها را کاهش دهند و درنتیجه به سیر نگه داشتن شما کمک کنند. از سوی دیگر، ویتامین‌ها و آنتی‌اکسیدان‌ها همراه با پروتئین و چربی‌های سالم می‌توانند در افزایش انرژی شما در طول روز موثر باشند. بنابراین، اگر می‌خواهید صبحانه‌ای مغذی و سالم بخورید، مواد غذایی‌ای که در این مقاله مطرح شد را حتما برای صبحانه خود در نظر بگیرید.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز