title
کد خبر: 208636
00
پخش نمایش«طلوع» بر اساس زندگی آیت الله سید علی خامنه‌ای از رادیو نمایش

روایت نمایشی فرازهایی از مقاطع سنی کودکی و نوجوانی حضرت آیت الله سید علی حسینی خامنه ای رهبر انقلاب در قالب نمایش رادیویی " طلوع"، به مناسبت ایام دهه ی فجر و در آستانه ی ۲۲ بهمن، از آنتن شبکه رادیویی نمایش پخش می شود.

به گزارش بهداشت نیوز، شهریار زمانی نویسنده نمایش رادیویی طلوع در این باره گفت:

نگارش این نمایش رادیویی با پیشنهاد آقای سوهانی مدیر رادیو نمایش آغاز شد.

ایده ی کار بتدریج شکل گرفت و ابعاد متن با توجه به حساسیت سوژه، وسعت و گستردگی موضوع تنظیم گردید.

وی ادامه داد: انتخاب بستر تاریخی برای روایت ابتکار خودم بود چرا که تولد و نوجوانی رهبر انقلاب همزمان با مقاطع حساس و سرنوشت سازی از تاریخ معاصر ایران است.

زمانی افزود: اولویت کار اتقان و صحت روایت و تاکید بر مستند بودن متن بود اما از تخیل هم برای نمایشی شدن متن و باور پذیر شدن بهره بردم.

وی همچنین تاکید بر شعاری نبودن و نپرداختن مستقیم به سوژه را از دیگر اولویت های کار دانست.

این نویسنده در پایان گفت :از کتاب "شرح اسم‌" به عنوان منبع برای نگارش این نمایش رادیویی بهره بردم و در خاتمه لازم می دانم از خانم رضایی تنظیم گر متن که نقش بسزایی در غنای اثر و دراماتیزه کردن روایت داشتند تشکر کنم.

نمایش رادیویی"طلوع" به نویسندگی شهریار زمانی،کارگردانی بهرام سروری نژاد،تهیه کنندگی فرشاد آذرنیا، صدابرداری مجید آینه،افکتوری محمدرضا قبادی فر و با هنرمندی نوشین حسن زاده، مونا صفی، احمد هاشمی،مجتبی طباطبایی،پریسا مقتدی، محسن بهرامی،شیما جان قربان،راضیه مومیوند،مهدی نمینی مقدم، بهرام ابراهیمی،مجید حمزه،بهرام سروری نژاد،امین بختیاری،بهادر ابراهیمی،محمدرضا قلمبر و فریبا طاهری، پنج شنبه ۲۱ بهمن ماه ساعت ۲۱ از رادیو نمایش پخش می شود و جمعه ۲۲ بهمن ماه ساعت ۸ صبح،تکرار آن است.

 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز