title
کد خبر: 212409
00
دکتر قناعتی: مدیران باید به جای اینکه مرشد باشند مربی باشند

رئیس دانشگاه در جلسه این هفته هیئت رئیسه با اشاره به نکته ای از شهید سلیمانی که «مدیران باید به جای اینکه مرشد باشند مربی باشند» افزود: مرشد کسی است که کلمات خردمندانه را ترویج می دهد اما مربی آستین بالا می زند و وارد کارزار می شود و الحمدالله مدیریت فعلی دانشگاه به جز حقیر به این صفت مزین هستند.

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر قناعتی در جلسه روز یکشنبه 21 فروردین 1401 در سالن مدافعان سلامت با تبریک ماه مبارک رمضان گفت: ان شاءالله همه ما از برکات و فیوضات این ماه استفاده کنیم و به هدف اصلی که همان ارتقای انسان به مقام انسانیت و مقام والای قرب هست دست یابیم و توفیق حاصل شود که خداوند بزرگ به ما نظر کند زیرا انسان نیازمند واعظی در درون و واعظی در برون و توفیق از جانب خداست. امیدوارم همه کارهایی که می کنیم مدنظر خداوند متعال باشد.

رئیس دانشگاه با اشاره به بحث های مطرح شده در آینده نگری در نظام سلامت جهان گفت: نظام جهانی سلامت به شدت در حال تحول و هزینه بر است و از حد توان پرداخت نظام های مالی جهان پیشی گرفته است و اگر در برنامه ریزی ها به آینده ای که در مسیر نظام سلامت است توجه نشود ممکن است به فروپاشی برسد.

وی افزود: اگر نظام سلامت در برنامه ریزی ها درست عمل کند رشد مستمر وجود خواهد داشت؛ با بحث هایی مثل پرونده سلامت الکترونیک، توجه به بهداشت و پرهیز از نگاه درمان محوری و داشتن نگاه پیشگیرانه در حل مسائل، می توان تا 70 درصد در هزینه های نظام سلامت صرفه جویی کرد.

دکتر قناعتی مسیر دیگر در نظام سلامت را ماندن در وضع موجود عنوان کرد و گفت: در این مسیر که شامل تعویض های ریاست، تقاضای القایی بیشتر و جدال های بی حاصل است قطعا به بحران خواهد انجامید.

وی فاز بعدی را فروپاشی حکمرانی سلامت دانست که منجر به مسائل امنیتی خواهد شد و افزود: اگر ما نتوانیم نظام سلامت را درست مدیریت کنیم به همین چیزی می رسیم که امروز وجود دارد؛ هر روز یک برنامه جدید و یک دست کاری بدون دلیل! یک روز  حقوق هیئت علمی را دستکاری می کنند وروز دیگر ی کار سلیقه ای دیگر

رئیس دانشگاه با بیان اینکه با تغییر هر دولتی یک نگاه و نظر جدید وارد می شود گفت: متاسفانه ما خودمان را طوری نساخته ایم که قبول کنیم مدیران قبلی ما هم عقل و منطق داشته اند اگرچه هم نقاط ضعف و هم نقاط قوت وجود داشته است اما لزومی ندارد همه برنامه ها را برهم بزنیم بلکه باید نگاه کنیم ببینیم کجای کار ایراد داشته است آن را برطرف کنیم و برنامه های خوب را ادامه دهیم زیرادر هیچ کجای دنیا به آسانی سیستم را تغییر نمی دهند و حتی اگر قوی ترین برنامه ها را ارائه دهند ابتدا به صورت پایلوت پیاده می کنند، مدت ها پایش می کنند و اشکالات را در می آورند و بعد بعد آرام آرام تغییر را وارد سیستم می کنند.

دکتر قناعتی با تعریفی از مدیریت موفق گفت: مدیر موفق کسی است که در تراز جهانی کار کند؛ با همکارانش دوستی و صمیمت دارد و به آنان احترام می گذارد؛ در پی توسعه روابط و دمیدن روح اعتماد و جسارت در مدیران و همکاران و کار گروهی در آنان است و منافع گروهی را بر منافع فردی ترجیح می دهد و از ایده های نو حمایت می کند.

رئیس دانشگاه با اشاره به نکته ای از شهید سلیمانی که مدیران باید به جای اینکه مرشد باشند مربی باشند افزود: مرشد کسی است که کلمات خردمندانه را ترویج می دهد اما مربی آستین بالا می زند و وارد کارزار می شود.

وی افزود:  یکی از علت های موفقیت فرماندهان دفاع مقدس این بود که می گفتند «بیا» نمی گفتند «برو». خودشان در صحنه بودند و بیشترین زحمت را می کشیدند که الحمدالله مدیریت فعلی دانشگاه به این صفت مزین هستند.

دکتر قناعتی با بیان اینکه کار خوب در زیرمجموعه ها به سرعت گسترش می یابد گفت: به طور یقین با ارتباط گرفتن با سطوح بالاتر و نیز دانشگاه های همسایه ها شاهد رشد دانشگاه خواهیم بود.
در ابتدای این جلسه حجت‌الاسلام‌والمسلمین میر مجید سیدقریشی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ضمن تبریک سال نو و ماه مبارک رمضان بخش‌هایی از نامه حضرت علی (ع) به مالک اشتر را همچون جلسات گذشته بررسی کرد. (مشروح سخنرانی)

در جلسه این هفته هیئت‌رئیسه دانشگاه، دکتر محمد حسین صادقیان معاون فرهنگی و دانشجویی و دکتر کاظم ندافی رئیس دانشکده بهداشت گزارش برنامه چهارساله واحدهای تحت نظر خود را تشریح کردند.

توضیح اینکه در این جلسه پویش یک دقیقه با مسئولان که این هفته اختصاص به بیمارستان رازی داشت برای اعضای هیئت‌رئیسه پخش شد.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز