title
کد خبر: 208622
00
کامپوزیت دندان، راز داشتن لبخندی متفاوت

میل به داشتن چهره زیبا یکی از تمایلات مشترک مردم در سراسر جهان است. یکی از مؤلفه‌های تأثیر‌گذار بر زیبایی چهره، جلوه لبخند هر فرد است.

میل به داشتن چهره زیبا یکی از تمایلات مشترک مردم در سراسر جهان است. یکی از مؤلفه‌های تأثیر‌گذار بر زیبایی چهره، جلوه لبخند هر فرد است. ممکن است چهره شما طبق تمایلات و سلیقه شما بی‌نقص باشد؛ اما حتی یک دندان خراب، شکسته یا تغیبر رنگ داده می‌تواند زیبایی لبخند و در نتیجه زیبایی چهره شما را تحت شعاع قرار داد.

به دنبال این مهم، سال‌هاست رشته دندانپزشکی زیبایی و ترمیمی در میان تخصص‌های رشته دندانپزشکی قرار گرفته و متخصصین این رشته راهکار‌های جالب و مؤثری را برای حل مشکلات این‌چنینی ارائه داده‌اند. یکی از این روش‌ها، کامپوزیت دندان است که نسبت به سایر روش ها، مزیت‌های بسیاری دارد و همین باعث شده است تا محبوبیت این شیوه و میزان مراجعه برای کامپوزیت بسیار رایج شود. اگر شما هم از ظاهر دندان‌های خود راضی نیستید و این مسئله باعث شده است که از خندیدن فراری شوید، در ادامه با ما همراه باشید تا به طور کامل این شیوه درمانی و زیبایی را به شما معرفی کنیم. در آخر نیز یک متخصص کامپوزیت دندان مجرب را به شما معرفی خواهیم کرد.

اگر با دیدن لبخند و دندان‌های زیبا و بی‌نقص افراد معروف فکر می‌کنید که احتمالاً ژن خوب باعث این مسأله شده است، باید گفت که کاملاً در اشتباه هستید. درصد بسیار بالایی از افراد معروف به طور مرتب از شیوه‌های زیبایی دندان همانند بلیچینگ دندان، لمینت، ایمپلنت و کامپوزیت استفاده می‌کنند. امروز در این مطلب شما با کامپوزیت دندان آشنایی بیشتری پیدا خواهید کرد.

کامپوزیت دندان چیست؟

کامپوزیت دندان را می‌توان ماده‌ای رزینی دانست که حالتی خمیر شکل دارد. این خمیر توسط افراد متخصص به شیوه‌ای اصولی و اندازه‌ای نازک، به روی دندان قرار گرفته و توسط تابش نوری آبی رنگ، بر جای خود محکم و سفت می‌شود. استفاده از کامپوزیت دندان می‌تواند جایگزین بسیار خوبی برای ارتودنسی برای بسیاری از افراد باشد. این در حالی است که کامپوزیت دندان شیوه‌ای بسیار ساده‌تر از ارتودنسی است که می‌تواند با هزینه‌ای بسیار کم‌تر، در صورت بی نظمی جزئی دندان ها، نتیجه‌ای تقریباً مشابه را برای شما به ارمغان بیاورد. حتی اگر برای هزینه‌های آن مشکل داشته باشید، می‌توانید با مراجعه به یک متخصص دندان پزشکی زیبایی همانند دکتر سید رضا خسروانی، کامپوزیت اقساطی انجام دهید.

حال ممکن است که بخواهید بدانید این شیوه درمانی زیبایی، برای چه اشخاصی مناسب است و می‌تواند لبخند زیبای آن‌ها را بازگرداند. در ادامه مشکلاتی که با کامپوزیت قابل رفع هستند آورده شده‌اند و اگر مشکلات دندانی شما در همین حیطه‌ها قرار می‌گیرند، کامپوزیت دندان گزینه و راهکار بسیار مناسبی برای شماست.

لکه‌های دندانی: لکه‌های دندانی به دلایل مختلفی ایجاد می‌شوند؛ عدم رعایت بهداشت دهان و دندان به اندازه کافی، استعمال سیگار و حتی بارداری. این لکه‌ها ممکن است با استفاده از بهترین مسواک‌ها و خمیر دندان‌ها برطرف نشوند و اعتماد به نفس را از شما بگیرند. با کامپوزیت دندان، یکدستی رنگ به دندان‌های شما بازخواهد گشت.

نامرتب بودن دندان‌ها: حالت‌های مختلفی از قرارگیری دندان‌ها هستند که باعث به هم ریختگی و ظاهر نامتقارن دندان‌ها می‌شوند؛ در نتیجه، دندان‌های فرد در جهات و زاویه های مختلفی به نظر می‌رسند که باعث می‌شوند لبخند فرد، یک لبخند‌ ایده‌آل به حساب نیاید. کامپوزیت دندان می‌تواند کم و کاستی‌های موجود در این زمینه را برطرف کند و لبخندی زیبا به شما هدیه دهد.

فاصله‌های میان دندانی: فاصله میان دندان‌ها علاوه بر این‌ که در مواقعی باعث اختلال در صحبت کردن می‌شود، می‌تواند ظاهر نامطلوبی نیز به دنبال داشته باشد. قطعاً همه ما دوست داریم که فضای خالی‌ میان دندان‌هایمان نباشد. اگر از چنین مشکلی رنج می‌برید، تنها کافیست از یک متخصص کامپوزیت بخواهید فاصله مذکور را پر کرده و برای همیشه خود را راحت کنید.

اصلاح لبخند لثه‌ای: شاید با این عبارت چندان آشنا نباشید؛ اما قطعاً با شرح آن خواهید دانست که منظور از لبخند لثه‌ای چیست. به لبخندی که در برخی از افراد، باعث نمایش لثه می‌شود، لبخند لثه‌ای گفته می‌شود که دلیل علمی آن، گاهی کوتاه بودن ارتفاع دندان‌هاست. کامپوزیت دندان برای اصلاح چنین لبخندی نیز یک شیوه کاربردی به حساب می‌آید.

کامپوزیت با یکرنگ، یک‌دست و اصلاح کردن ظاهر لبخند شما، چهره شما را بسیار تغییر خواهد داد. اعتماد به نفس از دست رفته شما باز خواهد گشت و می‌توانید زین پس بدون نگرانی و احساس اضطراب، خیلی راحت بخندید.

مزیت‌های کامپوزیت دندان

شیوه‌های درمانی و زیبایی این‌ چنینی دارای تنوع قابل قبولی هستند و ممکن است که سردرگم باشید که چرا باید کامپوزیت دندان را برگزینید. در ابتدا باید گفت که این روش، همانند سایر روش‌های زیبایی نیازمند انجام جراحی، استفاده از مواد مضر و یا تراش دادن روی سطح دندان نیست. در واقع کامپوزیت را می‌توان از سالم‌ترین و ایمن‌ترین روش‌ها دانست. گرچه در برخی موارد ممکن است به مقداری بسیار ناچیز تراش دادن سطح دندان نیاز باشد؛ اما اگر دندانپزشک شما مهارت کافی داشته باشد و دندان‌های شما وضعیت نسبتاً خوبی داشته باشند، کامپوزیت دندان بدون تراش به راحتی ممکن است. دومین مزیت این شیوه، سرعت آن است. کامپوزیت می‌تواند در یک جلسه نه چندان طولانی انجام شود و نیاز به فعالیت‌های چندانی پیش از انجام ندارد. ماندگاری این شیوه بسیار خوب است و به معنای واقعی کلمه، یک اصلاح‌ کننده لبخند فوق‌العاده است.

البته مؤثر واقع شدن کامپوزیت و دستیابی به لبخندی رویایی از طریق آن، به مهارت و دانش متخصصی که به آن مراجعه می‌کنید، بستگی دارد. اگر می‌خواهید این امر بی‌نقص انجام شود، زمان آن رسیده تا با بهترین دکتر کامپوزیت دندان تهران آشنا شوید.

داشتن لبخندی متفاوت و زیبا با دکتر سید رضا خسروانی

دکتر سید رضا خسروانی یکی از اعضای هیئت علمی دانشگاه بهشتی، مدرس و سخنران دوره‌های دندانپزشکی زیبایی و ترمیمی و رتبه برتر بورد تخصصی کشوری، با داشتن سال‌ها تجربه در این زمینه یکی از بهترین گزینه‌های پیش روی شما برای انجام کامپوزیت دندان است. خدمات کلینیک دکتر خسروانی شامل بلیچینگ، کامپوزیت، لمینت، ایمپلنت، طرح لبخند و... است که همه به دست شخص دکتر با استفاده از لوازم باکیفیت و استریل شده و مواد مرغوب صورت می‌پذیرند. تجربه و تخصص دکتر خسروانی باعث خواهد شد به خوبی لبخند زیبای خود را باز پس بگیرید یا به لبخند رویایی خود دست یابید‌. جهت کسب اطمینان خاطر بیشتر می‌توانید با مشاهده نمونه کار‌های موجود در سایت دکتر رضا خسروانی، از درستی تصمیم خود اطمینان کسب کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر به نشانی اینترنتی https://doctorkhosravani.com/ مراجعه نمایید.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز