title
کد خبر: 205109
00
 رئیس کل نظام پزشکی با علما و مراجع قم دیدار کرد

رئیس کل سازمان نظام پزشکی با مراجع عظام قم دیدار و گزارش کاملی از وضعیت پزشکی کشور ارایه کرد.

به گزارش بهداشت نیوز،  دکتر محمد رئیس زاده صبح امروز به همراه نایب رئیس دوم  و جمعی از اعضای شورای عالی  نظام پزشکی ، معاون اجتماعی و امور مجلس،مدیر کل روابط عمومی نظام پزشکی و رئیس و اعضای هیات مدیره نظام پزشکی قم با آیت الله العظمی نوری همدانی، آیت الله علیرضا اعرافی و حجت الاسلام و المسلمین سید جواد شهرستانی در خصوص مسائل جامعه پزشکی دیدار و گفت و گو کرد. 

رئیس زاده گزارش کاملی از وضعیت پزشکی کشور و تلاش های آنان در دوران اپیدمی کووید 19 ارائه و به مشکلات معیشتی پزشکان ، شأن و جایگاه حرفه پزشکی، ورود افراد با اسم دین و مذهب به ساحت طبابت و حتی کتاب سوزی و نیز طرح افزایش ظرفیت پذیرش دانشجوی پزشکی  و ... اشاره کرد.

وی با معرفی سازمان نظام پزشکی به عنوان بزرگترین نهاد غیر دولتی کشور با بیش از ۳۰۰ هزار عضو از جایگاه رفیع حرفه پزشکی صحبت کرد و افزود: برخی افراد بدون تحصیلات در این حوزه با اسم دین و مذهب به این حوزه ورود می‌کنند و سبب ایجاد مخاطراتی برای سلامت مردم می شوند. 

رئیس زاده همچنین از مراجع عظام تقلید درخواست دعای خیر برای جامعه پزشکی کرد.

حجت الاسلام و المسلمین سید جواد شهرستانی - نماینده آیت الله سیستانی در ایران - به ورود افراد غیر به حوزه طبابت واکنش نشان داد و گفت: این امر مورد تایید ما نیست و باید خود جامعه پزشکی پیش قدم شوند و مسائل و مشکلات نظام سلامت را شناسایی کنند و به گوش مسئولان برسانند.

آیت الله علیرضا اعرافی - عضو فقهای شورای نگهبان و عضو حقیقی شورای عالی انقلاب فرهنگی - نیز از تلاش های جامعه پزشکی در دوران مبارزه با بیماری کووید 19 تقدیر و  اظهار کرد:  در مورد طرح افزایش ظرفیت  پذیرش دانشجوی پزشکی باید با اعضای شورای انقلاب فرهنگی صحبت شود و آنان را نسبت به مسائل آگاه کرد زیرا  کیفیت آموزش پزشکی نباید لطمه ببیند. همچنین در شورای نگهبان  نیز تاکید شده تا در تدوین سیاست های کلی به متولی سلامت (وزارت بهداشت)  و نیز به زعامت و تصدی گری دستگاه‌ها توجه شود.

 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز