title
کد خبر: 212404
00
پژوهش‌های نیازمحور

پژوهش‌هایی که بر اساس نیازهای حال و آینده جامعه و مبتنی بر خلاهای موجود، انجام شود کارایی بیشتری دارد و می تواند به توسعه صنایع کشور کمک کند.

به گزارش بهداشت نیوز،مراکز صنعتی و خدمات آزمایشگاهی با توجه به در اختیار داشتن نیروی انسانی متخصص در زمینه فنی و مدیریتی می توانند تجربیات خود را با واحد های تولیدی و کارخانجات به اشتراک بگذارند و باعث تولید یک محصول با کیفیت شوند.

برای برقراری و پایداری این ارتباط، لازم است فعالیت های آموزشی و پژوهشی این مراکز بر اساس نیازهای حال و آینده جامعه، به ویژه نیازهای صنعتی، تدوین شود. همچنین بقا و رشد مراکز صنعتی در گرو همگامی با تحولات علمی و فناورانه است.

چند سالی است که همه بر این موضوع تاکید دارند که پژوهش‌ و تحقیق پایه و اساس توسعه علمی کشور است و باید به این مقوله نگاهی همه جانبه و حمایتگرانه داشته باشیم و از مجموعه ها و پژوهشگرانی که به این حوزه ورود می کنند حمایت کنیم.

از جمله صنایعی که توسعه آن ارتباط و وابستگی مستقیمی با انجام پژوهش‌های فناورانه دارد به همین دلیل باید از ظرفیت و توانمندی افراد و مجموعه‌های فعال در حوزه تحقیقات آزمایشگاهی به درستی بهره بگیریم و در جهت توسعه این صنعت به کار ببندیم.

شرکت فنی مهندسی پارس لیان اروند یکی از این مجموعه‌ها است که در زمینه کنترل کیفیت، بازرسی و مشاوره فعالیت می کند. این مجموعه، از سال 1386 در زمینه کنترل کیفی کالاهای صادراتی و وارداتی در حوزه هایی همچون نساجی، سلولزی، آرایشی-بهداشتی، تعیین ماهیت کالا، روغن های خام و خوراکی و فراورده های نفتی فعالیت دارد. طی چند سال اخیر دامنه کاری خود را در زمینه  کنترل کیفی فراورده های آرایشی-بهداشتی و سلولزی گسترش داده است.

نقش آزمایش‌ها در پژوهش های فناورانه بسیار مودر توجه است. جوامعی که به استقلال ملی و اهداف‌ توسعه‌‌ای اهمیت می‌دهند در برنامه‌ریزی های علمی خود، پژوهش را در اولویت نخستین قرار داده‌اند.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز