title
کد خبر: 211094
00
مهم ترین بخش گرفتن پذیرش از دانشگاه های کانادا

یکی از اولین مراحل اقدام برای مهاجرت تحصیلی نوشتن یه Sop یا انگیزه ‌نامه تحصیلی قابل قبوله. جالبه بدونید نوشتن انگیزه‌نامه تحصیلی خیلی مهمه و بسیاری از دانشگاه یکی از اصلی‌ترین شروط پذیرش رو کیفیت sop در نظر می‌گیرن.

انگیزه ‌نامه تحصیلی چیست؟

انگیزه‌ نامه تحصیلی درواقع فرم یا نوشته‌ایه که هدف شما از تحصیل در رشته‌ی موردنظر و دانشگاه محل تحصیل رو مشخص می‌کنه. ما در ایران معمولا توجه زیادی به این مسائل نداریم اما اگه واقعا می‌خواید درخواست پذیرشتون پذیرفته بشه بهتره خیلی خیلی بهتر از هر وقت دیگه‌ای sop یا همون Statement of purose رو بنویسید و برای دانشگاه ارسال کنید.

چطور یک sop استاندارد بنویسیم؟

برای نوشتن انگیزه‌نامه باید در درجه‌ی اول مشخص کنید که قصد دارید در چه رشته‌ای تحصیل کنید و هدفتون از انتخاب این رشته و این دانشگاه چیه؟ به عبارت دیگه باید بگید چه چیز نظر شما رو به خود جلب کرده.

همچنین باید قید کنید که در رشته‌ی انتخابی چقدر مهارت، سابقه یا آشنایی دارید و برنامه‌ی شما برای بعد از فارغ‌التحصیلی‌تون چیه؟

در پایان هم علاوه بر بحث‌های مربوط به رشته و تحصیل باید کمی از خودتون و علایق و رفتارهاتون بنویسید و به دانشگاه اطمینان بدید که در صورت تحصیل در اونجا می‌تونید در یک یا چند زمینه‌ی خاص بهشون کمک کنید. درصورتی هم که بتونید کمی درباره‌ی فرهنگ کشور مقصد تحقیق کنید و ویژگی‌های مهم مردم اون منطقه رو در رفتار خودتون در نظر بگیرید، می‌تونید امید بیشتری به قبول انگیزه‌نامه تون داشته باشید.

بنابراین یادتون باشه که تکراری ننویسید، هدف و قصدتون از تحصیل رو به خوبی بنویسید و چیزهایی هم از فرهنگ کشور مقصد و عادات رفتاری خودتون آماده کنید.

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه برنامه های استانی کانادا، مدارک مورد نیاز اخذ ویزای تحصیلی کانادا، شرایط مورد نیاز ویزای توریستی کانادا به وب سایت oktoboard.ir بزرگترین مرجع اخذ انواع ویزا و اقامت مراجعه فرمایید.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز