title
کد خبر: 207367
00
کرونا به پایان خود نزدیک نشده است

سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرده است که همه‌گیری کرونا به‌هیچ‌وجه به نقطه پایان خود نزدیک نشده است.

به گزارش بهداشت نیوز، با وجود اینکه گونه اومیکرون ویروس کرونا موجب بروز علائم خفیف بیماری می‌شود و خطر بستری شدن در بیمارستان و مرگ و میر را به میزان قابل توجهی افزایش نمی‌دهد، اما افراد قابل توجهی را در سراسر دنیا آلوده کرده است. بنابراین سیستم بهداشت و درمان دوباره تحت فشار قرار گرفته است.

سازمان جهانی بهداشت (WHO) به رهبران جهان هشدار داده است که همه‌گیری بیماری کووید ۱۹ به نقطه پایان خود نزدیک نیست، به طوری که کشورهای اروپایی رکورد تازه‌ای از نظر آمار ثبت کرده‌اند. برای نمونه، روز سه‌شنبه تقریباً نیم میلیون مورد جدید در فرانسه گزارش شده است. آمار ارائه شده نشان می‌دهد که گونه اومیکرون ویروس کرونا در یک هفته گذشته به ۱۸ میلیون مورد جدید ابتلا در جهان منجر شده است.

به گفته محققان، رشد باورنکردنی اومیکرون در جهان احتمال ظهور گونه‌های جدید را افزایش می‌دهد. بنابراین پیشگیری از بروز این سویه جهش‌یافته از اهمیت زیادی برخوردار است. سرعت بالای سرایت گونه اومیکرون ممکن است موجب افزایش میزان بستری شدن در بیمارستان و حتی مرگ و میر شود، به ویژه در کشورهایی که نرخ واکسیناسیون کمتر است.

با شیوع گسترده گونه اومیکرون ویروس کرونا، موارد جدید ابتلا به کرونا در سراسر اروپا در حال افزایش است. برای نمونه، روز سه‌شنبه ۳۳ هزار و ۴۹۳ فرد در دانمارک به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده‌اند. این رقم در ایتالیا ۲۲۸ هزار و ۱۷۹ است. از طرف دیگر روز سه‌شنبه فرانسه ۴۶۴ هزار و ۷۶۹ مورد ابتلای روزانه را گزارش کرد که بیش از چهار برابر آمار روز دوشنبه است و رکورد تازه‌ای در این کشور به حساب می‌آید.

با این وجود، شواهد ارائه شده حاکی از این است که بعضی از کشورهای اروپایی در حال عبور از نقطه اوج شیوع گونه اومیکرون هستند؛ به‌طوری‌که موارد تازه ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در ایرلند در حال کاهش پیدا کردن است، تعداد بیماران در اسپانیا نیز برای نخستین بار از زمان آغاز شیوع موج اومیکرون در حال کاهش است. علاوه بر این، افت موارد روزانه ابتلا به کرونا در بریتانیا نیز به چشم می‌خورد؛ بنابراین ممکن است قوانین و محدودیت‌های کرونایی در این کشورها کاهش پیدا کند.

منبع: ایمنا


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز