title
کد خبر: 208320
00
قدرت پیک ششم چند برابر پیک دلتاست

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان با اشاره به قدرت شیوع و گسترش بسیار زیاد اُمیکرون به ویژه در پیک ششم، گفت: نگران شلوغی بازار شب عید هستیم.

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر عبدالرضا فاضل با اشاره به افزایش آمار بیماران بستری کرونایی در استان گلستان، اظهار کرد: بر اساس خروجی داده های علمی به نظر می رسد قدرت پیک ششم کرونا در کشور سه تا چهار برابر پیک دلتا باشد.

وی با ابراز نگرانی نسبت به عدم استقبال مردم از تزریق دوز سوم واکسن کرونا، افزود: در شهری مثل مینودشت با همکاری مردم سطح تزریق دوز سوم به ۴۰ درصد رسیده اما در برخی از شهرها مثل گمیشان این آمار قریب به هشت درصد شده که نسبت به میانگین کشوری خیلی عقب تر است. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با بیان اینکه تزریق واکسن حداقل فایده اش نرسیدن بیماری در افراد به مرگ و میر و بستری های مدت دار است، خاطرنشان کرد: خواهش ما از مردم فهیم استان گلستان این است که برای سلامتی خود و خانواده شان هم که شده نسبت به تزریق واکسن به ویژه روزهای تکمیلی اقدام کنند. 

فاضل با تاکید بر اینکه نیازمند اقناع سازی برای استفاده از ماسک و تزریق دوز سوم هستیم، خاطرنشان کرد: از همه کسانی که می توانند در تبیین و اقناع مردم به کمک ما آمده و بتوانیم با سرعت از عواقب پیک ششم پیشگیری کنیم.

وی با ابراز نگرانی از شلوغی های شب عید و بازارها در استان گلستان، خاطرنشان کرد: اگر دقت نکنیم و از همین ابتدای پیک در رعایت پروتکل های بهداشتی و افزایش ایمنی جمعی اهتمام نداشته باشیم در اسفندماه روزهای سختی را پیش رو خواهیم داشت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با اشاره به تعطیلی مدارس در استان گلستان به صورت موقت و یک هفته ای، اضافه کرد: این تعطیلی خودش علاوه بر موضوع ایمنی برای دانش آموزان به نوعی هشدار برای سایر صنوف و اقشار بود که باید از استاندار محترم بابت موافقت تعطیلی مدارس تشکر جدی کرد.

منبع: ایسنا


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز