title
کد خبر: 211571
00
روتین 5 مرحله ای مراقبت از پوست بدن برای مبتدیان

یافتن روتین مراقبت از پوست برای صورت خود قدم بزرگی است، اما این تنها روتینی نیست که باید به دنبال آن باشید. شما به این دلیل که همه چهره شما را می­بینند آن را در اولویت قرار می­دهید و به آن توجه بیشتری دارید.

یافتن روتین مراقبت از پوست برای صورت خود قدم بزرگی است، اما این تنها روتینی نیست که باید به دنبال آن باشید. شما به این دلیل که همه چهره شما را می­بینند آن را در اولویت قرار می­دهید و به آن توجه بیشتری دارید اما مراقبت از بدن نیز ضروری است. همانطور که باید از پاک کننده، لایه بردار و مرطوب کننده صورت روی صورت خود استفاده کنید، باید از محصولات مراقبت از پوست در پوست زیر گردن نیز استفاده کنید. از این گذشته، از داشتن چهره­ای براق و صاف و دست های خشک و خشن خیلی خوشحال نخواهید شد.

یک روال اولیه مراقبت از بدن را به پنج مرحله ساده تقسیم کرده‌ایم، و همه چیزهایی را که باید بدانید در اینجا به اشتراک می‌گذاریم. برای مراقبت از پوست بدن خود این مراحل را انجام دهید.

مرحله 1: شوینده مناسبی استفاده کنید

اگر از قبل در روتین مراقبت از پوست صورت به درستی عمل کرده­اید، احتمالاً می­توانید اولین قدم را حدس بزنید. مهم نیست که با چه قسمتی از بدنتان سر و کار دارید، بهترین راه برای از بین بردن همه چیز تمیز کردن کامل آن است. برای بدن شما، به این معنی است که از پاک کننده‌ای استفاده کنید که مخصوص شستن بدن شما است. انتظار نداشته باشید شوینده صورت شما این کار را انجام دهد.

به دنبال شوینده ملایم برای بدن خود باشید که پوست شما را تحریک یا خشک نکند. با کمک یک لیف، پارچه یا فقط دستان خود شروع به شستشوی آلودگی­های روی پوست کنید. توجه کنید پوست صورت و بدن کاملا متفاوت است و به همین دلیل شما نمی­توانید از محصول پوست صورت برای بدن استفاده کنید.

فراموش نکنید که در ادامه باید خشکی بیش از اندازه را با استفاده از یک لوسیون بدن از برند نیوا، کامان یا نئودرم از بین ببرید. استفاده از چنین محصولی پوست شما نرم خواهد کرد تا جلوی خشکی بیشتر گرفته شود.

مرحله 2: لایه برداری را دائم انجام دهید

لایه برداری با اسکراب صورت می­تواند کار دشواری باشد که درباره این کار می‌توانید در این مطلب بیشتر بخوانید. شما نباید پوست خود را برای جلوگیری از آلودگی بیش از حد اسکراب کنید، اما باید این کار را به قدری منظم انجام دهید که سلول­های مرده پوست باعث کدر شدن پوست شما نشوند. بدتر از همه، پوست هر فردی می­تواند دفعات مختلف لایه برداری را تحمل کند. اما این موضوع برای یک روز دیگر است! خوشبختانه پوست بدن شما برای لایه برداری مناسب­تر است. از آنجایی که بدن شما معمولاً سفت‌تر از صورتتان است، لازم نیست در مورد شستشوی بیش از حد احتیاط کنید اما لایه بردار سنگین استفاده نکنید.

دو یا سه بار در هفته، با اضافه کردن یک اسکراب شکر به برنامه روتین دوش گرفتن و ماساژ دادن اسکراب روی پوست، بدن خود را لایه برداری کنید. حتما روی آرنج ها، زانوها و پاشنه­های خود تمرکز کنید، زیرا احتمال بیشتری وجود دارد که پوست­های خشک و مرده وجود داشته باشند و این قسمت­ها نیاز به لایه برداری بیشتری برای پاک شدن دارند.

مرحله 3: اصلاح را به روش صحیح دنبال کنید

حتی اگر بیش از نیمی از عمر خود را اصلاح کرده باشید، انجام آن هنوز هم کاملاً بی‌خطر نیست. در واقع، اشتباهات زیادی وجود دارد که ممکن است در این بخش از مراقبت از بدن خود مرتکب شوید. برای اصلاح روش صحیح، با سپری کردن زمان کمی زیر دوش شروع کنید.

آب گرم به نرم شدن پوست شما کمک می­کند و آن را برای یک وسیله تیز شما آماده می­کند. کرم موبر را روی پوست خود بمالید و به جای اینکه تیغ را بر خلاف آن قرار دهید، با احتیاط تیغ را با در جهت رویش موها حرکت دهید. احتمال بریدگی و آسیب همواره وجود دارد بنابرای در صورت بروز مشکل از آب سرد برای پاک کردن خون استفاده کنید و به یک چشب محل مورد نظر را بپوشانید. کیفیت ژیلت یا تیغ هم از اهمیت زیادی برخوردار است. تیغ­های مناسب به راحتی پوست را نمی­برند. برند محبوب بیک محصولات باکیفیتی در این حوزه ارائه داده است که برای استفاده روزانه خانم­ها و آقایان مناسب است.

مرحله 4: بدن خود را هیدراته نگه دارید

پاکسازی، لایه برداری و اصلاح همگی یک ویژگی مشترک دارند و باید بعد از انجام آن چوست را به درستی مرطوب کنید. در حالی که پوست شما هنوز خیس است و رطوبت حاصل از دوش یا شستشو باقی مانده، زمان ایده­آلی برای آبرسانی به پوست است. از یک کرم یا روغن استفاده کنید. آبرسان­های مختلفی هم برای این کار و مراقبت از پوست وجود دارند که می­توانید از آنها استفاده کنید. این محصولات را به پوست خود بزنید و اجازه دهید قبل از پوشیدن لباس جذب پوستتان شود.

مرحله 5: از پوست در مقابل آفتاب محافظت کنید

هیچ نوع مراقبت از پوست نباید شامل حمام آفتاب باشد، اما این بدان معنا نیست که نمی­توانید برنزه شوید. اگر می­خواهید بدنتان برنزه شود، از یک کرم برنز رنگ استفاده کنید. استفاده از آفتاب و سولار به شدن خطرآفرین است و کار درستی به نظر نمی­رسد یک کرم برنزه کننده شفاف پیدا کنید که به پوست شما در طول زمان درخشندگی فوق العاده­ای می­بخشد. می­توانید از این محصولات به میزان دلخواه در طول هفته استفاده کنید تا ظاهر پوست شما را به صورت دلخواه­تان تغییر دهند.

 

روتین مراقبت از پوست شما تنها چیزی نیست که می­تواند برای بدن شما مفید باشد. سلامت بدن به همان اندازه مهم است. باید بتوانید بدن را هیدراته نگه دارید و روزانه 8 لیوان آب بنوشید. غذاهای سالم گیاهی و غذاهای دریایی به شما کمک می­کند تا ظاهر پوست خود را درخشان­تر کنید. از عادت­های بد مانند الکل و سیگار دوری کنید. این عادت­ها چروک شدن پوست را تسریع خواهند کرد.

نویسنده: سارااقبالی


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز