title
کد خبر: 201408
00
تا به حال شده بعد از استفاده از گوشی موبایل، دیدن تلوزیون و یا نگاه کردن به مانیتور دچار سر درد بشید ؟

تحقیقات نشان داده که این طیف در تنظیم ریتم شبانه روز هم تاثیر گذار است و همین امر باعث میشه زمانی که شما در طول شب از وسایل الکترونیکی استفاده میکنید ساعت خوابتون به هم بریزه.

به گزارش بهداشت نیوز

تا به حال شده بعد از استفاده از گوشی موبایل، دیدن تلوزیون و یا نگاه کردن به مانیتور دچار سر درد بشید ؟ یا ساعت خوابتون بهم بخوره ؟ احساس خشکی چشم چطور ؟

اول یکمی هم از خودمون بگم !

ما یکی از قدیمی ترین عینک فروشی های تهران هستیم که تقریبا بالای 60 سال هست که سابقه کار در حوزه تخصصی عینک طبی , عینک آفتابی ، عدسی طبی ، لنز طبی داریم و میتونیم شما رو با جدیدترینها و بهترینهای صنف خودمون آشنا کنیم و اسممون عینک سازی بیناست و چنانچه دنبال عدسی های خاص با ویژگی های منحصر بفرد میگردید و یا چیزی رو میخواهید که هر جایی نشه پیداش کرد سراغش رو از ما بگیرید ، راستی اسم صفحه اینستاگراممون Binaopt@ هست !

حالا بریم سراغ بلوکنترلها ، باید بگیم دلیل این اتفاق ساطع شدن نور آبی از این وسایل هست ، نور سفید دارای طیف های مختلفی هست که یکی از این طیف ها، طیف نور آبی است. به دلیل کم بودن طول موج ، انرژی این طیف بالاست و باعث قدری آسیب میشه .

خورشید و بسیاری از وسایل ساخته دسته بشر مثل، تلوزیون، کامپیوتر، لپ تاپ، لامپ های فلورسنت و.... این نور را ساطع میکنند.

مشکل از اونجایی شروع میشه که چشم توانایی فیلتر کردن این نور را ندارد.

نتیجه این ناتوانی چشم در فیلتر طیف نور آبی باعث ایجاد خستگی، سردرد ، قرمزی چشم و … هست.

تحقیقات نشان داده که این طیف در تنظیم ریتم شبانه روز هم تاثیر گذار است و همین امر باعث میشه زمانی که شما در طول شب از وسایل الکترونیکی استفاده میکنید ساعت خوابتون به هم بریزه.

تا اینجا ما با نور آبی آشنا شدیم .برای رفع مواردی که در بالا بهشون اشاره شد عدسی هایی ساخته شدن که توانایی حذف و یا کنترل نور آبی رو دارند. یکی از این عدسی ها، عدسی های بلوکنترله و یا اینکه در موبایل خود آیکون بلوفیلتر رو فعال کنید ( که متاسفانه این فقط برای گوشی خودتون هست نه چیز دیگه )

عدسی های بلوکنترل همونطور که از اسمشون پیداست با کنترل کردن نور آبی باعث میشن نور های با طول موج 380تا 440 نانومتر به داخل چشم راه پیدا نکنند .

گسترهٔ nm 400 - 800 به گستره مرئی و nm 400-200 به گستره فرابفنش نامیده میشود ، جایی که ما با عدسی های بلوکنترل کار داریم 380 تا 440 نانومتر هست که کات ها تا 420 و بالای اون کنترل ها کار میکنند !

در اینجا باید اشاره کنیم که نور آبی با طول موج 450 تا 500 نانومتر هم وجود دارد. اما عدسی های بلوکنترل باعث کاهش ورود این طول موج به داخل چشم نمیشوند.

چرا؟ چون این طیف برای سلامتی و دیدن صحیح رنگ ها لازم هستند . بنابراین عدسی بلوکنترل به طور دقیق طیفی که برای چشم مضر هست رو حذف میکند و طیفی که به آن نیاز هست را عبور میدهد. به همین دلیل به ان بلوکنترل میگویند بنابراین به واسطه این هوشمندی قیمت عدسی بلوکنترل از بلوکات ( تمام طیف آبی را حذف میکند ) قدری بالاتر است.

دیگر ویژگی های عدسی های بلوکنترل:

کنتراست بالا، شفافیت بالا ، یه مقدار ته رنگ زرد داشتن و کوتینگ آبی رنگ میباشد .

اگر به عدسی شما نور فرابنفش یا لامپ یووی تابید و کل نور ساطع شده در پشت عدسی حذف شد ، عدسی شما بلوکات هست و چنانچه قدری کمتر شد ( حذف نشد ) ؛ عدسی شما بلوکنترله که در شرکت های متفاوت قدری درصد های حذف نور باهم فرق میکند !

عدسی بلوکنترل مناسب چه کسی است؟

با توجه به اینکه در زندگی روزمره امروز تقریبا تمامی انسان ها ساعت های قابل توجهی از روز را با تجهیزات الکترونیکی مانند گوشی، تلوزیون، کامپیوتر و … کار میکنند. بنابراین میتوان گفت شما در هر صورت برای محافظت از چشم هایتان به این نوع عدسی نیاز دارید. شاید تا کنون دلیل خستگی های چشمی ، سردرد های بی دلیل بعد مدتی استفاده از گوشی و... را نمیدانستید. اما اکنون میتوانید با استفاده از عدسی های بلوکنترل این مشکلات را رفع کنید.

پس مناسب کسانی است که ساعت های زیادی را با دستگاههای دیجیتال میگذرونن و شاید بشه گفت که برای همه لازم نمیباشد .

برندهای با کیفیت عدسی بلوکنترل :

من تا حالا عدسی چینی و کره ای ندیدم که بلوکنترل باشه ، اکثرا بلوکات هستند و کوتینگ روی سطح عدسی سبز رنگ هست ، بلوکنترل ها بیشتر توی عدسی های تحت لیسانس و اورجینال دیده میشه و من چندتاشون رو اینجا میگم !

عدسی زایس بلو پروتکت :

زایس عدسی های بلوکنترل خود را به 2 حالت – بلوپروتکت و دوراویژن ارائه میکند که حالت عدسی دوراویژن کمترین انحراف رنگ را دارد و مناسب استفاده از صبح تا شب میباشد و عدسی بلو پروتکت بصورت تخصصی روی کامپیوتر تمرکز دارد .

نمایندگی عدسی های هویا :

عدسی بلو پروتکت هویا ژاپن با ضریب فشردگی 1.5 با پوشش HVLL و دارای 3 سال گارانتی ارائه خدمات است ( البته گفتی است که شرکت خیلی پایبند نیست و بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد )

عدسی رودن اشتوک :

این شرکت آلمانی محصولات بلوکنترل خود را در ضریب شکست های 1.50 و 1.60 بنام نت لاین عرضه میکند که از کیفیت و پوشش بسیار خوبی برخوردار هست و قیمت مناسبی نیز دارد – روی سطح این عدسی حک خاصی وجود ندارد و پاکت و خود عدسی نشان اورجینال بودن آن است .

عدسی کداک :

این عدسی امریکایی میباشد که در سنگاپور تولید میگردد و رقیب عدسی نت لاین هست و روی سطح عدسی وقتی که با دهان بخار ایجاد میکنید KL ظاهر میگردد .

عدسی توکای ژاپن :

این عدسی کاملا ژاپنی است و در بسته بندی سلفونی عرضه میگردد و کارتی که مشخصات مشتری روی آن قید شده است همراه عدسی وجود دارد ، تکنولوژی بالا و مقاومت بالای آنتی رفلکس از ویژگی های بارز این عدسی میباشد.

این عدسی مدعی است از ماده ای بنام لوتئین که ماده ای است که در مواد غذایی زیادی از جمله زرده تخم مرغ و ذرت یافت می شود و نقش موثری در پیشگیری از ابتلا به بیماری های چشمی، پوستی و قلبی دارد را محافظت میکند و در نتیجه باعث ارتقاء بینایی شما میشود.

عدسی دایول ایتالیا :

این عدسی یک عدسی بلوکنترل ( پوشش روی سطح ) + بلوکات ( در داخل منومر عدسی هنگام قالب گیری ) هست که ترکیب 2 عدسی در یک عدسی میباشد و دارای کیفیت بسیار بالای میباشد بطوریکه بیشترین محافظت را دارد !

 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز