title
کد خبر: 201786
00
فرصت طلایی واکسیناسیون را از دست ندهیم

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی امروزدر نشست با حوزه ستادی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اعلام کرد: دو هفته پیش رو فرصتی طلایی برای واکسیناسیون است و نباید آن را از دست داد.

به گزارش بهداشت نیوز،  دکتر «سید جواد پورنقی» گفت: واکسیناسیون، منجر به کاهش «مرگ و میر» یکی از مهم ترین شاخص سلامت می شود بنابراین هر چه در واکسیناسیون جلوتر باشیم سال های عمر افراد افزایش پیدا می کند.

وی با بیان این که اگر فرد  30ساله جامعه را حفظ کنیم 30 یا 40 سال به جامعه خدمت کرده ایم و این شاخص بسیار مهمی است، افزود: ما برای هدف والایی خدمت می کنیم و سبقه بهداشت و درمان ما بدین گونه بوده است و خدمات بی منت موجب کنترل بسیاری از بیماری ها و کاهش مرگ و میر بسیاری از گروه های سنی شده است.

دکتر«پورنقی» با بیان این که با بیماری نوپدیدی مواجه هستیم و بدین جهت نمی دانیم ویروس به واسطه تغییر رفتار ما و تغییرات محیط زیست چه برآیندی ایجاد می کند، ادامه داد: رسالت امروز ما کنترل بیماری است زیرا این بیماری در حال گرفتن قربانی است و ما باید جامعه را نجات دهیم

وی با اشاره به این که بین دوگانه سلامت و معیشت باید با درایت نقطه عطفی یافت تا با کمترین آسیب بیماری کنترل و مدیریت شود، اعلام کرد: اکنون شهرستان گرمه و جاجرم به رنگ قرمز کرونایی درآمده است بنابراین دو موضوع باید احیا شود.

وی تاکید کرد: نخست پوشش واکسیناسیون باید به بالای 90 درصد برسد و دیگری رعایت پروتکل های بهداشتی و زدن ماسک بین مردم نشر داده شود و ظرفیت های درمانی نیز به گونه ای باشد تا با کمترین آسیب های بیماری مواجه شویم.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع سلامت در استان، یاد آور شد: سرمایه های اجتماعی در استان داریم که بدون هیچ درخواستی پای کار بوده اند و این ها هیچ وقت از ذهن و خاطر مردم بیرون نمی روند.
 

وی تاکید کرد: آرمان ها را خوب انتخاب کرده ایم و باید با ارتقاء شاخص ها، واقعیت ها به آرمان ها نزدیک کنیم.
سرپرست دفتر نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی استان نیز در این نشست با تاکید بر اهمیت بهداشت فردی و اجتماعی از منظر اسلام، گفت: بسیاری از احکام اسلامی دارای پیوست بهداشتی هستند.

حجت الاسلام «سید عقیل فرزانه» افزود: در حوزه بهداشت اجتماعی و محیط زیست نیز پیوست های بهداشتی زیادی وجود دراد و توصیه های زیادی نیز از اهل بیت به یادگار رسیده است و این بر اهمیت کار ما می افزاید.

وی خاطرنشان کرد: حتی در برخی از احکام داریم که ممکن است رعایت نکات بهداشتی به حد وجوب هم برسد بدین گونه که رعایت هر مسئله و حکم بهداشتی که عدم توجه به آن موجب آسیب به بدن است، واجب می شود و این نشان دهنده اهمیت بهداشت است.

وی اضافه کرد: در توصیه های دینی ما رعایت بهداشت بسیار مورد اهمیت واقع شده است. 

معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان نیز در این نشست گفت: معاونت بهداشتی دارای وسیع ترین و متنوع ترین خدمات است و خدمات گسترده ای که ارائه می کند بیش از جمعیت زنده کشور است.

دکتر «دلشاد» افزود: از دیدگاه عملکردی وظایف حوزه بهداشت دارای سه ویژگی بسیار مهم است، نخست ارتباط با افرادی که متقاضی دریافت خدمات نیستند و دوم نیز ارتباط با جامعه محروم استان است.

وی با بیان این که این ویژگی ها منجر به فشارهای زیادی به بودجه بهداشت می شود، ابراز کرد: اعتبارات اجرای خدمات بهداشتی در روستاها به شدت اندک است و با این که اعتبارات خدمات شهری تا سال گذشته کافی بود اما امسال در این بخش نیز با مسائلی مواجه بوده ایم.

 گفتنی است؛ صبح امروز سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی و سرپرست دفتر نهاد رهبری در دانشگاه از حوزه ستادی معاونت بهداشت بازدید و با یکایک کارکنان دیدار کردند.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز