title
کد خبر: 201413
00
فقط این دانش آموزان می توانند در کلاس درس شرکت کنند

  دانشگاه هیچ مسئولیتی در قبال تامین واکسن برای کسانی که در موعد مقرر اقدام نکنند، ندارد. 

 به گزارش بهداشت نیوز،  دکتر محمد رحمانیان رئیس  دانشگاه علوم پزشکی جهرم با اشاره به واکسیناسیون دانش آموزان جهرمی گفت: در حال حاضر ۱۲۵۰۲ دانش آموز ۱۲ تا ۱۸ سال نوبت اول واکسن کرونای خود را در دریافت کرده اند. 

وی در ادامه گفت: واکسن هایی که دانش آموزان دریافت نموده اند از نوع سینوفارم و پاستا کووک بوده که تاکنون هیچ گونه عارضه خاصی در مورد هیچکدام از دانش آموزان گزارش نشده است.

وی عنوان کرد گفت: با توجه به اینکه به زودی کلاسهای آموزشی دانش آموزان در مدارس بصورت حضوری برگزار خواهد شد، شرط حضور آنها در مدارس دریافت واکسن کرونا است. چنانچه دانش آموزی برای دریافت واکسن اقدام نکند برای حضور در کلاس می بایست هر از ۷۲ ساعت تست کرونا (pcr) انجام دهد.

به گفته وی از ۱۵ آبان ۱۴۰۰، انجام تست کرونا بصورت رایگان برای بیمارانی انجام می شود که دارای کارت دیجیتال واکسیناسیون بوده و باید حداقل یک دز واکسن را دریافت کرده باشند. در غیر این صورت هزینه آن به عهده خود بیمار است.

دکتر رحمانیان تاکید کرد: کسانی که موعد دز دوم واکسنشان رسیده است حتما به موقع به مراکز واکسیناسیون مراجعه نمایند. چنانچه از مدت زمان آن بگذرد دانشگاه علوم پزشکی جهرم هیچ مسئولیتی در قبال تامین واکسن برای آنها نخواهد داشت. 

وی بیان کرد: شهروندان گرامی که دز اول واکسن های سینوفارم، برکت و پاستا کووک دریافت نموده اند، باید ۲۸ روز بعد برای دریافت دز دوم و کسانی که دز اول واکسن آسترازنکا دریافت نموده اند باید ۵۶ روز بعد برای دریافت دز دوم به مراکز واکسیناسیون مراجعه نمایند.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز