title
کد خبر: 209936
00
تمام محصولات مراقبت از پوست و مو که برای جذاب بودن نیاز دارید

تا قبل از سی سالگی همه چیز در ترکیب پوست صورت و زیبایی آن روبراه است؛ اما همین که پا به سن بگذارید اثرات بی‌توجهی و سهل انگاری خود را نسبت به استفاده از محصولات مراقبت از پوست بیش‌تر احساس می‌کنید. همین حالا پوستتان را جلوی آینه برانداز کنید؛ تا چه اندازه به ایده آلتان نزدیک است؟

تا قبل از سی سالگی همه چیز در ترکیب پوست صورت و زیبایی آن روبراه است؛ اما همین که پا به سن بگذارید اثرات بی‌توجهی و سهل انگاری خود را نسبت به استفاده از محصولات مراقبت از پوست بیش‌تر احساس می‌کنید. همین حالا پوستتان را جلوی آینه برانداز کنید؛ تا چه اندازه به ایده آلتان نزدیک است؟

مراقبت از پوست سن و سال نمی‌شناسد. در هر سنی که باشید پوستتان اولین سد دفاعی بدن است که قربانی سبک زندگی اشتباه و بی‌توجهی به روتین و رژیم‌های مراقبتی می‌شود. به جز پوست موهای ابرو، مژه و سر هم در زیبایی موثر هستند و بنابراین برنامه مراقبت از پوست و مو کمپلکسی از تمام محصولاتی است که باید بر اساس نوع پوستتان انتخاب و مصرف شوند.

روتین‌های مراقبت از پوست

شما از بدو تولد فردی خاص با ویژگی‌های پوستی منحصر به فرد خود هستید. درست است که به طور کلی چهار نوع تیپ پوستی معمولی، خشک، چرب و مختلط معرفی می‌شود اما به تعداد تمام انسان‌ها خواص پوستی خاص و مشترک وجود دارد. بنابراین شاید یک روتین ثابت برای پوست حساس، جوشدار و گاه مختلط شما کارآمد نباشد و لازم باشد محصولات مراقبت از پوست خود را تغییر دهید.

به طور کلی چهار مرحله برای مراقبت از پوست وجود دارد که تقریبا برای تمام افراد مشترک است؛ فقط باید محصولات مراقبتی خاص پوستتان را ارزیابی و خریداری کنید:

پاکسازی به سبک شستشو دهنده‌های صورت

تبلیغات زیادی برای پاکسازی عمیق پوست صورت، رفع چربی و کاهش جوش سطح پوست توسط کلینیک‌های زیبایی صورت می‌گیرد؛ اما اگر کمی حوصله کنید خودتان هم می‌توانید با محصول مراقبتی خاص پوست چرب، خشک یا مختلط صورت و گردن را پاکسازی کنید.

در گذشته اکثر پاک کننده‌های صورت قلیایی بودند؛ اما امروزه توصیه می‌شود به جای پن یا صابون زیبایی از محلول‌های شستشو صورت استفاده کنید که اسیدیته سازگار با پوست دارند و از هر نظر ایمن هستند.

سیراب کردن پوست با ترکیبات تقویتی

پوست مثل هر ارگان دیگری به انرژی و آب به عنوان سوخت اصلی نیاز دارد تا وظایف متعدد خود را به خوبی انجام دهد. اگر پوستی چرب دارید منافذ به صورت ذاتی چربی بیش‌تری تولید می‌کنند و پوست خشک نیز به سبب کمبود سبوم مستعد بیماری‌هایی نظیر پسوریازیس و سبوره است. بنابراین کمبودهای پوستی را باید با ترکیبات تقویتی باکیفیت جبران کنیم.

در بین محصولات مراقبت از پوست کرم‌های آبرسان نقش اصلی را در احیای پوست چرب، خشک، معمولی و مختلط ایفا می‌کنند. حتی اگر پوستی چرب دارید باز هم باید آبرسانی پوستتان را در اولویت قرار دهید.

به جز آبرسان‌ها بدن شما به مقادیر بالایی ویتامین C، ویتامین A و ویتامین E نیاز دارد. انواع کرم ویتامین سی و سرم‌های ضد چروک غنی از ویتامین‌های ضروری برای بازسازی و شروع دوباره کلاژن سازی پوست هستند.

در کنار تمام کرم‌ها و لوسیون‌های مراقبت از پوست استحمام روزانه را جدی بگیرید، ورزش کنید و به موازات آن آب بنوشید.

لیفت و جوانسازی پوست در منزل

هر روز شروع تازه‌ای برای پوستتان است و شاید بتوانید با رعایت روتین صحیح آسیب‌های ناخواسته به سطح پوستتان را کاهش دهید.

لیفت و جوانسازی یکی از بخش‌های مهم در رژیم پوست با افزایش سن است. روش‌های زیادی برای جوانسازی پوست در کلینیک‌های زیبایی وجود دارد؛ اما از همین حالا می‌توانید با بمب کرم‌های ضد چروک و ویتامین سی پوستتان را سفت و جوانسازی کنید.

در میان محصولات جوانسازی پوست انواع کرم روز و شب و سرم‌های زیبایی هم مطرح می‌شوند. برخی از این محصولات بافت سنگینی دارند و لازم است از سن خاصی به بعد استعمال شوند.

بایدها و نبایدهای مراقبت از مو، ابرو و مژه

به جز پوست صورت موها هم به مراقبت ویژه‌ای نیاز دارند. با این تفاوت که در مراقبت از موهای سر، ابرو و مژه بیش‌ از استفاده از ترکیبات تقویتی باید روش‌های پیرایش و حالت دهی به موها را نظیر استفاده از فرمژه اصلاح کنید.

شامپو مخصوص فاقد سولفات استفاده کنید

ریزش مو، تغییر حالت همیشگی موها، موخوره و شوره سر علائم چشمگیری هستند تا نوع شامپویی که استفاده می‌کنید را تغییر دهید. به نظر می‌رسد در کنار تمام فاکتورهای خونی، هورمونی، روش شانه کشی و محصولات مراقبتی که استفاده می‌کنید شامپوهای بدون سولفات در ریزش مو بی‌تاثیر نباشد.

روتین آرایش و مراقبت از مژه‌ها را تغییر دهید

بلندی و حالت مژه‌ها بخشی از زیبایی چهره و در واقع اعتماد به نفس افراد هستند. با این حال معمولا مرتکب خطاهایی در آرایش و مراقبت از مژه‌ها می‌شویم که ریزش مو را به دنبال دارند:

  • عدم استفاده صحیح از فر مژه: فر مژه ابزاری سالم برای حالت دادن مژه‌ها بدون استفاده از ترکیبات شیمیایی است؛ با این حال باید مراقب آسیب به فولیکول مژه و شکنندگی آن هنگام استفاده از فر مژه باشید.
  • استفاده دائمی از ریمل و عدم پاکسازی آن: ریمل‌های ضد آب قاتل مژه‌های پرپشت و بلند هستند. بهتر است قبل از استفاده از ریمل ابتدا آن‌ها را با فر مژه حالت دهید تا کم‌تر به حالت دادن مژه‌ها با برس ریمل نیاز باشد.
  • ریزش مژه‌ها برخلاف مو ارتباط چندانی به ژنتیک یا تغذیه ندارد و معمولا نحوه آرایش و مراقبت از آن‌ها تاثیر بیش‌تری دارد. با اصلاح عادات آرایش مژه تا حد زیادی مشکل ریزش مژه برطرف می‌شود. انواع محلول تقویت کننده مژه هم در روتین انواع مو معرفی می‌شود که به تقویت و نرمی مژه‌ها کمک می‌کنند.

دکلره دائمی و رنگ ابرو را کنار بگذارید

اگر مدل طبیعی ابروهای خود را دوست ندارید رنگ‌های موقت مثل مداد ابرو بهترین ابزار برای هماهنگ کردن رنگ آن با لباس و رنگ پوستتان هستند. دکلره و رنگ ابرو به مرور زمان قاب ابروها را کم پشت می‌کنند و سایبان چشم‌ها زیبایی خود را از دست می‌دهد.

درست مثل فر مژه که استفاده غیر اصولی از آن آسیب زننده است موچین هم می‌تواند به ریشه ابرو صدمه بزند.

سخن آخر:

پیشگیری همیشه بهتر از درمان بوده است؛ به ویژه اگر از همین حالا روتین پوستی و مو را با محصولات مراقبت از پوست و مو آغاز کنید.

درباره بهترین برنامه مراقبت از پوست صورت و بدن دیدگاه‌های مختلفی وجود دارد، برای آشنایی بیشتر مطالب سایت میلانا لیست می تواند راهنمای خوبی برای شما باشد. اما پاکسازی، تقویت و محافظت از پوست سه رکن اصلی روتین انواع پوست را تشکیل می‌دهند. در کنار مراقبت از پوست نباید از موهای سر، ابرو و مژه‌ها غافل شد. نوع شامپویی که استفاده می‌کنید، نحوه اصلاح و رنگ ابرو و استفاده غیر اصولی از فر مژه به بافت موها به طور نامحسوس آسیب می‌زنند.

 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز