title
کد خبر: 208946
00
وضعیت کرونایی ۱۷ شهرستان این استان قرمز شد

براساس تازه‌ترین ارزیابی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با قرمز شدن وضعیت کرونایی سه شهرستان دیگر مازندران ، هم اکنون ۱۷ شهرستان استان در وضعیت فوق‌العاده خطرناک کرونایی قرار دارند.

به گزارش بهداشت نیوز، طبق این ارزیابی شهرستان های ساری، بابل، بابلسر، قائمشهر و نور از نارنجی به قرمز تغییر رنگ داده اند و در مقابل محمودآباد و چالوس که پیش از این در وضعیت قرمز کرونایی قرار داشتند با کاهش بیماران بستری به وضعیت نارنجی رسیده اند.

در حال حاضر شهرستان های ساری، بابل، آمل، قائمشهر ، نور، نکا، گلوگاه، رامسر ، بابلسر، جویبار ، سوادکوه، نوشهر،فریدونکنار، بهشهر، کلاردشت، عباس آباد و تنکابن در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند.

همچنین در یک هفته اخیر هفته رنگ کرونایی شهرستان سوادکوه شمالی نیز  از زرد به نارنجی رسید. در حال حاضر وضعیت کرونایی شهرستان های چالوس، محمودآباد و سوادکوه شمالی نارنجی است.

طبق گزارش وزارت بهداشت ، سیمرغ و میاندرود تنها شهرستان هایی هستند که رنگ زرد کرونایی را طی یک هفته گذشته حفظ کرده اند.

رنگ زرد در فرهنگ ستاد مقابله با کرونا به معنای خطر متوسط محسوب می شود. مناطقی که بین چهار تا ۶ نفر از میان هر یکصد هزار نفر بیمار کووید ۱۹ بستری به صورت روزانه داشته باشند با وضعیت زرد تعریف می شوند.

 رنگ نارنجی به معنای وضعیت کرونایی پرخطر است.آمار روزانه بستری بیشتر از ۶ نفر از میان یکصد هزار نفر جمعیت ، آن منطقه را در وضعیت نارنجی تعریف می کند.

وضعیت قرمز یا خیلی پرخطر  نیز به شرایطی اطلاق می‌شود که در یک شهر از هر صدهزار نفر، دست‌کم ۱۰ نفر روزانه به علت ابتلا به کرونا  در بیمارستان بستری شوند.

چهار رقمی شدن بیماران بستری 

شهرستان های مازندران در حالی یکی پس از دیگری رنگ قرمز کرونایی به خود می گیرند که از روز گذشته تعداد بیماران بستری در بیمارستان های استان از مرز یکهزار نفر عبور کرده است و اکنون به  یکهزار و۴۲ نفر رسیده است. 

مجموع بستری‌شدگان کرونایی در بیمارستان‌های مازندران پس از حدود پنج ماه چهار رقمی شده است و بررسی های آماری نشان می دهد که سرعت شیوع اومیکرون در این استان با بستری شدن بیش از ۱۰ بیمار در هر ساعت از شبانه‌روز شتاب بیشتری گرفته و نگرانی  بیش از پیش مسئولان بهداشتی را به دنبال داشته است.

معاون بهداشت و درمان علوم پزشکی مازندران  وضعیت شیوع ویروس کرونا در استان را نگران کننده توصیف کرد و افزود : میزان مراجعه سرپایی بیماران مبتلا به کرونا ، موارد بستری و حتی فوتی ناشی از کرونا با شیب بسیار تند در حال افزایش است.

دکتر قاسم اویس گفت : با شیوع اومیکرون میزان مراجعه بیماران سرپایی مبتلا به کرونا تا چهار برابر سویه های قبلی افزایش یافت و هنگامی که مراجعه سرپایی افزایش می یابد معنایش این است که آمار بیمار بستری تا ۲.۵ برابر اضافه می شود.

وی میزان رعایت پروتکل بهداشتی را ۵۷ درصد عنوان کرد و گفت: تنها راه برون رفت مازندران از شرایط قرمز کرونایی  رعایت پروتکل ها و تزریق دز سوم واکسن است.

آمار مرگ ناشی از کرونا هم در مازندران طی یک هفته گذشته دو بار دو رقمی شد.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز