title
کد خبر: 198904
00
کارکنان سلامت این کشور به‌علت تاخیر واکسیناسیون در معرض خطر هستند

مدیر اجرایی شورای پرستاران بین المللی در مصاحبه‌ای به رویترز گفت: با وجود وعده‌هایی که به ما داده شده‌بود، هنوز واکسن‌ها به دست ما نرسیده و این یک بحران حقوق بشر و سلامتی است. این در شرایطی است که کشورهای ثروتمند تا کنون دزهای یادآور را نیز برای جوانان فراهم کرده‌اند.

به گزارش بهداشت نیوز،  اعلام کردند تنها ۱۵ کشور از ۵۴ کشور آفریقایی ۱۰% از جمعیت خود را در برابر کوید-۱۹ واکسینه کرده‌اند و کارکنان سلامت آن‌ها همچنان در معرض خطر قرار دارند.

سازمان جهانی بهداشت درخواست کرده‌است واکسیناسیون حداقل ۱۰% از کارکنان سلامت در هر کشور انجام شود، هدفی که تا کنون توسط ۹۰% از کشورهای با درآمد بالا عملی شده است.

نماینده محلی سازمان جهانی بهداشت در آفریقا گفته است کشورهای آفریقایی پس از دریافت  واکسن کوید-۱۹، تنها موفق به واکسیناسیون ۲% از جمعیت خود گردیده‌اند.

طبق آماری که از ۹ کشور آفریقایی به دست آمده، حدود یک سوم کارکنان سلامت همچنان منتظر دریافت اولین دز واکسن خود هستند و تنها ۱۰% از آن‌ها به صورت کامل واکسینه شده‌اند.

مدیر اجرایی شورای پرستاران بین المللی در مصاحبه‌ای به رویترز گفت:«با وجود وعده‌هایی که به ما داده شده‌بود، هنوز واکسن‌ها به دست ما نرسیده  و این یک بحران حقوق بشر و سلامتی است. امروز پرستاران و کارکنان سلامت همچنان به سر کار می‌روند، در حالی که می‌دانند در معرض خطر جدی هستند. این در شرایطی است که کشورهای ثروتمند تا کنون دزهای یادآور را نیز برای جوانان فراهم کرده‌اند.»


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز