title
کد خبر: 201427
00
آغاز نمایشگاه آثار عکاسی محمد بویری با موضوع ایران

نمایشگاه آثار عکاسی محمد بویری با موضوع ایران در سایت باغ موزه قصر برگزار می شود.

به گزارش بهداشت نیوز، این نمایشگاه که پنج شنبه ۲۰ آبان افتتاح می شود به مدت یک هفته در سایت باغ موزه قصر به معرض دید گذاشته می شود. جاذبه های گردشگری،آداب و رسوم،جامعه تنوع زیستی ایران زمین از محورهای اصلی آثار ارائه شده در این نمایشگاه است.

استیتمنت نمایشگاه به قلم "دکتر کامران حدادی" روزنامه نگار و مدرس دانشگاه نگاشته شده است، و با قلم زیبایش ماهیتی افسانه ایی به این مجموعه بخشیده، و در آن اینگونه آمده است؛ اگر یونان به فلسفه، هلند به گل لاله و آسیاب بادی، ژاپن به آفتاب تابان و کوبا به شکر و سایر سرزمین ها هر یک به لقبی شهره هستند، ایران به سرزمین شور و شعر و حماسه و تمدن شهرت دارد.

به بلندای تاریخ،  سرزمین پارس ها سهم مهمی در رشد و شکوفایی تمدن بشریت داشته است. ارائه تصویری از یک سرزمین با تاریخ و تمدنی کهن بسان ایران، کاری سترگ است چرا که تنوع اقلیمی، فرهنگی، هنری و ادبی آن ذوقی سرشار و نگاهی تیز و هنرمندانه را طلب می کند. ویژگی هایی که می توان آنرا در نمایشگاه عکس محمد بویری دید.

محمد بویری متولد ۱۳۶۲،عکاسی را زیر نظر بابک فروتنی گذرانده و در مستر کلاس فیلم در دانشگاه نیشانتاشی استانبول شرکت داشته است. از موفقیت ها و فعالیت های این هنرمند عکاس می توان به نفر چهارم سومین دوره مسابقه نمایشگاه بین المللی سنگ ایران_۱۳۹۷،عکس منتخب سوگواره "روایت محرم" در گالری مجازی رسانگار و شرکت در هشت نمایشگاه داخلی و بین المللی اشاره کرد.

بویری البته در روزنامه نگاری هم دستی بر آتش داشته و تاکنون دهها مقاله و مصاحبه پیرامون هنرهای تجسمی ارائه کرده است.

علاقه‌مندان برای مشاهده نمایشگاه «ایران» می توانند از ۲۰ آبان ماه تا ۲۷ آبان ماه به سایت باغ موزه قصر به نشانی www.qasr.ir مراجعه نمایند.

 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز